Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Mit Projekt "Ground Zer0" updated 31/3-07

Tags:

(permalink) Lange Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Købte denne fine bobbel af en gut herinde fra i starten af januar. Bilen er stadig 6 volt og med en fin 1200 motor som spinder som en mis. Dog har den mistet et par ponyer på vejen. Har ikke kunnet finde noget rust i den overhovedet, så det er lækkert.
Baljen er købt som et rullende projekt, hvilket i sidste ende gerne skulle understrege hvordan en bobbel skal se ud oppe i mit hoved.
Vil prøve løbende at opdatere denne tråd når der sker lidt nyt. De første par billeder er lige hvad jeg kunne finde af den da den var fuldstændigt standard. Er så sidenhen blevet slammed med en 7" smallet forbro og et sæt drop spindler, hvilket der vil komme pics af når jeg for taget nogle!

mvh Lang3
1.jpg
2.jpg
3.jpg
4.jpg
vw___dele_078.jpg
vw___dele_080.jpg
vw___dele_081.jpg

-------------------------------------------
Type 1 Oval 1955 / Type 14 Ghia Kabriolet 1962

41791477
(permalink) GetBackOnTrack Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Tillykke med den Lange, ser ud til at vaere en fin slaede..

Mvh Spring
-------------------------------------------
GetBackOnTrack
Tlf:60226024
http://www.gbot.dk
(permalink) Lange Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Tuckin´ like a mofo...enjoy!
DSC00178.jpg
DSC02063.jpg
DSC02065.jpg
DSC02067.jpg
DSC02069.jpg
DSC02070.jpg
DSC02071.jpg
DSC02073.jpg

-------------------------------------------
Type 1 Oval 1955 / Type 14 Ghia Kabriolet 1962

41791477
(permalink) Thomas Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Only the few dares.. Lav og patineret, hatten af for god stil.
Fungerer den som daily-driver? For så tager jeg også lige den anden hat af...

Mvh Thomas
-------------------------------------------
It's not just a car
It's a volkswagen...
Tlf: Enoghalvtres Tooghalvfems Seksogfyrre Seksogfirs
(permalink) Lange Member
Skrev for 17 years siden | | | |
ninjapunk skrev:
Only the few dares.. Lav og patineret, hatten af for god stil.
Fungerer den som daily-driver? For så tager jeg også lige den anden hat af...

Mvh Thomas


Jep det er min daily, og det funker bare! Er ikke stødt på problemer endnu, andet end den gang sne, vi fik i sidste uge. Der fungerede den bedre som sneplov, ihverttilfald de første 10 meter!

...Men det er jo bare et tegn på vi skal et par cm længere ned ;)

mvh
-------------------------------------------
Type 1 Oval 1955 / Type 14 Ghia Kabriolet 1962

41791477
(permalink) teknisk uheld se ny snibekeprofil Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Nøøj den er fin..den ligner min..hehe lige pånær at min er en 1300 og ikke er sænket.. tillykke med bilen
(permalink) Søren Rasmussen Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Sådan der!

-------------------------------------------
Søren Rasmussen
Sovsekongen@gmail.com
(permalink) teknisk uheld se ny snibekeprofil Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Hey Lange en af mine venner fra
(permalink) HMS Member
Skrev for 17 years siden | | | |
snibeke skrev:
Nøøj den er fin..den ligner min..hehe lige pånær at min er en 1300 og ikke er sænket.. tillykke med bilen
'
Se og lær Snibeke :-)

-------------------------------------------
Pick-up Jens- NEJ tak, Fuglebjerg, http://vwnettet.dk/topic/159616
(permalink) Lange Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Har i mellemtiden hævet bagenden et enkelt klik, da camber og vådt føre ikke er en skide go ting blandet sammen. Men selvfølgelig ryger den i knæ igen, når solen begynder at skinne!

Som i nok kan se er der et eller andet fjols som har smadret en af mine forlygter...pisse træls man ikke kan have sine ting i fred!

Peace
-------------------------------------------
Type 1 Oval 1955 / Type 14 Ghia Kabriolet 1962

41791477
(permalink) klokmose Member
Skrev for 17 years siden | | | |
den er sku super cool den vogen, utroligt hvor meget en sænkning gør. kan kun håbe min bliver halvt så hård at se på
(permalink) per w Member
Skrev for 17 years siden | | | |
hej hvordan blir køre enskaberne endelig når den blir sænket så meget og smallet forbro ?? har tænkt over at få det gjordt ved min ovaler men er i syv sind..hvor meget er din sænket?? den ser cool ud .
(permalink) Lange Member
Skrev for 17 years siden | | | |
[quote=per w]hej hvordan blir køre enskaberne endelig når den blir sænket så meget og smallet forbro ?? har tænkt over at få det gjordt ved min ovaler men er i syv sind..hvor meget er din sænket?? den ser cool ud .

Køreenskaberne bliver elendinge, men du lærer at leve med det ;)

Dog vil jeg tro en 4" smallet justerbar forbro med drop spindler vil være perfekt til hverdagsbrug, både med standardfælge og alusutter.

Bilen ligger på sit laveste punkt 5cm over jorden!

Hvis der er noget som du er i tvivl om, eller vil have uddybet så send en pm

mvh L4ng3
-------------------------------------------
Type 1 Oval 1955 / Type 14 Ghia Kabriolet 1962

41791477
(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 17 years siden | | | |
gider man ofre lidt tid og penge på det behøver det ikke at blive elendigt - især ikke vist man begrænser sig med at sænke bagenden lige så meget som den 65er der, men der er lidt arbejde med det ...

men på den billig og nemme måde - er køreegenskaberne helt forfærdelige ja - men man kan vænne sig til meget - men hvorfor ?

men opret evt en ny tråd om det ;-)
-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) Lange Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Fik da vist lige en hjerneblødning...!

Dont hate the game hate the player ;)
-------------------------------------------
Type 1 Oval 1955 / Type 14 Ghia Kabriolet 1962

41791477
(permalink) Anders-DK Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Lange skrev:
[quote=per w]hej hvordan blir køre enskaberne endelig når den blir sænket så meget og smallet forbro ?? har tænkt over at få det gjordt ved min ovaler men er i syv sind..hvor meget er din sænket?? den ser cool ud .


Køreenskaberne bliver elendinge, men du lærer at leve med det ;)

Dog vil jeg tro en 4" smallet justerbar forbro med drop spindler vil være perfekt til hverdagsbrug, både med standardfælge og alusutter.

Bilen ligger på sit laveste punkt 5cm over jorden!

Hvis der er noget som du er i tvivl om, eller vil have uddybet så send en pm

mvh L4ng3





Lange skrev:
Bornholmer skrev:
gider man ofre lidt tid og penge på det behøver det ikke at blive elendigt - især ikke vist man begrænser sig med at sænke bagenden lige så meget som den 65er der, men der er lidt arbejde med det ...

men på den billig og nemme måde - er køreegenskaberne helt forfærdelige ja - men man kan vænne sig til meget - men hvorfor ?

men opret evt en ny tråd om det ;-)


Hmm det må du sq uddybe lidt bedre det der Bornholmer!
Når jeg skriver elendigt, mener jeg det er i forhold til hans standard oval!
Det har ikke en skid med penge at gøre. Et justerbarsæt koster nu engang det der koster, og det kører ikke anerledes på dine forbroer!

Og når man som for mit vedkommende altid smaller for midten betyder det at du bruger dine orginale nålelejer, da de uethanbøsninger man kan købe er noget lort...

Så i bund og grund handler det hele om dækvalg, hvor smallet din forbro skal være, og tilsidst hvor lav du vil køre!

Men det kan da være du giver en tur i en af dine biler, hvor sænkningen er lavet på den dyre og svære måde!?





Sikke en gang fis....!

Selvfølgelig kan det komme til at kører rigtig fornuftigt, hvis man gider at rode med det...!
Jeg har ikke haft de vilde problemer de små 18000km jeg har kørt med min 5.5" smallet forbro med røde urethane bøsninger og sænket 2 hak bagerst, kører med 125R15 foran og 195/65-15 bagerst...! det er kun den sidste tur jeg var på i norge 2006, at meget regnvand og lastvognsspor på vejen gav lidt spændende kørsel, da mine bagdæk er ved at være slidte og gummiet ved torsion armene trænger til at blive skiftet.

Og hvis man får bilen sporet og derefter lader være med at gå at sænke og hæve bilen for at være smart i fart..! ja indrømmet det har jeg så gjort, og det har så kostet utrolig hurtigt slid på mine fordæk.

Når Ib Bornholmer skriver billig/dyr løsning tænker han jo nok ikke på sænkningsbeslag...! men med eller uden droppede spindler...!
Og jeg vil mene at det er et must med droppede spindler..!

uanset hvad man vælger og gør..! giver en meget lavere bil, jo altid på en eller anden måde problemer med at nogle steder at komme frem, eller hen/op/ned over noget..!

men det kan jeg ikke se hvad det har noget at gøre med original brede eller smallet forbro eller for den sags skyld dækvalg..!

Det kan godt komme til at kører godt, men du må lærer at leve med at kantsten/vejbump etc nogle gange kan give en lidt sus i maven.

Så det bliver anderledes end at kører helt original, men jeg vil ikke sige at det bliver elendingt..!

Dem som kender mig, ved at jeg har været på lange ture til Belgien, Holland, Tyskland, Sverige ovs.

Den sidste lange tur var til Holland med fruen som passagere, 1100km hver vej med en hastighed på mellem 100-120km/t og kun med små pauser.
Og hun er frisk på at gøre det igen til hver en tid :-)


Anders

PS.:Giver gerne demoture når solen melder sig
(permalink) Lange Member
Skrev for 17 years siden | | | |
[quote=Anders-DK]
Lange skrev:
[quote=per w]hej hvordan blir køre enskaberne endelig når den blir sænket så meget og smallet forbro ?? har tænkt over at få det gjordt ved min ovaler men er i syv sind..hvor meget er din sænket?? den ser cool ud .


Køreenskaberne bliver elendinge, men du lærer at leve med det ;)

Dog vil jeg tro en 4" smallet justerbar forbro med drop spindler vil være perfekt til hverdagsbrug, både med standardfælge og alusutter.

Bilen ligger på sit laveste punkt 5cm over jorden!

Hvis der er noget som du er i tvivl om, eller vil have uddybet så send en pm

mvh L4ng3





Lange skrev:
Bornholmer skrev:
gider man ofre lidt tid og penge på det behøver det ikke at blive elendigt - især ikke vist man begrænser sig med at sænke bagenden lige så meget som den 65er der, men der er lidt arbejde med det ...

men på den billig og nemme måde - er køreegenskaberne helt forfærdelige ja - men man kan vænne sig til meget - men hvorfor ?

men opret evt en ny tråd om det ;-)


Hmm det må du sq uddybe lidt bedre det der Bornholmer!
Når jeg skriver elendigt, mener jeg det er i forhold til hans standard oval!
Det har ikke en skid med penge at gøre. Et justerbarsæt koster nu engang det der koster, og det kører ikke anerledes på dine forbroer!

Og når man som for mit vedkommende altid smaller for midten betyder det at du bruger dine orginale nålelejer, da de uethanbøsninger man kan købe er noget lort...

Så i bund og grund handler det hele om dækvalg, hvor smallet din forbro skal være, og tilsidst hvor lav du vil køre!

Men det kan da være du giver en tur i en af dine biler, hvor sænkningen er lavet på den dyre og svære måde!?





Sikke en gang fis....!

Selvfølgelig kan det komme til at kører rigtig fornuftigt, hvis man gider at rode med det...!
Jeg har ikke haft de vilde problemer de små 18000km jeg har kørt med min 5.5" smallet forbro med røde urethane bøsninger og sænket 2 hak bagerst, kører med 125R15 foran og 195/65-15 bagerst...! det er kun den sidste tur jeg var på i norge 2006, at meget regnvand og lastvognsspor på vejen gav lidt spændende kørsel, da mine bagdæk er ved at være slidte og gummiet ved torsion armene trænger til at blive skiftet.

Og hvis man får bilen sporet og derefter lader være med at gå at sænke og hæve bilen for at være smart i fart..! ja indrømmet det har jeg så gjort, og det har så kostet utrolig hurtigt slid på mine fordæk.

Når Ib Bornholmer skriver billig/dyr løsning tænker han jo nok ikke på sænkningsbeslag...! men med eller uden droppede spindler...!
Og jeg vil mene at det er et must med droppede spindler..!

uanset hvad man vælger og gør..! giver en meget lavere bil, jo altid på en eller anden måde problemer med at nogle steder at komme frem, eller hen/op/ned over noget..!

men det kan jeg ikke se hvad det har noget at gøre med original brede eller smallet forbro eller for den sags skyld dækvalg..!

Det kan godt komme til at kører godt, men du må lærer at leve med at kantsten/vejbump etc nogle gange kan give en lidt sus i maven.

Så det bliver anderledes end at kører helt original, men jeg vil ikke sige at det bliver elendingt..!

Dem som kender mig, ved at jeg har været på lange ture til Belgien, Holland, Tyskland, Sverige ovs.

Den sidste lange tur var til Holland med fruen som passagere, 1100km hver vej med en hastighed på mellem 100-120km/t og kun med små pauser.
Og hun er frisk på at gøre det igen til hver en tid :-)


Anders

PS.:Giver gerne demoture når solen melder sig

Hmm jeg ved ikke hvad Bornholmer mener med dyr/billig løsning, men føler at kommentaren var pålagt på min bil, og det kan han jo ikke udtale sig om! Og da jeg har skrevet at bilen står med dropspindler, så syntes jeg det er lidt tvetydigt hvad han mener...!?!?

At bruge ordet elendigt var nok en fejl, men bilens køreegenskaber bliver forværret og der var det jeg ville understrege!

Men dertil skal det altså siges at det ikke er raketviden at lave en smallet forbro, så i sidste ende har køreegenskaberne netop noget med de tre faktorer (plus en sporring at gøre), som jeg ridsede op i det foregående indlæg. Alt efter hvor meget tuck du går efter, så vil jeg mene dine køreegenskaber bliver forværret jo mere du smaller! En 2" smallet forbro kan monteres med støddæmper og en 2" smallet stabilastorkæp, så har du noget nær standardopsætning. Smaller du mere så bliver du nødt til enten at skære i karrossen eller helt undlade støddæmper og stabilisator( der var en grund til at Hitler & CO fik monteret støddæmper på den kære bobbel op igennem tiden)! Faktum må jo være at jo kortere dine torsionsstænger bliver, jo dårligere bliver de til at flexe = dårlig affjedring! Dernæst bliver det ikke bedre af at du skruer den i bund hvis du skal køre lavt!
Tilsidst er der jo dækvalget som nok i den sidste ende er det vigtigeste, men som også her giver problemer alt efter hvor smallet og lav du vil køre! Der er ingen tvivl om at standard dæk vil være det bedste valg, men da de giver problemer med dreje radius og lygtehuset så må man finde på alternativer! Det gør folk så med dækstørrelser i 125/15 - 135/15 - 145/65-15 - 165/45-15! Tager du så størrelsen 125/15 kontra 165/15 så skal der ikke den store intelligens til at regne ud, at du vil have en meget større kontakt flade med et 165/15 dæk, som i sidste ende giver bedre køreegenskaber!

At folk siger deres smallet sænkede biler kører lige så godt som standard er noget ævl, men det ser cool ud og man lærer at leve med det! Og det er tit dér folk kompensere lidt med, at så længe bilen ser fed ud så kan man sagtens leve med at køreegenskaberne er blevet forværret!

Det var ikke meningen at denne tråd skulle ende ud i diskussion og mudderkast (der er der vist en anden tråd til), men mere lidt inspiration til, hvor meget bilen attitude ændres med en sænkning!

Mvh Christian
-------------------------------------------
Type 1 Oval 1955 / Type 14 Ghia Kabriolet 1962

41791477
(permalink) Jvang Member
Skrev for 17 years siden | | | |

hejsa... ingen grund til mudderkastning, men en konstruktiv udveksling af erfaringer kan vel godt finde sted her... eller?

det gode ved smalning er jo netop at man kan have forholdsvis store( std. dæk på)! derfor er det altså muligt at undgå de helt lave dæk. det kan man ikke på en sænket ikke smallet forbro, så vil dækkene gå på skærmkanten!

jeg har så begge dele på min split 165-45-15 8 " smallet bro og ja, den er da sænket lidt... for at være helt ærlig, så kører den altså super godt, jo den går da på med fuld tank og en mand på passagersædet, men det ved jeg jo! jeg kan jo bare hæve den lidt...

Jeg vil vove at påstår at jeg kan lave en bil sænket og med smallet forbro, der kører bedre eller i hvert tilfælde ligeså godt som en std... kører en std godt?

ikke efter min mening, det er noget af en dinglet søhest, der ikke kan køre i vind, sving osv... men jo den kan da dæmpe, der er jo dæmpere på! MEN det kan de smallede altså også, torsionsstængernes opkortelse giver en mere " hård" kontant affjedreing for nogle biler, det hele afhænger af smalningens omfang i forhold til bilens vægt!!!

hvor meget vægt fjedrene påvirkes med og hvor smalle de er skåret!

Gyda som kører med en 4" uden dæmpere, kører efter min mening bedre end da den var original... ( Farmer er en tøzzz, derfor mener han noget andet, hehe) alle andre har været enige med mig, den kører suverænt og det gør splitten altså også!

min t34er kører også lækkert, blødt og megeta anderledes en den smallet og sænket t1, men det er også en helt anden bil(vægt osv)

Min pointe er altså det er forskelligt alt efter sin opsætning!

vang
(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 17 years siden | | | |
det var selvfølgelig ikke myntet på din 65 - men ofrer man et par gode dæk - en perfekt sporing - få vendt sine styrekugler - et sæt castershims - og droppede spindler med nye styrbund bolte - og nye styrkugler - og man nøjes med et hak bagi MAX 2 så virker det helt respektabelt (men sparer man bare et af stederne bliver man i de fleste tilkfælde straffet med dårlige køreegenskaber- IKKE ALLE) - det jeg mente er.- at det er ikke bare at købe en forbro og så tro at det virker perfekt - der skal lidt mere til - derfor skrev jeg at der skal ofres lidt penge og arbejde med at få en god bil ud af det - det havde intet med din bil at gøre - beklager vist du har opfattet det således ...

men vi er da alle enige om at det ser fed ud - med få undtagelser ;-)
-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) Lange Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Billeder skal der til!
P1010197.jpg
P1010198.jpg
P1010199.jpg
P1010200.jpg

-------------------------------------------
Type 1 Oval 1955 / Type 14 Ghia Kabriolet 1962

41791477
(permalink) Mr-M Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Hæ hæ - nej det er ikke os alle, der synes det ser fedt ud...
Men gudskelov kan man i mine øjne ikke diskutere smag og behag.

Så det bli'r vi sæl'fø'jam'li ikke uvenner over!

Men at 'slamme' en undervogn, så den kører dårligere end standard, det burde sgu ikke være lovligt...

Og hvad sker der, hvis man skal lave en katastrofeopbremsning uden støddæmpere og med hårdere fjedre foran? Risikoen for overbremsning af bagbremserne er ikke at kimse ad. Hårdere affjedring foran er jo et problem os med kitcars osse slås med, fordi vores forvogn er lettere end standard. Vi løser det så tit ved at lave affjedringen blødere - klippe en fjeder.

Og husk nu - jeg kalder ikke nogen nogetsomhelst - udtrykker bare min mening. Og ved godt, at jeg sikkert får svar på tiltale.

Ha' en go' vweekend!

Mvh
Mr-M.
-------------------------------------------
Mvh.
Mr-M
(permalink) Jvang Member
Skrev for 17 years siden | | | |
nu er problemet ikke en hårdere affjedring i forbroen ved smallede forbroer! JO den bliver hårdere, da stængerne bliver kortere, men det er jo derfor at den kan køre uden støddæmpere og den bliver altså ikke som en fjedre! den begynder pludselig at dæmpe også!

Prøv evt at se min katastrofe opbremsening i min split!!! der er et videoklip, hvor den får fuld skrald på bremsen, det dur virker, ingen problem!

(permalink) Lange Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Så blev der lavet lidt igen på automobilet!


P1010193.jpg
P1010194.jpg
P1010195.jpg
P1010196.jpg

-------------------------------------------
Type 1 Oval 1955 / Type 14 Ghia Kabriolet 1962

41791477
(permalink) NYBOE Member
Skrev for 17 years siden | | | |
det der er "STILEN", sådan en t1 bør se ud!
(permalink) hoodrider Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Når du nu en gang bliver træt af den så ringer du bare så kan jeg jo "arve" en balje af dig igen :)
Total iorden stil du har der og hvem bekymrer sig om komfort og køreegenskaber når man for alt den street credit man kan ønske sig.
Jeg mindes stadig alle turene jeg havde sidste sommer i den matsorte balje :)
Ses derude
Frank

Reply »

You must log in to post.