Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
23:46 KTP: Ktp
19:06 jbl: Type 3
17:05 tobje1000: Tobje1000
22:36 John Pedersen Skagen: Jo det kan man sagtens http://vwnettet.dk/topic/219319
21:22 Den halvblinde: Desværre ik
13:33 my56vw: 1303
18:10 Michael Munk: Kan man ikke længere søge herinde

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Oxyboxer

Tags:
No tags yet.

(permalink) Anonym Member
Skrev for 18 years siden | | | |
Hei.
Jeg har et pørsmål anngående Oxyboxer. Har lest siden til vwmorten. Fant ikke adressa til vwmorten. Kansje noen andre kan hjelpe meg med spørsmålet eller adressen hans?

Sørsmål: Hvis en skal bruke en 301 T1 kam i wbx 2.1 må en bytte løfterenne. Hvor mye må en maskinere bort på innsiden av motorblokka, på styringene til løfterene?

Min adresse er http://www.jetta-kongen@hotmail.com

Håper på mange svar. På forhånd takk.
(permalink) Anonym Member
Skrev for 18 years siden | | | |
Da er jeg registret på siden deres:)
(permalink) John Pedersen, Skagen Member
Skrev for 18 years siden | | | |
Brug søgefunktionen - feks her:

http://vwnettet.dk/forum/topic/22805

http://vwnettet.dk/forum/topic/2276


http://shoptalkforums.com/viewforum.php?f=37&sid=0006a202426015111a6fcc945791a133



John
-------------------------------------------
25709453
I'm the only BAY in the village
(permalink) Mette Administrator
Skrev for 18 years siden | | | |
Anonym skrev:
Fant ikke adressa til vwmorten. Kansje noen andre kan hjelpe meg med spørsmålet eller adressen hans?


Hej,

Du kan finde Morten lige her: http://vwnettet.dk/profiles/vwmorten


-------------------------------------------
~Mette
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 18 years siden | | | |
Du skal vel ikke fræse mere end nødvendigt så type1 løfteren har 1 mm frigang.

Der skal også bøsninger i huset. En vandbokser kører med type4 løfter.
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Anonym Member
Skrev for 18 years siden | | | |
Takker for mange svar.

Jeg har målt flensen på noen orginale løftere. De målte 5,0mm til 5.5mm. De koner litt mot senter. Skal jeg da ta av 6,5mm for å få plass til T1 løfterene? Selvfølgelig med innsatshyllser.
(permalink) Duus Member
Skrev for 18 years siden | | | |
Farmer har oplyst mig at løfterne bør have spillerum på 2-2,5mm (ved fuldt løft).

Duus
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 18 years siden | | | |
Nej du skal ikke tage mere end nødvendigt. Det kommer også an på knasten.
Hvis knasten har en lille grundcirkel, f.eks. en knast beregnet til lang slaglængde, så skubber den jo heller løfteren så langt ind/op.
Det bedste må da være at indsatsen bærer så langt ude som muligt.

2-2,5mm må Farmer selv stå for. Hvad skal de med så meget plads ?
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Rasser Member
Skrev for 18 years siden | | | |
Duus skrev:
Farmer har oplyst mig at løfterne bør have spillerum på 2-2,5mm (ved fuldt løft).

Duus


morsomt .... han har nemlig oplyst mig 1mm kan jeg huske fra da jeg startede på vw motor interessen.

De 2-2,5mm lyder mere som minimumsafstanden til "coilbind" på ventilfjedre ved fuldt løft (gade motor).

-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) Duus Member
Skrev for 18 years siden | | | |
Jeg er temmelig sikker på det var det han sagde... jeg ringede til ham mens jeg stod og bearbejde blokken.

Duus
(permalink) Farmer Member
Skrev for 18 years siden | | | |
MIN. 1 mm. 2 - 2,5 mm max. Og ja, jeg er begyndt at sige 2 -2,5 mm generelt, for så har folk lidt at løbe på. De fleste std motorer har 4-5 mm. Så der er ingen fare på færde.
T
-------------------------------------------
20888030
alstrupt@gmail.com
(permalink) Rasser Member
Skrev for 18 years siden | | | |
Farmer skrev:
MIN. 1 mm. 2 - 2,5 mm max. Og ja, jeg er begyndt at sige 2 -2,5 mm generelt, for så har folk lidt at løbe på. De fleste std motorer har 4-5 mm. Så der er ingen fare på færde.
T



nej men hvis hele "bøsningen" er (jeg nævner bare et tal) 35mm lang, så er det da dumt at lave den 32 for at være sikker - når nu 34 er sikkert nok!

Det er da ikke så underligt hvis løfterhullerne bliver slidt op så.

Har du haft nogle dårlige oplevelser siden du siger 2-2,5mm, eller er det bare et tal der er opstået af en anden årsag ?


-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) Farmer Member
Skrev for 18 years siden | | | |
Ja, faktisk. men ikke mere end at det kunne reddes. Det kostede et sæt løftere, fordi der var brækket en ventilfjeder, og det blev ikke opdaget med det samme. Løfteren blev ædt op på oversiden i løbet af meget kort tid.
En anden ting er også, hvis folk nu skifter knast undervejs til skrappere/mere løft eller bare med en anden base circel. Så passer bøsningen pludselig ikke mere. Og det er jo noget bøvl.
T
-------------------------------------------
20888030
alstrupt@gmail.com
(permalink) Rasser Member
Skrev for 18 years siden | | | |
Man bygger vel motoren omkring de stumper man har og ikke omkring dem man efterfølgende kunne finde på at fylde i dem. Når man skifter knast tager det jo bare 5 min at se om der er nok plads (så må man for min skyld selv om hvor meget plads man vil ha) mellem blok/bøsning og løfter, og er der så burg for mere plads så er den jo skilt ad og så må man jo få det nødvendige fræst af.


Til info kan jeg jo så sige at der også er meget forskel på tykkelsen af løfterhovedet på de forskellige typer løftere... har jeg selv erfaret! Så selv om man skifter knast er intet givet, da løfterne også skal skiftes.
-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) Anonym Member
Skrev for 18 years siden | | | |
Hvordan ble det? Er det 1mm eller 2,5mm klaring mellom løfter og blokka på max løft på kammen?
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 18 years siden | | | |
VW foreskriver 1mm da man bygger om til den nye løftertype i 1960
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) dennis_rol Member
Skrev for 18 years siden | | | |
hej jeg kan sige at jeg lige fandt mine gamle notater frem og på de sidste 3 oxyboxer som jeg har lavet. der har jeg lavet spilrummet ml.lyfter og knast 2mm det har der ikke været noget bøvl med da alle motorer køre endnu.

mvh Dennis_rol
-------------------------------------------
tlf.20 64 75 05 ml.7-15 mail : dennis@guwi.dk
(permalink) Anonym Member
Skrev for 18 years siden | | | |
Takker. Har prøvd å sende mail til vwmorten, men han har ikke svart meg. Har prøvd åfinne ut noe mere med kjøledeksler også. Det sies at en kan bruke T1-kjølekapper og T3-deksler under. WBX-blokka er jo 1/2tomme bredere enn org T1. Må man kappe av tilsvarende på dekslenne også? Er det mye tilpassing av viftehuset også? Jeg fikk en adresse til en Mike`s oxyboxer. Der skulle det vises vilke modifiseringer en måtte gjøre. Fant ikke helt frem, men må kansje lete litt mere på den siden.
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 18 years siden | | | |
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.

Reply

You must log in to post.