Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  hjælp til motor setup???

Tags:
No tags yet.

(permalink) steffan thomsen Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Hvis i stod i min situation hvad ville i gøre?

jeg har en 1300 motor. som jeg lige har skilt ad

Hvad skal jeg sætte på blokken hvis jeg har 15.000kr. og gøre med. og gerne vil have så mange hk ud de penge som muligt.

og jeg ved godt der er et hav af meninger om dette. men jeg søger en liste over hvad jeg ska sætte på. af cylindersæt.topskykker. knast. strømfordeler. karburator. vippetøj. ventiler. stødstænger. krumtap osv. osv (ved godt man ikk kan skifte alt dette for de penge. men hvad er mest nødvendigt)

hvad er jeres forslag til en rimelig stabil motor med lidt spark i??:D

Håber nogen har nogle forslag til det bedste motor setup for ca. 15.000??
(permalink) Xurtuw Member
Skrev for 17 years siden | | | |
TILBUD 70HK+

1 sæt 1600 cc stempel og cylinder

1 sæt 40 mm DB kadron/solex kaburatore

1 sæt 1-1.25 vippetøj

1 sæt 1600 topstykker u/ventiler

KR 8999,00 for det hele

giver ca 70 hk alt er bolt on på alle 13-15-1600 motore

opgrade til 041 topstykker (større indsugs ventiler)

KR 9999,00

http://www.bugservice.dk/index.php?id=10 om ik andet er det da et bud.
(permalink) niels-erik Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Xurtuw skrev:
TILBUD 70HK+

1 sæt 1600 cc stempel og cylinder

1 sæt 40 mm DB kadron/solex kaburatore

1 sæt 1-1.25 vippetøj

1 sæt 1600 topstykker u/ventiler

KR 8999,00 for det hele

giver ca 70 hk alt er bolt on på alle 13-15-1600 motore

opgrade til 041 topstykker (større indsugs ventiler)

KR 9999,00

http://www.bugservice.dk/index.php?id=10 om ik andet er det da et bud.


Og så lige en 284 knast, så er den hjemme!
http://www.kitogbuggyservice.dk har sikkert også det hele!
Hilsen Niels Erik

-------------------------------------------
En buggy ser bedst ud med originale centerline!
(permalink) Blob Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Ring til Farmer og tag en snak med ham. Han er en travl mand, så det er ikke sikkert han har tid til at samle det for dig, men han kan helt sikkert guide dig til hvilke stumper du skal bruge, og han plejer også at have rimelige priser.

Så er du sikker på at dine ting passer sammen og du får det optimale ud af det.

Jakob
(permalink) steffan thomsen Member
Skrev for 17 years siden | | | |
mange tak. i er sku nogle kammerater:D

det var lige det jeg manglede
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Jeg ville følge Dennis´forslag men lave den på 1776cc og så ikke skifte knast.
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) vwanders Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Ja jeg ville købe et 1600 cylindersæt med smedede stempler (2000 kr), og ellers holde blokken standard.
Så lave et "junkyard" turbo setup med en brugt turbo og brugt Weber 40 DCOE karburator.

Læs på shoptalkforums.com under "forced induction forum" og bliv meget klogere..

Så kan du snildt lave 125 hk for små penge. Det holder måske ikke 100.000 km, men det er sjovt så længe!
-------------------------------------------
24446703 / rexsurewood@yahoo.dk

(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Nej hold nu op, det er ikke det manden er ude efter.

Og hvis man skal have bare en lille chance for at få en "ikke-original-turbomotor" til at køre bare nogenlunde, skal man bruge indsprøjtning.
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) bugservice Member
Skrev for 17 years siden | | | |
har lige solgt dette til en kunde det blev 15000 ??

1600 cylindre
041 topstykker
294 knast + drev + løfter
oo9 fordeler
lejer
oliepumpe
crom blæserhus+ skjold
alu remhjul
svinghjul 200mm
tændkabler
t3 glemmeplader i crom
crom kileremsbeskytter
40mm kadron db kaburator
+ div små dele i crom

alt for at samle en 1300 motor som ny 1600 og ca 80-90 hk

du mangler ?? en udstødning + en kobling så er den komplet'

MVH Dennis

-------------------------------------------
VWW.BUGSERVICE.DK torsdage på tlf 29112161 WEBSHOP http://www.bugservice.dk
(permalink) vwanders Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Arr, Frank.. Det kan altså køre ganske udmærket, og der er mange på den anden side af det store hav der bruger det - og det er ikke så besværligt igen hvis man følger den "almindelige" opskrift.

Ingen tvivl om at det kræver at man ved noget om motorer, men det gør det også at bygge sugemotorer hvis det skal holde.
-------------------------------------------
24446703 / rexsurewood@yahoo.dk

(permalink) Anonym Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Sjovt nok har jeg kun set en luftkølet vw boxer turbomotor der virkede i dk .. Jeg kender til 5andre som gav mindst 1000heste ifølge ejer/bygger.. Desværre var tændingsbanken, sprutten & nysen samt stinke af brændt olie det eneste de kunne.. Undskyldningen for ikke at fyre pisset af har altid været at ejer var bange for den eller gearkassen ikke var stærk nok.. Jowjow..

For en god ordens skyld kørte den turbomotor jeg har set virke omkring Aalborg egnen og så vidt jeg ved var det heller ikke helt uden besvær..



(permalink) steffan thomsen Member
Skrev for 17 years siden | | | |
hej dennis. kan jeg ikk også bare bestille præcis det du lige havde solgt til en anden kunde. hvis det er det jeg bestemmer mig for. du får lige en mælding. når jeg lige finder ud af noget
(permalink) steffan thomsen Member
Skrev for 17 years siden | | | |
hvordan finder jeg enlig ud af om min blok kan bruges og tune på??
og kan jeg selv måle den ud, hvis det er det, der ska gøres
(permalink) John Pedersen, Skagen Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Ja det er jo en forudsætning din blok er i orden.
Læs om det her på dette link :

http://www.aircooledtech.com/vw_case/

Eller køb "Bugme" video nummer 3 som viser/fortæller hvordan du tjekker alt og bygger motoren op:

http://www.bugmevideo.com/

John
-------------------------------------------
25709453
I'm the only BAY in the village
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Hvis du ikke har skilt den ad endnu, så start med at spænde de 6 12mm støtter op til 5 kgm. Hvis krumtappen så sætter sig fast, så smid blokken væk.
Jeg mener så den tomme blok. Krumtap mm. fejler sikkert ikke noget.
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) steffan thomsen Member
Skrev for 17 years siden | | | |
jeg har sku skilt den ad mester. hvad gør jeg så??? kan man ikk måle på den??
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Man vurderer hvor meget det midterste hovedleje har hamret i blokken ved at mærke med fingrene. Men jo man kan jo måle med et spærmål. En dingenot til at måle huller med hvor man sætter et micrometerur på.
Hvis den kun lige er farvet brun i midten af hovedlejet, eller rettere overfaldet, så du føler du kan fjerne den brune stribe med en grov klud. Så er den OK.
Hvis du kan mærke 5 hundrededele så glem den.
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.

Reply

You must log in to post.