Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
23:29 Sxnder: Brændstoføkonomi
07:50 Variant: Tylle 2. Hvis det er en 412LS er det en 74 model. Ellers hedder den LE. Men kan selvfølgelig godt være registreret første gang i sent i 73
16:25 Tylle2: Hvordan finder man nyprisen på en VW412 LS Variant årg. 73 ?
18:06 Gregers: gregers72
10:22 runex: 1302 tagsænket
21:11 Genau: Glædelig jul og Godt Nytår.
17:07 Dillen: - "Hvad bil kører han?" - "Ingolf Thor".

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  custom made udstødninger.

Tags:

(permalink) kleinbusRonnie Member
Skrev for 17 years siden | | | |
hej Nyboe

Du kan godt låne en 1700 Type4 motor af mig, jeg har alligevel 2 på lager.
Mine motorer er på amager.

Skal selv muligvis bruge noget kort j-rør til type4.

hej fra Ronnie
23736962

-------------------------------------------
kleinbusronnie@gmail.com 42920053
65' Splitbus Doubledoor
68' Westy camper
(permalink) Blob Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Hvis Nyboe kan lave det samme som ham Turbothomas, så er det da med at støtte Nyboe. Så har vi en dansker der kan lave det præcis som vi gerne vil have det. Vi skal da også støtte dem som gider bruge deres tid på at lave noget arbejde som kan gavne os andre.

Jeg synes det er et rigtig godt initeritiv, og der er mangel på T4 headers som ikke skal sidde bag ved motoren, så lad os da få sådan nogle fremstillet.

Jakob
(permalink) Anonym Member
Skrev for 17 years siden | | | |
I princippet er jeg 100% enig med Blob. Problemet er bare, at lorteudstødninger er der nok af. kvalitetsudstødninger er til dels en mangelvare. Og hvis det skal være a´la den ovenstående bazookating, så gider jeg slet ikke prøve. Og så skal i ikke komme herind og opive når jeres T4 døjer med at holde sig nedkølet, og ikke kan trække skrællet af en rådden banan.
Men der er en tendens til at udstødninger ikke må koste over 1500 kr. Og det er jo egentlig lidt tankevækkende, når man nu ved, at fekis en ny udst. til feks min genbo´s 2004 landcruiser koster næsten 20000 kr. - Og det er en std. vogn (!)
Systemer som de to eller tre fra Tangerine, er jo så osse toppen af poppen, men kan osse levere op til 15% mere effekt og endnu vigtigere, moment en de fleste andre. Så er det man kan begynde at tænke over, om det egentligt er så dyrt.
- Men jeg ved godt de aldrig vinder indpas heromkring. Her er det ALT for meget look fremfor virkemåde. Kort sagt for lidt Bughatti filosofi.
T
(permalink) NYBOE Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Anonym skrev:
I princippet er jeg 100% enig med Blob. Problemet er bare, at lorteudstødninger er der nok af. kvalitetsudstødninger er til dels en mangelvare. Og hvis det skal være a´la den ovenstående bazookating, så gider jeg slet ikke prøve. Og så skal i ikke komme herind og opive når jeres T4 døjer med at holde sig nedkølet, og ikke kan trække skrællet af en rådden banan.
Men der er en tendens til at udstødninger ikke må koste over 1500 kr. Og det er jo egentlig lidt tankevækkende, når man nu ved, at fekis en ny udst. til feks min genbo´s 2004 landcruiser koster næsten 20000 kr. - Og det er en std. vogn (!)
Systemer som de to eller tre fra Tangerine, er jo så osse toppen af poppen, men kan osse levere op til 15% mere effekt og endnu vigtigere, moment en de fleste andre. Så er det man kan begynde at tænke over, om det egentligt er så dyrt.
- Men jeg ved godt de aldrig vinder indpas heromkring. Her er det ALT for meget look fremfor virkemåde. Kort sagt for lidt Bughatti filosofi.
T


OKAY! jeg har kvajet mig med den bazzuka-look, den er feset ind! det er første gang jeg laver et helt udstødnings-system, prøver bare på at vise hvad jeg bla. kan lave. (buggy burer kan jo osse laves) Er som sagt intre i at lave en DEMO til t4 og så få sat det på en bil og så se om det er noget der virker. så kan vi bagefter lige stikke en finger i jorden og se det er noget folk er intre i at jeg fortsætter med at lave.



(permalink) Drew Member
Skrev for 17 years siden | | | |
jeg er frisk på at låne mit rullefelt ud til en test, hvis du vil?
har selv rodet lidt med manifolder til min pug 205 rally

mvh andrew
(permalink) NYBOE Member
Skrev for 17 years siden | | | |
perfekt! mangler bare en T4 der virker! (pm til ronnie)
(permalink) Blob Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Vi lærer ikke noget hvis ikke vi prøver.
Så jeg synes det kunne være spændende om man kunne finde ud af at lave en udstødning det passer til en T4 med pandekageblæs. Selve udstødningen skal side under motoren, og med potten på siden, således at man er fri for en motor der stikker en halv meter bagved selve karrossen på en buggy. Selvom man giver 4 til 7k for en rustfri udstødning er det jo ikke spildt. Den kan jo holde i utrolig mange år, og så ser den også godt ud.

Torben: Kender du en model der ville passe til min motoropsætning? Så jeg ved hvilken dimension de forskellige ting skal have.
Det skal ikke være det bazokaværk, men en ordentlig effekt-udstødning.

Nyboe: Du har da ikke og kveje sig. Der er sikkert nogle som godt kan li den model udstødninger, og du lærte noget af det. Så mener jeg ikke det er at kveje sig.

Hvordan gør man egentlig mht. til køling, for man kan jo ikke rigtig have de nedeste køleplader til at side der?
Det må der være nogle som har noget erfaring med?

Jakob
(permalink) NYBOE Member
Skrev for 17 years siden | | | |
skal bare ha´ en t4 standart udstødning på rullefelt og bagefter laver jeg en udstødning til den med nogle "rigtige" colletore, så op på feltet igen og se om der er sket noget med HK/NM.
(permalink) Pelton Member
Skrev for 17 years siden | | | |
hvis det har interesse, har jeg min 1976 bus med en 2.0 injection motor.
OBS. Den har automatgear..

Hvis det bliver relevant, kan du skrive. Og i så fald, Hvor lang tid vil du låne den?? Kunne så være vi kunne finde en god pris på Prototype Udst. ;-)
(permalink) Anonym Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Kan du lave en til min jagtvogn i stil med den på billedet (afgangsrør gennem kofanger),og med en flange i midten for tarmslyngsmanifold.

I rustfri...?

mvh Martin
(permalink) NYBOE Member
Skrev for 17 years siden | | | |
hvad skal der være inde i potten? skal der osse være flanger op til "karburator rør"
(permalink) Anonym Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Ved ikke hvad der skal være indeni, men den må meget gerne være dæmpet. Det er kun til en let tunet 1600 ccm.

Der skal ikke være studs for manifold forvarmning

mvh. Martin

evt. martinbunk@hotmail.com
(permalink) Møgelmose Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Har måske en "simpel" opgave jeg godt kunne bruge noget hjælp til.

Vil du sende mig en mail på hj snabela larmoglamper punktum dk ?

-------------------------------------------
Aalborg 248442 seksogtyve
(permalink) NYBOE Member
Skrev for 13 years siden | | | |

er ikke lige super go´ venner med min mail, send mig en sms på 51885985

(permalink) NYBOE Member
Skrev for 12 years siden | | | |

har lavet lidt om på en udstødning for en ven... det er kun fantasien der sætter grænsen... en om bygning som den her koster ca 900-1000 med det hele. det er rør clamps på så man kan skifte afgang afhængigt af humør ;0) mellem clampen er der en hård nylon pakning (tåler op til 800grader, kan osse lave den i kobber hvis det skulle være nødvendingt, men så stir prisen osse lidt)

udstdning nicolaj 021.jpg
udstdning nicolaj 022.jpg
udstdning nicolaj 023.jpg
udstdning nicolaj 024.jpg
udstdning nicolaj 025.jpg
udstdning nicolaj 027.jpg
udstdning nicolaj 029.jpg

(permalink) 2llman Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Kan man betale sig fra at du laver en sådan potte til en type 1 , evt i rustfri...?

-------------------------------------------
VW 1303 73' 1600ccm
crazymikesstaff@hotmail.com
(permalink) NYBOE Member
Skrev for 12 years siden | | | |

jah det kan det nok gået, men det kommer an på hvor meget du vil ha lavet...?

(permalink) 2llman Member
Skrev for 12 years siden | | | |

det er bare potten i rustfri med oval afgang som på billedet, men med 3 kant flange så man kan montere potten på tarmslyng....

-------------------------------------------
VW 1303 73' 1600ccm
crazymikesstaff@hotmail.com
(permalink) NYBOE Member
Skrev for 12 years siden | | | |

det kan vi godt finde ud af gi mig et ring... 51885985....

(permalink) 2llman Member
Skrev for 12 years siden | | | |

ok perfekt... ringer i morgen...

-------------------------------------------
VW 1303 73' 1600ccm
crazymikesstaff@hotmail.com
(permalink) Farmer Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Gode "std" agtige udstødninger er der jo allerede en del af. En af de bedste er denne her: http://www.turbothomas.com/albums/mufflers - lidt nede på siden. OG det er DEN ENESTE på markedet hvor forvarmning til manifolden faktisk virker. (Jeg ved det, for jeg har selv været med til at designe og teste den) Den er rigtig god for motorer op til ca. 80 hk. Fra 80hk - 100 hk bør man tage storebroderen til den. (Samme udseende, men mere gennemgang og en smule højere støjniveau)
Den koster kr. 4325,-

T

-------------------------------------------
20888030
alstrupt@gmail.com
(permalink) 2llman Member
Skrev for 12 years siden | | | |

farmer... hva hedder den præcist... den potte..??

-------------------------------------------
VW 1303 73' 1600ccm
crazymikesstaff@hotmail.com
(permalink) Farmer Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Std plus 1 3/8"

Du kan købe den af mig. jeg har dem næsten altid på lager, da det jo egentlig er mit design.
T

-------------------------------------------
20888030
alstrupt@gmail.com
(permalink) 2llman Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Ok men hva hedder den potte på den hjemmeside som du har sendt mig et link til... Bare for syns skyld..?

-------------------------------------------
VW 1303 73' 1600ccm
crazymikesstaff@hotmail.com
(permalink) 2llman Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Kan du levere alt hva de har på den hjemmeside af udstødning..?

-------------------------------------------
VW 1303 73' 1600ccm
crazymikesstaff@hotmail.com

Reply »

You must log in to post.