Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Benzin type i forhold til varmeudvikling

Tags:
No tags yet.

(permalink) Mbechmann Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Jeg har opdaget en ting som jeg ikke kan forklare hvorfor. Når jeg bruger 95 benzin på min boble, så udvikler den i den grad mere varme, end hvis jeg bruger 92.

Hvorfor gør den det? Burde det ikke være ligegyldigt? Jeg er godt klar over at den tændingen jo vil være anderledes - hvilket jo også gør at den er lidt sværere at holde i tomgang når jeg køre 92.

Men vi snakker ca 5-10 graders forskel.
-------------------------------------------
Michael
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Hvad sker hvis du sætter den på 13 graders fortænding ?

Jeg går ud fra at alt andet virker. En VW bliver hurtigt meget varm hvis den tænder for sent, af den ene eller den anden grund.
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Mbechmann Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Har ikke prøvet at ændre på tændingen. Det er temperaturen der er 5-10 graders forskel på:)

Men du har nok ret. Det er nok tændingen der gør det - netop hvis den tænder for sendt.
-------------------------------------------
Michael
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Den gamle type med ren vaccuumforstilling bliver helt tosset varm hvis dåsen ikke virker, slangen ikke sat på eller ?

Ja jeg har forstået det temperaturen der var 5-10 grader højere. Hvordan bærer du dig ad med at måle det og så i forhold til belastningen, vejret osv. ?
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Mbechmann Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Det gør jeg meget simpelt. Hvis jeg har varme hen ad varme kanalerne efter en tur til og fra arbejde, så har jeg kørt på 95. Hvis ikke, så har jeg kørt 92.:) Den passer hver gang. Selve temp ved jeg ikke nødagtigt, men det er så meget at jeg kan mærke forskel inde i bilen.

Det er en vacoomdåse jeg køre med.
-------------------------------------------
Michael
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 17 years siden | | | |
H
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Mbechmann Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Hehe. Jeg vil prøve at kikke på den tænding. Var det måske en ide at skifte til en 009er?
-------------------------------------------
Michael
(permalink) vwcamp Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Interesant teori. Jeg tvivler på at det kan eftervises i en måleopstilling. Jeg tror det en anden parameter der giver temperaturforskellen.
-------------------------------------------
99557244
(permalink) Rolf Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Mbechmann skrev:
Hehe. Jeg vil prøve at kikke på den tænding. Var det måske en ide at skifte til en 009er?


Ja så er du ihvertfald sikker på at få problemer !!

Orginal karburator=orginal strømfordeler. Sørg nu for at vakuumdåsen er tæt og at avanceringsmekanismen i fordeleren virker.
-------------------------------------------
Tlf 22141595
Thisted/Nordvestjylland
(permalink) Rolf Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Rolf skrev:
Mbechmann skrev:
Hehe. Jeg vil prøve at kikke på den tænding. Var det måske en ide at skifte til en 009er?


Ja med en 009'er er du ihvertfald sikker på at få problemer !!

Orginal karburator=orginal strømfordeler. Sørg nu for at vakuumdåsen er tæt og at avanceringsmekanismen i fordeleren virker.


-------------------------------------------
Tlf 22141595
Thisted/Nordvestjylland
(permalink) Mbechmann Member
Skrev for 17 years siden | | | |
hehe. Tænkte det nok:)
-------------------------------------------
Michael
(permalink) Kim79 Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Jeg synes min motor kører noget bedre efter jeg er begyndt at køre med shell v power på min gamle 1300! Mener den har et oktan tal på 97! Er der andre der har samme erfaring??

mvh kim

Reply

You must log in to post.