Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Diesel motor i type 2 årg 78

Tags:
No tags yet.

(permalink) Offer Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Kan man ligge i 1,6 TD med gearkasse over i en type 2 fra 78?

Der skal selvfølgelig findes en løsning med køler.
-------------------------------------------
årg. 78 Baybus org. Westfalia
(permalink) jpwest Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Offer skrev:
Kan man ligge i 1,6 TD med gearkasse over i en type 2 fra 78?

Der skal selvfølgelig findes en løsning med køler.

Det har været oppe før,men måske lidt længe siden,så vidt jeg husker kom man frem til det kunne man godt(måske Farmer eller Frank A der havde lidt styr på det)har du prøvet og søge på det???

West

(permalink) Per Madsen Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Det kan det godt man kan købe forskellige adapter til forskellige motor typer jeg har selv haft en t2er med en ford v6 motor,der er et firma i tyskland som bygger bussen om til en 1,6 tder også til rapsolie kan bare ikke lige finde dette link der til

hilsen Per
-------------------------------------------
per@arnaa.dk 20317427
(permalink) Offer Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Hej

Tak for svarene, det ville være fint hvis i støtte på linkene.

Jeg forestiller mig man kan købe en 1,6td med gearkasse og montere det samlet, derved for man også den 5 trins gearkasse.
-------------------------------------------
årg. 78 Baybus org. Westfalia
(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 17 years siden | | | |
det gør det en hel del mere kompliceret - det er forholdvis langt mere simpelt at bevare din nuværende gearkasse - også bare sætte en 1,6 TD med intercooler i - i stedet for - den har 89 hk - og er nok minimum til dine 1280 kg bus...
-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) Offer Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Hvad med køler, er der nogen der har erfaring med hvor man kan anbringe den?
-------------------------------------------
årg. 78 Baybus org. Westfalia
(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 17 years siden | | | |
det jeg har læst om der er mest effektivt er at man ligger den imellem længdevangerne i midten af bussen - og sætter nogle vindfangerer på som trækker luften op - og ud over det - en eller to oliekølerer placeret ved de orginale luftgæller - så skulle den kunne holde en fin temperatur med fuld oppaking og 140 km i timen nonstop til italien - med et forbrug der ligner 17-18 km pr ltr.
-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) Haardberg Member
Skrev for 17 years siden | | | |
istedet for en adapter tager du den originale bay gearkasse og bytter koblingsskjoldet ud med den fra t3 gearkassen. måske skal indgangsakslen også byttes over det er jeg ikke helt klar over

Lennart
(permalink) Farmer Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Du skal bruge gearkassen fra en 2,0 T2, og så evt sætte et længere 4. gear i. "Diesel" gearkassen fra den nyere T3 passer ikke over i (Alt kan laves, men det er noget bøvl.)
- så skal du have lavet noget ekstra strøm til forvarmesystemet, og selvfølgelig en del ændring af diverse ophæng.
T
-------------------------------------------
20888030
alstrupt@gmail.com
(permalink) bullibus Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Det er Birk Maméro ikke langt væk fra Hamborg som sætter 1.6 dieselmotorer ind i Baywindow busser: http://www.birkmamero.de/

hilsen
nils
(permalink) birke Member
Skrev for 17 years siden | | | |
bullibus skrev:
Det er Birk Maméro ikke langt væk fra Hamborg som sætter 1.6 dieselmotorer ind i Baywindow busser: http://www.birkmamero.de/

hilsen
nils



Bemærk lige at han på sin side også sælger "gør-det-selv" vejledninger !!!
-------------------------------------------
mvh Birke
Type 3 shortnose: venstre forskærm og Fastback bagklap søges.
(permalink) vwcamp Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Har netop bestilt en ombygningsvejledning hos http://www.birkmamero.de/
-------------------------------------------
99557244
(permalink) WBXManden Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Hvorfor ikke sætte en 1,9 i når man nu alligevel er i gang med at lave ulykker ?
1,6 D /TD er kendt for at leve et hårdt liv i en bus
Tjek http://www.t3nettet.dk, se i "t3 abc forummet" og søg evt. på "diesel problemer" så skal du bare se...
89 hk så er en 1,6 også noget presset!
140 km/t er nok noget optimistisk, lige som 17-18 km/l

Regn med 120-30 km/t og 12-14 km/l for en veltrimmet std. TD

Mvh.
Rasmus
-------------------------------------------
VW Transporter '89 2.1 VANDKØLET!
(permalink) vwcamp Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Eller 1,8 benzin. Kan ikke se andet, end at den må matche type 2 camper.
-------------------------------------------
99557244
(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 17 years siden | | | |
WBXManden skrev:
Hvorfor ikke sætte en 1,9 i når man nu alligevel er i gang med at lave ulykker ?
1,6 D /TD er kendt for at leve et hårdt liv i en bus
Tjek http://www.t3nettet.dk, se i "t3 abc forummet" og søg evt. på "diesel problemer" så skal du bare se...
89 hk så er en 1,6 også noget presset!
140 km/t er nok noget optimistisk, lige som 17-18 km/l

Regn med 120-30 km/t og 12-14 km/l for en veltrimmet std. TD

Mvh.
Rasmus


jeg gik ud fra de data fordi jeg havde den motor i min passat stcar - og den vejede præcis det samme som en bus - lige på kiloet...

-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) WBXManden Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Bornholmer skrev:


jeg gik ud fra de data fordi jeg havde den motor i min passat stcar - og den vejede præcis det samme som en bus - lige på kiloet...


- Men Passat st.car har ikke en vindmodstand, der er sammenlignelig med en åben kummefryser :-D

Vindmodstanden betyder rigtig meget så snart man kommer over 80 km/t
-------------------------------------------
VW Transporter '89 2.1 VANDKØLET!
(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 17 years siden | | | |
ja - det skal dog lige nævnes at en splitbus egentlig har bedre tal for vindmodstand end andre vw'er helt op til sidst i firserne - pudsigt nok .
men nu er det jo en bay vi snakker om - kender ikke lige tal for den
-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) vwcamp Member
Skrev for 17 years siden | | | |
t2_diesel-Heck-9.jpg

-------------------------------------------
99557244
(permalink) All season Bay Cruiser Midtsjlland Member
Skrev for 15 years siden | | | |

.....her et forum mht Diesel & vandkølede benzin motor i Bay & Boble......

http://www.vwkd.co.uk/bb/index.php

-------------------------------------------
(permalink) Hansen-Danmark Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Nogle der ved om det kan synes? hvad med agift hvis der kommer en dieselmotor i en latebay Mvh kenneth

(permalink) Tylleren1985 Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Hvis du mangler en 1,6 td motor og gearkasse har jeg det til og ligge fra en golf 2? Det skal ikke koste alverden

-------------------------------------------
29261985

Reply

You must log in to post.