Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  How to: Lav selv justerbare fjederplader..?

Tags:
No tags yet.

(permalink) vwmorten VW-Guru
Skrev for 17 years siden | | | |
faldt lige over dette link:

Lav selv justerbare fjederplader, både til IRS og swingaxel..



http://www.airsouls.com/how-tos/adj_spr_plates.htm

NB: Hvis du er det mindste i tvivl om du kan, så lad være..

-------------------------------------------
54 Judson Oval, 58 Speedster, 67 Samba, 68 Earlybay
26150707
(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 17 years siden | | | |
jeg har altid været i tvivl om hvorfor de er nødvendige - er det kun fordi der er nemt at lige justere den et par ekstra cm - eller er der en eller anden logisk fed forklaring med en anden fordel af en eller anden art ????

har selv aldrig haft et problem med at få bilen til at stå helt perfekt uden dem ?
så der må være noget jeg ikke ved - som de kan ????
-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) vwmorten VW-Guru
Skrev for 17 years siden | | | |
Jeg tror at deres største berettigelse er på ultra lave biler, der kan være 3 cm over jorden til træf og show, og så kan justeres op igen til hjemturen.

Ingen tvivl om at originale fjederplader er fine for langt de fleste, og hvis bilen er skæv skal problemet løses ved at justere den i strålerne fremfor at montere justerbare fjederplader..

justering af bagfjedring: http://vwnettet.dk/forum/topic/18703
-------------------------------------------
54 Judson Oval, 58 Speedster, 67 Samba, 68 Earlybay
26150707
(permalink) Hammer65 Member
Skrev for 17 years siden | | | |
[quote=Hammer65
ses mads

(permalink) Kirk... Member
Skrev for 17 years siden | | | |
sjovt når jeg lige kiggede på deres how-to....har selv tænkt på at dreje en trommel ned og bruge den som nav til skiver bag....fedt at se det kan laves...tak for link
-------------------------------------------
[URL=http://s960.photobucket.com/user/KirkhammerThomas/media/lll/dcdcfefa-8bc4-4f84-96cd-3988de0d2ff
(permalink) Anonym Member
Skrev for 17 years siden | | | |
jagtvognthomas skrev:
sjovt når jeg lige kiggede på deres how-to....har selv tænkt på at dreje en trommel ned og bruge den som nav til skiver bag....fedt at se det kan laves...tak for link
Er det nogle specielle skiver du vil have på da? Ellers så er en Porsche 914 skive bolt on.. Så skal du "bare" lave en caliperholder og have grejet håndbremsen.

/Kasper

(permalink) GetBackOnTrack Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Dem som sway away laver er et par millimeter tykkere end std, saa bilen ogsaa blir lidt haardere i affjedringen..

Jeg har selv lavet mine, kopieret efter et saet sway aways..


Spring
-------------------------------------------
GetBackOnTrack
Tlf:60226024
http://www.gbot.dk
(permalink) vwmorten VW-Guru
Skrev for 17 years siden | | | |
GetBackOnTrack skrev:
Dem som sway away laver er et par millimeter tykkere end std, saa bilen ogsaa blir lidt haardere i affjedringen..

Jeg har selv lavet mine, kopieret efter et saet sway aways..


Spring


et par mm tykkere..? -fjederpladen? - eller torsionsstaven?
en tykker torsionsplade giver vel ikke nogen særlig ændring af fjedringen..? -eller?

-------------------------------------------
54 Judson Oval, 58 Speedster, 67 Samba, 68 Earlybay
26150707
(permalink) Thomas Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Teoretisk set vil en tykkere fjederplade vel give en hårdere affjedring i de yderste positionerne, da den ikke vil "flexe" lige så nemt som en standart..


Mvh Thomas
-------------------------------------------
It's not just a car
It's a volkswagen...
Tlf: Enoghalvtres Tooghalvfems Seksogfyrre Seksogfirs
(permalink) Mr-M Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Hmmm - bli'r den ikke vredet i det lodrette plan?

Sidder vel fast den vej ved 'torsionsstrålen', mens akselrøret vrider den i den modsatte ende.

Og det betyder vel at jo tykkere torsionsplade, jo stivere affjedring eller hür?

Mvh
Mr-M.
-------------------------------------------
Mvh.
Mr-M
(permalink) GetBackOnTrack Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Det er fjedrepladen der er et par mm tykkere.. Som ninjapunk skriver flexer den tykkere fjedreplade mindre i yderpositionerne..


Spring
-------------------------------------------
GetBackOnTrack
Tlf:60226024
http://www.gbot.dk
(permalink) Kirk... Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Anonym skrev:
jagtvognthomas skrev:
sjovt når jeg lige kiggede på deres how-to....har selv tænkt på at dreje en trommel ned og bruge den som nav til skiver bag....fedt at se det kan laves...tak for link
Er det nogle specielle skiver du vil have på da? Ellers så er en Porsche 914 skive bolt on.. Så skal du "bare" lave en caliperholder og have grejet håndbremsen.

/Kasper



hej kasper...jeg forstår ikke helt hvordan du mener en skive fra 914 passer på....

mener du at jeg skal få navet og skive fra en 914 ?....i så fald er det en mulighed (bortset fra det er umuligt at få fat på) fordi skiven alene passer ikke bare på...

det der smart ved at bruge en gammel trommel er jo at det billigt og så ville jeg lave en adapter der passer med en golf caliber med håndbremse.....

har lige lavet en adapter til skivebrems foran på jagtøsen og det kunne være super med skiver hele vejen rundt....

mvh thomas
-------------------------------------------
[URL=http://s960.photobucket.com/user/KirkhammerThomas/media/lll/dcdcfefa-8bc4-4f84-96cd-3988de0d2ff
(permalink) Anonym Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Nååh ja nu er din Jagtvogn jo 5bolts det havde jeg ikke lige tænkt på. Men en skive fra en 914 er 4x130 boltmønster og passer lige ind over strålerne på en vwgearkasse og herved har du ikke brug for noget nav.. Pris ca. 450/stk bolt on. Så skal du bare have lavet en adapterplade til dine 5x205.

Reply

You must log in to post.