Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
23:46 KTP: Ktp
19:06 jbl: Type 3
17:05 tobje1000: Tobje1000
22:36 John Pedersen Skagen: Jo det kan man sagtens http://vwnettet.dk/topic/219319
21:22 Den halvblinde: Desværre ik
13:33 my56vw: 1303
18:10 Michael Munk: Kan man ikke længere søge herinde

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

bremse cylinder

Tags:
No tags yet.

(permalink) John Pedersen, Skagen Member
Skrev for 18 years siden | | | |
Ja det har du ret i - jeg er selv tømrer så ved udmærket godt at det findes B
-------------------------------------------
25709453
I'm the only BAY in the village
(permalink) JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV Member
Ja, kender det godt. Er selv osse indenfor håndværksbranchen. Kender rigelig til de "trælse" kunder...

Jan

VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV
>> VW-BOBLE.DK - JAN@VW-BOBLE.dk <<
JAN_VW - 2026 6543 - JAN@VW-BOBLE.DK
(permalink) hendrixxx Member
ja jeg har sgu også hørt meget om "mekanikerbranchen". Har en ven der købte sig en bil hos en forhandler/værksted og efter noget tid begynder den at knirke bagi. Tilbage til værkstedet for at få det fikset, og de finder hurtigt ud af at dæmperne og en fjeder bagi er knækket og de gerne vil tage den senere på ugen, så min ven kører glad igen- knirken havde stået på lidt tid så han var ikke specielt bekymret over at køre i den et par dage endnu. Senere samme dag kommer han forbi mig og fortæller hvad han har oplevet tidligere på dagen, og vi bliver enige om at det ikke kan tage alverden at skifte det hvis vi er hurtige, og så kunne han jo slippe værkstedsregningen. Da jeg lægger mig ind under bilen ser jeg et ophæng på udstødningsrøret er knækket af og jeg rykker i den og straks siger min ven "ja ja det er den lyd der kommer når jeg kører over noget".... en prut og en bejmand senere er ophænget svejset på og lyden er væk......hvad endnu mere morsomt er at begge fjedre er ok og det er dæmperne sjovt nok også.....Værkstedet havde kigget på bilen lige hurtigt og konstateret defekt fjeder/dæmpere (uden beregning naturligvis for man har vel lige kundeservice) og tilbudt at reppe den hurtigt.....det er sgu en fattig måde at tjene penge på. Lidt ligesom denne tråd starter med- 5000kr for ingenting???

Pick-up Jens- NEJ tak, Knabstrup, http://vwnettet.dk/topic/159616
(permalink) HMS Member
JAN_VW skrev:
Hvis man gi'r et "tilbud", hvilket er en forkert betegnelse. Den rette er "fast pris". Hvis man gi'r en fast pris på den nævnte opgave, så er spørgsmålet jo om, om hvad man skal give på. Er det på hvad det kan ske kun at være galt, eller er det på hvad der i værste situation kan være galt???

Jan

Det hedder et tilbud fordi det er et "tilbud" man indhenter og kan gøre det tre steder og så sammenligne prisen.
En profesionel mekaniker kan sagtens finde ud af hvad din bil fejler og give et "tilbud" på at reparere den det er jo ikke raket forskning vi er ude i

Er det på hvad det kan ske kun at være galt, eller er det på hvad der i værste situation kan være galt??? (ok kør vidre for så ved de ikke hvad de roder med)

Pick-up Jens- NEJ tak, Fuglebjerg, http://vwnettet.dk/topic/159616
(permalink) HMS Member
vwanders skrev:
Der er ingen tvivl om at der findes mekanikere der fusker så det driver ned af væggene, men det er der altså i ALLE faggrupper.
Min hat på at ingen kan nævne et fag hvor der ikke er folk der snyder? Kom frisk..

Jeg er bare træt af at autobranchen altid skal nederst i fødekæden. Værkstederne er for dyre. Reservedelene er for dyre. Bilsælgerne kan man ikke stole på.

Ved i hvad?

En mekaniker skal have ca 175 kr i timen.

Jeg tror helt ærligt ikke at det kommer bag på nogen at alle faggrupper har brodne kar.

175kr i timen så er det jo klart at der er en enkelt der snyder det er jo polske lønninger :-)))

Pick-up Jens- NEJ tak, Fuglebjerg, http://vwnettet.dk/topic/159616

Reply

You must log in to post.