Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  hjælp til opstart af motor... jeg er lidt motormongol!

Tags:
No tags yet.

(permalink) Gert Member
Skrev for 17 years siden | | | |

Jeg er nu så langt i mit projekt, at jeg har prøvet at starte min motor op.

Den ville selvfølgelig ikke lige slå igang efter 2 år, men jeg har fundet ud af, at der ikke kommer benzin i kaburatoren. Der er benzin i filteret ude bag motoren, så røret er ikke stoppet.

Hvad er mon galt eller rettere hvor ??


-------------------------------------------
Type 14 Karmann Ghia, Type 3 1600 Fastback
(permalink) Piraten Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Har du tjækket at benzinpumen virker
(permalink) Gert Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Piraten skrev:
Har du tjækket at benzinpumen virker



-------------------------------------------
Type 14 Karmann Ghia, Type 3 1600 Fastback
(permalink) John Pedersen, Skagen Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Tag benzinslangen af og se om pumpen giver noget.
Fyld evt benzin i svømmerhuset feks med en stor engangssprøjte fra apoteket.
Du kan også gi den et skud dieselstart ned i indsugningen så du er sikker på den starter - forudsat der er gnist på tændrørerne.

John
-------------------------------------------
25709453
I'm the only BAY in the village
(permalink) Gert Member
Skrev for 17 years siden | | | |
[quote=John Pedersen]Tag benzinslangen af og se om pumpen giver noget.
Fyld evt benzin i svømmerhuset feks med en stor engangssprøjte fra apoteket.
Du kan også gi den et skud dieselstart ned i indsugningen så du er sikker på den starter - forudsat der er gnist på tændrørerne.

John


Takker John..det vil jeg prøve. Skal jeg forstå det således, at motoren ligesom kan have svært ved selv at "suge" benzin til sig, når den har stået?
-------------------------------------------
Type 14 Karmann Ghia, Type 3 1600 Fastback
(permalink) John Pedersen, Skagen Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Jeg har selv prøvet ved en gammel motor der skulle startes efter lang tid, at pumpen lige skulle hjælpes lidt før den begyndte at pumpe benzin frem.
Det med at fylde svømmerhuset er for at få motoren til at starte hurtigst muligt for at hurtigst muligt få olietryk og dermed smørring.
Er svømmerhuset tomt skal motoren drejes længe inden den starter.

John
-------------------------------------------
25709453
I'm the only BAY in the village
(permalink) t2Finn Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Hvis pumpen giver benzin kan det godt være at nålen i kaburatoren`s svømmehus hænger fast. Blæs trykluft ind i studs eller skil karburatoren ad og rens lukke-ventil
-------------------------------------------
(Er du fuld så tag bussen hjem)
T1 splitbus 1967 1.6 L
Vw Polo 2013
(permalink) hendrixxx Member
Skrev for 17 years siden | | | |
efter så lang tid kan det godt være en fordel lige at pille karburatoren af og blæse den igennem....gammel benzin har det med at blive til en underlig geleklump med tiden. Desuden er problemet med nåleventilen også hyppigt. Har selv prøvet det nogle gange på karburatorer der ikke har været igang i nogen tid
-------------------------------------------
Pick-up Jens- NEJ tak, Knabstrup, http://vwnettet.dk/topic/159616

Reply

You must log in to post.