Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
07:50 Variant: Tylle 2. Hvis det er en 412LS er det en 74 model. Ellers hedder den LE. Men kan selvfølgelig godt være registreret første gang i sent i 73
16:25 Tylle2: Hvordan finder man nyprisen på en VW412 LS Variant årg. 73 ?
18:06 Gregers: gregers72
10:22 runex: 1302 tagsænket
21:11 Genau: Glædelig jul og Godt Nytår.
17:07 Dillen: - "Hvad bil kører han?" - "Ingolf Thor".
23:22 Rotaxmeincke: cles1

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Stoppet forvarmerør

Tags:

(permalink) jakob356 Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Jeg fandt lige bogen:

(permalink) vwmorten VW-Guru
Skrev for 17 years siden | | | |
fedt, det må jeg prøve, jeg har hørt om det, men aldrig helt troet på at man kunne.

Men alt hvad der involverer en flammekaster er jo fedt!

Jeg har tilføjet denne tråd til FAQén
-------------------------------------------
54 Judson Oval, 58 Speedster, 67 Samba, 68 Earlybay
26150707
(permalink) jpwest Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Det var MEGET brugt i de vilde knallertdage,en sjejseflamme,til og antænde soden med,og så lidt trykluft,men bliver temmelig varmt,så skal beherske sig lidt

West
(permalink) Anonym Member
Skrev for 17 years siden | | | |
hej

takker Morten,
Lyder som om jeg også skal have kigget på mine forvarmerør.

Ronnie
(permalink) Ekstrøm, Greve Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Jeg har i dag prøvet tricket fra "How to restore...". Der kom da en smule ud, men jeg måtte varme røret udenpå og banke før der rigtig skete noget. Nu bliver det så spændende om det passer når det skal monteres igen. Jeg ved ikke om jeg har misforstået noget, men jeg fik i hvert fald ikke den fine røgsky man ser på sidste billede. Der er hul igennem nu, men alt er bestemt ikke væk endnu.

Lars
-------------------------------------------

24430551 lars(a)ekstromit.dk
(permalink) Smajly Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Tjena..

Läste jag rätt nånstans att ett stoppat rör kan göra så att bilen ej går på tomgång på grund av isbildningen?
Min brukar inte vilja hålla sig på tomgång om jag kört en stund, ofta när jag kör fort och stannar buggyn, då vill den inte hålla tomgång.
Men kör jag in den i garaget och låter den stå en stund, sen startar den och låter den stå igång tills den blir varm så håller den sig igång på tomgång.
Tar jag den sen och kör en runda så vill den inte längre.
Har justerat alla dom andra sakerna.
Kan det vara ett igenstoppat förvärmningsrör som orsakar dålig tomgång efter en varmkörning?
(permalink) Smajly Member
Skrev for 17 years siden | | | |
(permalink) vwmorten VW-Guru
Skrev for 17 years siden | | | |
Smajly skrev:
Tjena..

Läste jag rätt nånstans att ett stoppat rör kan göra så att bilen ej går på tomgång på grund av isbildningen?
Min brukar inte vilja hålla sig på tomgång om jag kört en stund, ofta när jag kör fort och stannar buggyn, då vill den inte hålla tomgång.
Men kör jag in den i garaget och låter den stå en stund, sen startar den och låter den stå igång tills den blir varm så håller den sig igång på tomgång.
Tar jag den sen och kör en runda så vill den inte längre.
Har justerat alla dom andra sakerna.
Kan det vara ett igenstoppat förvärmningsrör som orsakar dålig tomgång efter en varmkörning?


Yep du har möjligt ett igenstoppat förvärmningsrör, men det kan vära andra orsaker

-------------------------------------------
54 Judson Oval, 58 Speedster, 67 Samba, 68 Earlybay
26150707
(permalink) Smajly Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Jeg skal have kigget på mine forvarmerør. Thanks man..
(permalink) kleinbusRonnie Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Hvordan ser sådan en tilstopning egentlig ud:


(Billedet forsvinder når jeg rydder op på min muchos, så tag en kopi hvis i vil gemme)

Prøvede at bearbejde det med en skruetrækker, det virkde ret hårdt og længere inde var der helt lukket.
Jeg siger bare: god fornøjelse med at brænde det ud!

Ronnie
-------------------------------------------
kleinbusronnie@gmail.com 42920053
65' Splitbus Doubledoor
68' Westy camper
(permalink) kleinbusRonnie Member
Skrev for 16 years siden | | | |
hello

Ja, så har efterhånden kørt en del kilometer siden jeg fik min nye indsugning på og også de rigtige dyser i karburatoren.

Og det er fan'me noget der hjælper, min 1600 ep motor har ikke det mindste problem med at gå ned og blive i tomgang selv ved hårde opbremsninger og den trækker fint hele vejen op.

Så smid jeres gamle tilstoppede indsugninger i jerncontaineren, jeg smed 4 ud i sidste uge. (efter jeg havde skåret dem over)..dejligt !

Ronnie
-------------------------------------------
kleinbusronnie@gmail.com 42920053
65' Splitbus Doubledoor
68' Westy camper
(permalink) Ekstrøm, Greve Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Bornholmer skrev:
et knækket eller oversavet håndbremsekabel - hvor der er lus der hvor det er knækket - også en boremaskine i den anden ende - virker fortræffeligt


Det var det der skulle til. Har brændt og brændt med gas og ilt uden der skete særlig meget. Håndbremsekablet på boremaskinen klarede det på få sekunder. Jeg prøvede efterfølgende på et lige så tilstoppet rør uden at have brændt først med samme succes.

Lars
-------------------------------------------

24430551 lars(a)ekstromit.dk
(permalink) kleinbusRonnie Member
Skrev for 16 years siden | | | |
hej Lars


Så har du nok været heldig, for jeg prøvede også med et kabel på boremaskine, men inde omkring midten kunne jeg ikke komme videre.
Kablet skal jo kunne komme ud igen i den anden side.

Men mit forvarmerør var også godt tilstoppet! (se billede)


Ronnie
-------------------------------------------
kleinbusronnie@gmail.com 42920053
65' Splitbus Doubledoor
68' Westy camper
(permalink) Ekstrøm, Greve Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Det kan jo også være at flammehavet har haft en indflydelse alligevel.
-------------------------------------------

24430551 lars(a)ekstromit.dk
(permalink) TheRealHolger Member
Skrev for 15 years siden | | | |
Men var der nogen der kunne sige noget om, hvor man kunne få en indsugningsmanifold til en 1200?

K&B Service

Class. VW-Parts

VW Bug Service

??

Jeg har sådan en Bazooka-udstødning på, vil det så sige at der skal andre dyser i min karburator?


Holger
-------------------------------------------
+ Kadett B 1.1 1971
+ Audi 100 2.0E 1994
+ MB 450SL 4.5 V8 1974

Reply

You must log in to post.