Ja, her er så endnu en forelsket amatør.
Da solen så småt begynder at skinne igen, melder de sædvanlige forårstegn sig med dertil hørende drømme om en legetøjsbil.
Jeg søgte lidt på åbne bobler og de forskellige buggys, da jeg opdagede MG-replikaerne.
Halleluja! :D
Det var kærlighed ved første øjekast.
Men der går jo ikke lang tid før færdselsstyrelsen, skattefar og alle de sædvanlige myndigheder smider sand i gearkassen..
suk..
Så nu vil jeg altså prøve at få opklaret bare et par af detaljerne.
Skal glasfiberkittet være godkendt herhjemme?
Skal der være ekstra vanger på, når taget er væk?
Skal der monteres styrtbøjle?
Hvor meget skal jeg have godkendt, hvis jeg ikke ændrer chassis-længden?
Og hvor mange hundrede procent skal jeg regne med at lægge oveni købspris, hvis jeg vælger at tage en mere eller mindre færdigbygget hjem fra USA evt andet EU-land?
Jeg kan af forum se at der er mange åbne spørgsmål vedr kitcars og godkendelser af disse, men håber dog at ovenstående ikke er så svævende. :)
Anders
Da solen så småt begynder at skinne igen, melder de sædvanlige forårstegn sig med dertil hørende drømme om en legetøjsbil.
Jeg søgte lidt på åbne bobler og de forskellige buggys, da jeg opdagede MG-replikaerne.
Halleluja! :D
Det var kærlighed ved første øjekast.
Men der går jo ikke lang tid før færdselsstyrelsen, skattefar og alle de sædvanlige myndigheder smider sand i gearkassen..
suk..
Så nu vil jeg altså prøve at få opklaret bare et par af detaljerne.
Skal glasfiberkittet være godkendt herhjemme?
Skal der være ekstra vanger på, når taget er væk?
Skal der monteres styrtbøjle?
Hvor meget skal jeg have godkendt, hvis jeg ikke ændrer chassis-længden?
Og hvor mange hundrede procent skal jeg regne med at lægge oveni købspris, hvis jeg vælger at tage en mere eller mindre færdigbygget hjem fra USA evt andet EU-land?
Jeg kan af forum se at der er mange åbne spørgsmål vedr kitcars og godkendelser af disse, men håber dog at ovenstående ikke er så svævende. :)
Anders