Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Skift af pakning.

Tags:
No tags yet.

(permalink) mossi Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Hvor meget skal der skilles ad, for at skifte pakningerne ved stødstangsstængerne.
(permalink) vwanders Member
Skrev for 17 years siden | | | |
For at gøre det rigtigt, skal du have motoren ud og have topstykkerne af. Det kræver så faktisk at alle skjolde samt blæserhus og generator skal af.

Men der findes nogle teleskoprør i alu eller plastik som sparer dig for en masse arbejde. Der kan du lade motoren blive i bilen, og nøjes med at tage topdækslerne, vippetøjet og stødstængerne ud.
Men det er ikke ret godt. De bliver utætte hurtigt.. Medmindre du køber nogle af høj kvalitet fra Jaycee, men så bliver det dyrt.
-------------------------------------------
24446703 / rexsurewood@yahoo.dk

(permalink) John Pedersen, Skagen Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Skift lige rørerne nu hvor du er igang. De koster ingenting og er sikkert tæret og årsag til utætheden.

John
-------------------------------------------
25709453
I'm the only BAY in the village
(permalink) mossi Member
Skrev for 17 years siden | | | |
min motor er ude jeg skal bare vide om man skal afmonterer vippetøjet om der skal bruges noget spiceal værktøj eller hvordan lige det fungerer
(permalink) mossi Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Her er den :)
IMG_2295.jpg

(permalink) JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Du kan købe de eftermonteringsmodeller, der er af alu, med gevind. De plejer at virke udmærket. Sælger en del af dem... Der er ingen klager på 'den model. Hvis du derimod forsøger dig med dem i nylon, så er det ikke godt. Det er en dårlig løsning, i forhold til de andre...
Fælles for begge modeller er, at du ikke skal ha' alt af. Kun ventildæksel, vippetøj, stødstænger, samt det nederste afdækningsblik under stødstangsrørene...

Jan_vw





-------------------------------------------
VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV
>> VW-BOBLE.DK - JAN@VW-BOBLE.dk <<
JAN_VW - 2026 6543 - JAN@VW-BOBLE.DK
(permalink) John Pedersen, Skagen Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Det var ellers en fin motor. Den ser nyrenoveret ud så den må da have nye stødstangsrør.
Nej der skal ikke bruges speciel værktøj - kun ganske alm topnøjler osv.
Du skal have afmonteret udstødningen/varmekasser, blæsehuset( lad bare dynamoen sidde på blæsehuset), Indsugningsmanofolden og alt køleblikket.
Af med ventildæksler og afmonter vippetøjet. Tag stødstængerne ud men hold styr på hvor de høre hjemme så de kan komme tilbage på samme plads.
Skru alle møtrikerne af til topstykkerne. Du behøver ikke tage topstykkerne helt af - bare løsne dem så du lige kan fiske stødstangsrørerne ud.
Husk at trække rørerne inden du montere dem igen så der bliver pres på de nye pakninger.
Og tilspænd topstykket efter foreskifterne.

John
-------------------------------------------
25709453
I'm the only BAY in the village
(permalink) mossi Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Mange tak

Reply

You must log in to post.