Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Justerbar forbro på typ3?

Tags:
No tags yet.

(permalink) mSTIGAARD Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Hejsa...
Nu kan man jo snart mærke foråret komme ;)

Og i den anledning skal notch'en dalme ned og ligge.... Men nu er jeg har jeg mest skruet på T1 og bliver nu i tvivl om hvordan faen man gør det på en Type3?!

HJ
-------------------------------------------
OARR- Odense Aircooled Roadrunners
e - mails : mads@stigaard
Mobil : 40327555
(permalink) Blaes Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Spørg Sp Rasmussen, der kan du både få en ny, få den gamle lavet om og nok oggså få alle de råd du skal have..

http://www.teamangoraracing.dk
(permalink) Thomas - Memorians.dk Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Du sænker på de nederste bærearme, da de er forsynet med "splines" eller på dansk, stråler.
Sænkningen er i det store hele som at sænke en type1 bagi.
Tag en kigger på din forbro, så står det hele klart.
Den øverste bærearm er til krængningsstabilisatoren.
-------------------------------------------
"You live more in 5 minutes, going flat out, than most people do in a lifetime"
Citat: Burt Munro
(permalink) Søren Rasmussen Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Hvis du skal have en type3 ned og ligge får du slet ikke nok ud af det med en type3 forbro.

Så hellere få en type1 til at passe på rammehovedet. Bare en original med sænknings beslag i, evt med droppede spindler. Så slipper du for at lortet går i bund hele tiden.

Og et plus mere:

En type1 forbro er 5cm smallere end type3 selvom der er droppede på type1 forbro'en.

Kan det blive federe!

Kig evt her:

http://teamangoraracing.dk/forum/comments.php?DiscussionID=53
-------------------------------------------
Søren Rasmussen
Sovsekongen@gmail.com
(permalink) AircooledBoxer Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Der er ingen tvivl om, at skal du have din Notchback ned og ligge som SPR`s, så er en T1 forbro vejen frem, men en type 3 forbro er nærmest bygget til at hæve/sænke, og skal du bare have en moderat sænkning, kan det sagtens ske med din original forbro.

En type 3 forbro kan du hæve sænke uden at skulle skære/svejse.

Se evt. denne vejledning fra TheSamba: http://www.thesamba.com/vw/forum/viewtopic.php?t=188457

Det er ikke nødvendigt at skille det ad ved den nederste bærekugle.


-------------------------------------------
Ingen VW for første gang i 25 år.
AircooledBoxer.dk
(permalink) Jvang Member
Skrev for 17 years siden | | | |
moderat sænkning, hvad er det Morten, hæhæ!
(permalink) AircooledBoxer Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Det er det som os med blå kasket kører med....
-------------------------------------------
Ingen VW for første gang i 25 år.
AircooledBoxer.dk
(permalink) Jvang Member
Skrev for 17 years siden | | | |

nåeee... altså ingen sænkning! eller 0,2 bar ud af dækkene, så er vi der! hæ
(permalink) crenne Member
Skrev for 17 years siden | | | |
ja angora sænkning er vejen frem , det holder
-------------------------------------------
tlf 41666671
crennedesign@gmail.com location: 8882 Fårvang,jylland
(permalink) J-Thorn Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Bra filmer på sänkning för dom som har typ 3, är även samma tillvägagångs sätt på typ 1 bak.

Bakvagn

Del 1 http://www.youtube.com/watch?v=AMxBolHOJR4
Del 2 http://www.youtube.com/watch?v=Gmh5V1sKlTM
Del 3 http://www.youtube.com/watch?v=WA5jYrkwewg
Del 4 http://www.youtube.com/watch?v=41V5g9s_Lbw

Framvagn

Del 1 http://www.youtube.com/watch?v=OS2fgJkhcJk
Del 2 http://www.youtube.com/watch?v=iM4CRb1pLjw
(permalink) micha racing Member
Skrev for 17 years siden | | | |
type 1 er fint men det er jo ikke for sjovt at det hedder type 3 forbro da bilen vejer mere ind type 1... men hvis den skal helt ned så er det type 1... ps en godt råd er tag de nederste arme ud og sæt dem på plads igen så de er vandret uden belastning så har du en perfekt sænkning af en type 3 forbro.. og du kan stadigvæk køre alle steder
-------------------------------------------
vw replica 356 coupe med 2387 turbo , vw brazilla , pro street oval, early bay 1971 slamfalia :)))

Reply

You must log in to post.