Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Hvordan bestemmes det rette glødetal?

Tags:
No tags yet.

(permalink) warp Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Jeg har lidt problemer med de tændrør jeg har valgt til min motor med MS insprøjtning.
Da jeg kørte med karbs sad der Bosch W8AC og jeg har nu skiftet til NGK BR7HS som er et "resistor plug" for at undgå elektrisk støj, men det er også et noget koldere rør. Motoren går kun på 2 cylendere med de nye rør og mit bud er at enten er røret for "koldt" eller så drukner de eller også er gnisten svagere fordi det er et resistor plug.
Mit spørgsmål er nu hvor stor indflydelse glødetallet har? ...og hvilke faktorer det bestemmes udfra? (omd., komp., knast eller?)

/Jacob
-------------------------------------------
I love anything that goes fast enough to do something stupid in.
meanbug@gmail.com
(permalink) Tonny Larsen Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Jeg er langt fra ekspert i dette men, kan det have noget at gøre med at Du nu har støjdæmpning i både tændrør og hætter. Det giver mindre gnist.
-------------------------------------------
http://www.barndoor.dk
(permalink) warp Member
Skrev for 17 years siden | | | |
T Larsen: Det er muligt. Jo større modstand i hætter, tændrør og kabler jo mindre strøm trækkes der og dermed svagere gnist ...det er ret logisk.
Jeg ved dog ikke om der er dæmpning i hætterne, men det kan jeg jo lige måle mig frem til hvis det er.
-------------------------------------------
I love anything that goes fast enough to do something stupid in.
meanbug@gmail.com
(permalink) John Pedersen, Skagen Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Normalt er der 1000 ohm i hætterne.

John
-------------------------------------------
25709453
I'm the only BAY in the village
(permalink) Farmer Member
Skrev for 17 years siden | | | |
warp skrev:
Jeg har lidt problemer med de tændrør jeg har valgt til min motor med MS insprøjtning.
Da jeg kørte med karbs sad der Bosch W8AC og jeg har nu skiftet til NGK BR7HS som er et "resistor plug" for at undgå elektrisk støj, men det er også et noget koldere rør. Motoren går kun på 2 cylendere med de nye rør og mit bud er at enten er røret for "koldt" eller så drukner de eller også er gnisten svagere fordi det er et resistor plug.
Mit spørgsmål er nu hvor stor indflydelse glødetallet har? ...og hvilke faktorer det bestemmes udfra? (omd., komp., knast eller?)

/Jacob

Hej
Mon ikke det er BPR7HS du har ? Tror du er røget ind i to problemer, (hvis ellers ikke du er så uheldig at have fået et eller to tændrør der ikke dur)

1. 7 er for koldt til din motor. Den samme i 6 ville være mere passende.
2. Der er noget med at når man bruger MS kredsløbet (non modified) har den et svagt signal og dfermed svagere gnist. Kan du komme afsted med at måle udladningen fra fordeleren ? Den skulle gerne ligge på min. 350 MJ. De tændinger jeg laver til ka´dosåkomásted motorer ligger på 500+ MJ Men det er osse ret kraftigt.
T

-------------------------------------------
20888030
alstrupt@gmail.com
(permalink) warp Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Farmer:
Nej det er godt nok BR7HS jeg har, men kan ikke finde ud af hvad forskellen er på BRxxx og BPRxxx ...nogen der ved det?
Jeg tror mest på at NGK BR7HS er for koldt eftersom motoren gik som den skulle da jeg satte 2 Bosch W8AC i i stedet. (Bosch W8AC = NGK B5HS)
Ud fra hvilke faktorer sættes glødetallet? er det udfra hvor høj kompression motoren har eller hvad?

Jeg bruger ikke MS til at styrer tænding endnu så det er ikke det der er årsag til svag gnist.

Jeg lagde mærke til at tændrøret var ret vådt da jeg tog det ud og tænker derfor på om det kan være druknet. Sker det let eller er det slet ikke noget man skal bekymre sig om?
-------------------------------------------
I love anything that goes fast enough to do something stupid in.
meanbug@gmail.com
(permalink) Farmer Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Ahh. Tilgiv mig. Jeg ka skutte huske alle koderne i hovedet. BR er alm. men støjdæmpet. BPR er med fremskudt kerne og støjdæmpet.
- Så har du groft sagt "fordoblet" problemet, fordi "Péren" har noget nemmere ved at brænde rent idet har fremskudt kerne.

Nu ved jeg ikke hvilken kompression du kører med. Men jeg bruger normalt BP(R)6 på motorer med feks "276" knaster og op til 8,7-1 og "284" knaster og op til 9,2/9,3 - 1 til alm til halvhurtige gadebiler.
T
-------------------------------------------
20888030
alstrupt@gmail.com
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Altså hvis det er vådt får du det ikke til at brænde. Det kan gå så galt at det aldrig kommer til at virke igen, men det er dog sjældent.
Men skift det ud og lad det ligge nogen dage.
Kør med starteren uden tændrør i for at lufte cylindrene ud.

Hvis du blot starter motoren og den straks vådter tændrørene, er det ikke glødetallet.
Jeg har kørt med "racerrør" i std. 1200 som en nødløsning. Det kører ligegodt.
Problemet med glødetal er nok værre hvis de er for varme og giver anledning til tændingsbanken. men igen ikke ved opstart og indstilling af MS.

At du så har valgt nogen forkerte rør til dit tændingsanlæg, med modstand i, er så noget andet.
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) warp Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Farmer:
Jeg har en 276 knast ...og så vidt jeg husker er komp. 8,5
Jeg bestiller nogle NGK BPR6HS så burde den potte være ude!

Frank:
Vil du mene at der IKKE skal være modstand i rørene?? ...så er du da den første jeg hører sige det når vi taler motorer som kører med MS.
-------------------------------------------
I love anything that goes fast enough to do something stupid in.
meanbug@gmail.com
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Ja men jeg siger også så meget mærkeligt. Og det er ved at være nogen år siden jeg sidst har lavet en VW motor. Men jeg tør godt vædde om at jeg kan gøre det igen.
Du skal købe tændrør der svarer til et glødetal på 200 efter den gamle Bosch-skala.
Altså f.eks. W200-T1. T1 er med kort gevind hvis du har topstykker med langt gevind hedder de W200-T2. De er ikke med fremskudt elektrode. Jeg kan ikke huske hvad de hedder.
Men det er der nok ikke nogen der kan omsætte mere.
I Denso, som jeg har brugt i mange år hedder de W20-FS-U og med langt gevind W20-EP-U. De kan nok omsættes til NGK.


Lad nu for guds skyld være med at gøre MS sværere end det er. Dem der har "opfundet" det har forsøgt at gøre det simpelt.
Skriver de at du skal bruge specielle tændrør ? Hvis ikke så lad være.
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) warp Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Jeg har styr på de der glødetal efterhånden.
Det er ikke noget med at gøre MS svært overhovedet. Grunden til at man skal bruge rør med modstand i er at de ikke støjer så meget som rør uden modstand i. Der er rigtigt mange folk der har problemer med støj på deres sensorsignaler og problemer med at styreboksen reseter hele tiden og dette skyldes netop at de ofte bruger tændrør uden modstand. Så snart de skifter til tændrør med modstand i forsvinder alt støjen.
-------------------------------------------
I love anything that goes fast enough to do something stupid in.
meanbug@gmail.com
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Det må jeg lige huske at sige til min ven med Volvoen her i Nibe.
Han kører vist med nogen gamle Champion rør.

Jeg skal i øvrigt tale med ham i dag.
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) warp Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Hvis han har problemer med støj eller at MS reseter ofte er det i hvert fald forsøget værd med resistor plugs.
-------------------------------------------
I love anything that goes fast enough to do something stupid in.
meanbug@gmail.com
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Han har ingen problemer og har kørt med den i et par år nu, som hverdagsbil.

Men den yder jo så heller ikke 3-400 HK, så jo nærmest er normalt i dag.
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Rasser Member
Skrev for 17 years siden | | | |
276 graders knast ? jeg har sgu ellers gået og bildt mig selv ind det var en 284 graders der var i din maskine (altså en engle w110).

Er jeg helt galt på den ?
-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) Rasser Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Jeg har forøvrigt en hel kasse med forskellige tændrør i (NGK i både 6-7-8).. har vist også et helt nyt sæt bp6hs.....

Du kan lige give et ring... er i garagen fra ca. 17-19 hvis du vil låne kassen, eller ha det nye sæt
-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) warp Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Rasser:
Så vidt jeg ved er det en 276 knast (Engle w100) der ligger deri, men jeg har jo ikke selv lagt den i så jeg har fået det at vide af Niels Aaman.

Ang. tændrørne så har jeg købt BPR6HS og ikke BP6HS.
-------------------------------------------
I love anything that goes fast enough to do something stupid in.
meanbug@gmail.com
(permalink) Rasser Member
Skrev for 17 years siden | | | |
warp skrev:
Rasser:
Så vidt jeg ved er det en 276 knast (Engle w100) der ligger deri, men jeg har jo ikke selv lagt den i så jeg har fået det at vide af Niels Aaman.

Ang. tændrørne så har jeg købt BPR6HS og ikke BP6HS.


ok det er bare mig der har gået og troet det var en w110 (jeg er jo også ved at blive gammel og skaldet - og så ryger hukommelsen jo også siger de)... selvfølgelig er det en w100 som han har fortalt dig.



-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia

Reply

You must log in to post.