Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
23:46 KTP: Ktp
19:06 jbl: Type 3
17:05 tobje1000: Tobje1000
22:36 John Pedersen Skagen: Jo det kan man sagtens http://vwnettet.dk/topic/219319
21:22 Den halvblinde: Desværre ik
13:33 my56vw: 1303
18:10 Michael Munk: Kan man ikke længere søge herinde

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Hvilken Kaburator!!!!!!

Tags:
No tags yet.

(permalink) kristian-k Member
Skrev for 18 years siden | | | |
Tror min gamle solex 34 pict 3 er ved at være færdig, den lækker benzin fra spældaksen. Så nu tænker jeg at købe en ny eller måske noget andet. Men hvad???
Der er dog et par ting der spiller ind, såsom økonomi(anskaffelse),benzin-økomi,at jeg er forholdvis nybegynder og abselut ikke kan lade være at "pille" ved min bil!!!!
Er der nogen der har gode forslag og her tænker jeg også på solex kontra weber o.s.v
(permalink) kristian-k Member
Skrev for 18 years siden | | | |
slet ikke nogen der har et par gode foreslag!!!!
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 18 years siden | | | |
At der løber benzin ud ved spjældakslen betyder ikke at din karburator er "færdig"
Den kan selvfølgelig være ekstremt slidt hvis den har været brugt til ørkenrace eller et eller andet.

Enten har du en nåleventil der er slidt og ikke kan styre svømmerhøjden eller også har du kigget på den på et tidspunkt hvor motoren har stået nogen minutter så varmen får benzinen til at koge over i svømmerhuset.

Nej. Hvis du vil køre std. har du ikke noget alternativ.

Hvis du vil tune, måske bare lidt, så starter man med at tune en VW ved at sætte to enkelte karburatorer på. Typisk Solex Kadron, men der findes andre.
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) kristian-k Member
Skrev for 18 years siden | | | |
mange tak, prøver lige at splitte den og skifte nåleventil og så må vi se hvad der sker!!!
(permalink) John Pedersen, Skagen Member
Skrev for 18 years siden | | | |
Ellers koster en sprit ny original Solex 34 (ikke Brosol) ca en 13-1500,-

John
-------------------------------------------
25709453
I'm the only BAY in the village
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 18 years siden | | | |
Hvor ??
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) John Pedersen, Skagen Member
Skrev for 18 years siden | | | |
Ja feks. ved KB-Bent - han påstår det er originale Solex og IKKE Brosol.
Jeg har dog ikke set dem - er bare hvad han siger.

John
-------------------------------------------
25709453
I'm the only BAY in the village
(permalink) kristian-k Member
Skrev for 18 years siden | | | |
(permalink) kristian-k Member
Skrev for 18 years siden | | | |
Det har jeg også hørt en 1600 kr incl moms,hvad er ud over benzinstank og at den lækker benzin ved spjældaksen symtomerne på defekt nåleventil(forkert flydehøjde)
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 18 years siden | | | |
Dårlig tomgang, som ikke kan justeres fordi motoren kører på det benzin der "løber over"
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.

Reply

You must log in to post.