Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
23:46 KTP: Ktp
19:06 jbl: Type 3
17:05 tobje1000: Tobje1000
22:36 John Pedersen Skagen: Jo det kan man sagtens http://vwnettet.dk/topic/219319
21:22 Den halvblinde: Desværre ik
13:33 my56vw: 1303
18:10 Michael Munk: Kan man ikke længere søge herinde

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  kaburator

Tags:
No tags yet.

(permalink) k.k Member
Skrev for 18 years siden | | | |
Har lidt problemer med at stille min kaburator, hvad er symtomerne på henholdsvis fot mager blanding og for fed blanding??
på for hånd tak:-)
(permalink) John Pedersen, Skagen Member
Skrev for 18 years siden | | | |
Først:
Du kan ikke justere karburator ordentligt hvis ikke alt andet er i orden.
Søg for at ventiler, tænding/kamvinkel er stillet først.
Andet:
Hvilken karburator snakker vi om?

John
-------------------------------------------
25709453
I'm the only BAY in the village
(permalink) kristian-k Member
Skrev for 18 years siden | | | |
ventiler,tænding,ignitor-alt dette skulle være ok, det er en 34-pict 3 - har indstillet kab. efter foreskrifter,men kan ikke helt få den til at spille perfekt.
(permalink) John Pedersen, Skagen Member
Skrev for 18 years siden | | | |
Hvornår er problemet opstået?
Har du haft karburatoren skilt ad eller noget?

John
-------------------------------------------
25709453
I'm the only BAY in the village
(permalink) k.k Member
Skrev for 18 years siden | | | |
ja det har jeg, har skiftet pakninger, blæst den igennem med trykluft o.s.v og jeg tror også jeg har samlet den korrekt-har haft et par probler herefter, først var det lige som den gik død når speederen var ca halvt nede. så skulle ligesom slippe og så give gas igen-før den fik fat. Nu hakker den noget og måske også et enkelt "skud"fra udstødningen. En ting jeg dog var lidt i tvivl om ,det er hvor strålen fra
accelationsrøret skal ramme??
(permalink) John Pedersen, Skagen Member
Skrev for 18 years siden | | | |
Hvis den er samlet rigtigt så skulle den kunne gå.
Har du skiftet andet - feks strømfordeler?
Grundstil gasspjældsarmen så den kun lige rører trappen på chokeren når du holder chokeren åben. Skru så de to skruer 3 omgange ud - så skal den kunne starte.
Når den er varm skruer du den lille skrue langsomt ind til du kan høre motoren begynder at tabe omdrejninger - så skruer du langsomt tilbage til den ånder op igen og så en kvart omgang mere.
Stil tomgang på den store.
Kør en tur og juster om nødvendigt igen.

John
-------------------------------------------
25709453
I'm the only BAY in the village
(permalink) k.k Member
Skrev for 18 years siden | | | |
har ikke skiftet str. fordeler og har gjort alt det du beskriver. Men hvor skal strålen fra accelationsrøret ramme,vaed du det?? Hvad med det omkring for fed/eller mager blanding????
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 18 years siden | | | |
Den kører dårligt hvis blandingen er for mager og hvis den er for fed kører den også dårligt.
Det er nok derfor John ikke svarer.

Det er jo et generelt problem at når man spørger folk hvad de har gjort. Så det hele i orden men bilen kører sjovt nok ikke !
Her på VW-nettet plejer det at være platinerne der ikke virker, efter 8-14 dages kørsel.

At du indstiller blandingen i tomgang har jo ingen indflydelse på hvor acc.-pumpen sprøjter hen.
Den skal sprøjte med én stråle ikke 3-4 små. Og nogen motorer kan godt lide at den sprøjter på afrivningsrøret og andre lige ned på kanten af gasspjældet.
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Anonym Member
Skrev for 18 years siden | | | |
er klar over acc.-pumpen og det at stille blandingen i tomgang ikke har noget med hindanden at gøre. Jeg spurte kun fordi, at jeg lige har haft kaburatoren splittet ad og kunne ikke huske præcis hvor acc-røret skulle spule ned!!!
Men et nyt spørgsmål har jeg lige. Jeg har bemærket at min gode vw kører godt når den er kold, d.v.s når der er choker på, efter et par minutter-når den er blevet varm begynder den at hakke. Hvorfor mon det, kan det tænkes at den måske for en for mager blandning???? Vil blive glad hvis der er nogen der kan give mig lidt input her, den driller mig godt nok lidt(meget)
(permalink) k.k Member
Skrev for 18 years siden | | | |
det var så mig!!!!
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 18 years siden | | | |
Karburatoris !
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Anonym Member
Skrev for 18 years siden | | | |
bruger selvfølgelig kaburatorsprit, hvad kan jeg ellers gøre?
(permalink) k.k Member
Skrev for 18 years siden | | | |
ja ,det var så mig!!!!
(permalink) k.k Member
Skrev for 18 years siden | | | |
Lige en tilføjelse, ud over at den hakker noget skyder den også lidt fra udstødningen.Så plejer man vel og sige T
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 18 years siden | | | |
Prøv nu lige at se efter om dine platiner åbner. De kan godt åbne så lidt at når motoren bliver varm er det slut.
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) k.k Member
Skrev for 18 years siden | | | |
har ikke platiner,men elektronisk tænding!
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 18 years siden | | | |
Altså det kan jo være at den har en tilstoppet hoveddyse.

Har du prøvet at sætte en anden tændspole på. HVIS sådan en har fejl er det tit når den bliver varm.

Du kan også være kommet til at ramme et tændrørs elektrode når du har monteret dem og der så er for lidt elektrodeafstand.

Find selv på flere muligheder HA! Nej men det er svært pr. fjerndiagnose

Jeg vil se hvad den gør før jeg vil afvise is.
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) k.k Member
Skrev for 18 years siden | | | |
Har skiftet spole og kaburatoren har jeg lige "puslet om"pustet igennem med trykluft,skiftet pakninger,o.s.v. Har dog også lige haft tændrørene ude,kan selvfølgelig udelukke at jeg har stødt dem når de er blevet puttet tilbage.
Men hvis det ikke er kaburatoris, så er det vel underligt at den kører rigtigt godt de første 3 minutter og så begynder "te sig". Er mit gode forslag om" når der er choker på får motoren mindre luft og mere benzin, når så chokeren slår fra bliver blandningen for mager" helt ude hampen eller hvad? Men tak for de nye imput:-)
(permalink) John Pedersen, Skagen Member
Skrev for 18 years siden | | | |
Har du tjekket om din indsugningsmanifold er tæt?
Spray noget diesel-start på ved alle samlinger og se om den stiger/falder i omdrejninger.
Det jeg gør hvis jeg har haft et problem jeg ikke kan finde ud af om det stammer fra karburator eller strømfordeler, er at jeg prøver af skifte karburatoren til en anden magen til. Er problemet der stadig koncentrere jeg mig i stedet for om tændning - løses problemet skal problemet findes i karburatoren.
Det kræver jo selvfølgelig man har en ekstra.

John
-------------------------------------------
25709453
I'm the only BAY in the village
(permalink) kleinbusRonnie Member
Skrev for 18 years siden | | | |
hej

Dette link hjælper måske.
http://www.vw-resource.com/34pict3.html

normalt plejer jeg at dreje den lille skrue 2,5 omgang ud fra bund. og så indstille den derfra.

Jeg mener også at man kan grundindstille tomgangs skruen til 2,5 omgang.
(her kommer der sikkert en kommentar om at man ikke kan grundndstille :-)

rent praktisk har jeg disse erfaringer
hvis den står for magert vil motoren skyde lidt.
jeg checker tændrør efter nogen kørsel, i Haynes bogen kan du se billeder af hvordan de skal se ud. Sort = for fed. Sådan omkring lysebrun er godt.

Men som de andre skriver kan fejlen også ligge andre steder manifold, ventiler, tændrør, tænding osv.

hej fra Ronnie
-------------------------------------------
kleinbusronnie@gmail.com 42920053
65' Splitbus Doubledoor
68' Westy camper
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 18 years siden | | | |
Nej karburatoris opstår først når motoren kører og suger kold luft og fugt så den får noget man kan lave is af.
Hvis først der er minus 20 grader og tørt, så laver den ikke is.

Derfor kan de også sagtens gøre det om sommeren når man kører langt med lille gasspjældsåbning på en stor motor med lange kolde manifolder.
Jeg kørte engang til Sønderborg fra Aalborg Kl 4 om morgenen, så jeg kunne køre 160 km/t over lange stræk. Der begyndte den at nyse lidt og så var jeg lige inde på en tank. Vandet det løb ned ad mine 48 IDAer ligesom på en kold Cola. Nå men så var det jo bare videre.
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Anonym Member
Skrev for 18 years siden | | | |
ok, jeg tror min plan må være at vente på varmere vejr og så tage den defra!!!
Men der må være MANGE der har mit problem, hvis det er kaburatoris!!!!!

Reply

You must log in to post.