Jeg er nu så langt i mit projekt, at jeg har prøvet at starte min motor op.
Den ville selvfølgelig ikke lige slå igang efter 2 år, men jeg har fundet ud af, at der ikke kommer benzin i kaburatoren. Der er benzin i filteret ude bag motoren, så røret er ikke stoppet.
Hvad er mon galt eller rettere hvor ??
-------------------------------------------
Type 14 Karmann Ghia, Type 3 1600 Fastback
Har du tjækket at benzinpumen virker
Piraten skrev:
Har du tjækket at benzinpumen virker
-------------------------------------------
Type 14 Karmann Ghia, Type 3 1600 Fastback
Tag benzinslangen af og se om pumpen giver noget.
Fyld evt benzin i svømmerhuset feks med en stor engangssprøjte fra apoteket.
Du kan også gi den et skud dieselstart ned i indsugningen så du er sikker på den starter - forudsat der er gnist på tændrørerne.
John
-------------------------------------------
25709453
I'm the only BAY in the village
[quote=John Pedersen]Tag benzinslangen af og se om pumpen giver noget.
Fyld evt benzin i svømmerhuset feks med en stor engangssprøjte fra apoteket.
Du kan også gi den et skud dieselstart ned i indsugningen så du er sikker på den starter - forudsat der er gnist på tændrørerne.
John
Takker John..det vil jeg prøve. Skal jeg forstå det således, at motoren ligesom kan have svært ved selv at "suge" benzin til sig, når den har stået?
-------------------------------------------
Type 14 Karmann Ghia, Type 3 1600 Fastback
Jeg har selv prøvet ved en gammel motor der skulle startes efter lang tid, at pumpen lige skulle hjælpes lidt før den begyndte at pumpe benzin frem.
Det med at fylde svømmerhuset er for at få motoren til at starte hurtigst muligt for at hurtigst muligt få olietryk og dermed smørring.
Er svømmerhuset tomt skal motoren drejes længe inden den starter.
John
-------------------------------------------
25709453
I'm the only BAY in the village
Hvis pumpen giver benzin kan det godt være at nålen i kaburatoren`s svømmehus hænger fast. Blæs trykluft ind i studs eller skil karburatoren ad og rens lukke-ventil
-------------------------------------------
(Er du fuld så tag bussen hjem)
T1 splitbus 1967 1.6 L
Vw Polo 2013
efter så lang tid kan det godt være en fordel lige at pille karburatoren af og blæse den igennem....gammel benzin har det med at blive til en underlig geleklump med tiden. Desuden er problemet med nåleventilen også hyppigt. Har selv prøvet det nogle gange på karburatorer der ikke har været igang i nogen tid