Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
09:44 Mads B: Bagspiss
17:05 Hedam: Bagsæde
18:19 staer: gearolie
22:25 fvee: Tak for besøget i dag Torkild,nu mangler du bare at se de sidste 600 lademeter
20:35 miknelpet: Indsugning
09:15 kleinbusRonnie: Streetnoir; hvad er det for noget garagem ligger det tæt på S-station, pris osv
08:25 streetnoir: mangler du garage? evt med værksted -ligger i smørum 25min fra kbh.

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  custom made udstødninger.

Tags:

(permalink) Brian S Member
Skrev for 2 years siden | | | |

For pokker det ser godt ud :-) Det er et imponerende stykke arbejde! Jeg vil også rigtig gerne høre prisen på den udstødning til en 1200 med gammel varmesystem :-)

-------------------------------------------
VW Type 1 årg. 1963
mobil 22867994
Hobro
(permalink) NYBOE Member
Skrev for 2 years siden | | | |

Er der forskel på 1200 og den jeg laver nu? Mener det var en 15 eller 1600 den skal side på, mere om der skal laves et nyt fixtur og spænde potten op i. (Skal som sagt holde ferie, før jeg kan lave flere og da det her er den første jeg laver skal jeg lige ha noget feedback fra køber af den her om det er som det skal være, eller der skal laves nogle ændringer, så det skal der osse lige være styr på før jeg tør sige ja til flere.)

-------------------------------------------
Type 1 59- low riders, the ride is the destenation. Detkudugodtliatvide(sjovtA)hotmail.com
(permalink) NYBOE Member
Skrev for 2 years siden | | | |

Men vil meget gerne lave dem! Og tak for ros!

-------------------------------------------
Type 1 59- low riders, the ride is the destenation. Detkudugodtliatvide(sjovtA)hotmail.com
(permalink) 1-0654961 Member
Skrev for 2 years siden | | | |

Joda - den skal sidde på en Type 1 1500, men passer således også på en 1300 og 1600 med enkelt forvarmning. En 1200 har lidt andre mål, så det er forfra. Foreløbigt glæder jeg mig til at modtage denne her - det er lige før det er synd at montere den.......

(permalink) NYBOE Member
Skrev for 2 years siden | | | |

Færdig! Så er de 2 små flanger sat på og den er afsyret og der er lavet finish, de er afsyret med syre maskine der fjerner farven fra svejsningerne og den er blevet pudset og slebet og er klar til afsendelsen, der er montert de org "balloner" de er blevet åbnet og fået en gang sort varmefast maling. Så er de blevet vejet, den gamle (mangle 1/5 af røret og uden balloner, og en hel del rust huller)=4,8kg, den nye har en tykker godstykelse end org potten og er med ballonerne på og den vejer 6,2kg.

image.jpg
image.jpg
image.jpg
image.jpg
image.jpg
image.jpg
image.jpg
image.jpg
image.jpg
image.jpg
image.jpg
image.jpg
image.jpg

-------------------------------------------
Type 1 59- low riders, the ride is the destenation. Detkudugodtliatvide(sjovtA)hotmail.com
(permalink) 1-0654961 Member
Skrev for 2 years siden | | | |

"Anmeldelse af lydpotten"

I går var den store dag, hvor pakken fra Nyboe ankom med GLS. Og det var ligesom juleaften at pakke den ud. Ikke fordi der var indført en julehilsen (jeg havde skrevet til Anders at jeg havde samme fornemmelse i maven som et barn op til jul) :-) men fordi lydpotten stråler af finish og kvalitet. Det er som jeg forventede: Det kostede overvindelse at montere den.

Men det er den nu. Nyboe har arbejdet meget nøjagtigt - det meste passer lige på. De eneste 2 småting, som jeg har måttet rette lidt på er det ene afgangsrø sad lidt skråt og den ene af ballonerne har svært ved at nå varmekassen forneden. Men jeg er blevet lovet "servicering"i lang tid, så jeg er sikker på, det rettes.

Lyden er meget lig en original lydpotte - sådan var den også bestilt. Den lyder en anelse mere rå hvilket formodentligt skyldes det syrefaste rustfrie materiale, den er lavet af. Og så synes jeg efter en prøvetur på 12 km, at bilen er lidt mere kvik og kører lidt stærkere......

Så kære venner: Nyboes ekspertice og service kan varmt anbefales. Jeg er i hvert fald glad for han påtog sig opgaven og nåede at blive færdig inden ferien - ganske som lovet ;-)

(permalink) NYBOE Member
Skrev for 1 year siden | | | |

De første skridt til min nye sleeper udstødning, nu mangler jeg bare lidt flere timer i døgnet

image.png
image.png

-------------------------------------------
Type 1 59- low riders, the ride is the destenation. Detkudugodtliatvide(sjovtA)hotmail.com
(permalink) NYBOE Member
Skrev for 1 year siden | | | |

Det her billed uploadings pis er sgu til grin.

-------------------------------------------
Type 1 59- low riders, the ride is the destenation. Detkudugodtliatvide(sjovtA)hotmail.com
(permalink) TLS Member
Skrev for 1 year siden | | | |

Hej Nyboe det er ikke til grin der er bare nogle der ikke forstår at foto mm skal være i JPG
FORMAT OG IKKE I PNG OG MANGE ANDRE FORMAT.

-------------------------------------------
Syddjurs
tlsunder@outlook.dk
(permalink) KKWA-dsa Member
Skrev for 1 year siden | | | |

Nyboe, kan du ikke lige sende mig dit nummer på en sms?
Mit nummer er 60890019

/Kasper

(permalink) NYBOE Member
Skrev for 1 year siden | | | |

Har lavet dem mindre, de er taget med tlf, og derefter har jeg taget et screenshoot af billed så det fylder mindre, (det plejer jeg og gøre og har altid virket frem til idag)

-------------------------------------------
Type 1 59- low riders, the ride is the destenation. Detkudugodtliatvide(sjovtA)hotmail.com
(permalink) dtv Member
Skrev for 11 months siden | | | |

Hej....er det noget du stadig gøre i?

(permalink) NYBOE Member
Skrev for 11 months siden | | | |

Ja kan bare ikke lægge billeder op på vwnettet mere!

-------------------------------------------
Type 1 59- low riders, the ride is the destenation. Detkudugodtliatvide(sjovtA)hotmail.com
(permalink) NYBOE Member
Skrev for 8 months siden | | | |

Hurra jeg kan lægge billeder ind igen. De første er/var til en MC som blev solgt mens de blev lavet. så nu ligger de på hylden og venter på der en dag dukker en buggy ejer op der kan se potientiale. Ventilen et til min egen 59er som skal ha lavet sleeper udstødning.

image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg

-------------------------------------------
Type 1 59- low riders, the ride is the destenation. Detkudugodtliatvide(sjovtA)hotmail.com
(permalink) Janus Member
Skrev for 8 months siden | | | |

Hvad blev der egentlig af den standard + udstødning, dig og Farmer lavede. Finder der nogen billeder af den model, og kan den stadigvæk købes?

(permalink) NYBOE Member
Skrev for 8 months siden | | | |

Jeg har desværre ikke noget direkte samarbejde med farmer, andet end et par go'e råd, jeg har lavet den der er billeder af længere oppe i tråden. Den blev lavet på bestilling.

-------------------------------------------
Type 1 59- low riders, the ride is the destenation. Detkudugodtliatvide(sjovtA)hotmail.com
(permalink) Janus Member
Skrev for 8 months siden | | | |

Ahhh ok. Jeg har misforstået.

Jeg har luret lidt på den stil Ahnendorp har, og med fungerende placering til lambda sensoren.

img_0690.jpg

(permalink) NYBOE Member
Skrev for 8 months siden | | | |

Jeg vil rigtig gerne hjælpe dig men ligger vandret i arbejde fortiden, og når jeg har lidt tid skal jeg ha lavet min egen udstødning. Der går nok 2,5 måned før jeg har lidt tid.

-------------------------------------------
Type 1 59- low riders, the ride is the destenation. Detkudugodtliatvide(sjovtA)hotmail.com
(permalink) Janus Member
Skrev for 8 months siden | | | |

Bare rolig, min tidsramme er tilsvarende. ;)

Jeg er bare interesseret i en udstødning som er en blanding mellem Vintage Speed og Ahnendorpen, men med placeringen til lambda sensoren som på Ahnendorp. Placeringen i enderne på Vintage Speed skulle efter sigende ikke være god.

img_0285.jpg
img_0287.jpg
img_0289.jpg
img_0291.jpg
img_0293.jpg

(permalink) NYBOE Member
Skrev for 7 months siden | | | |

Lidt billeder af et setup til min egen 59er. Sleeper udstødning standart af udsende og dæmpet men med et tryk på en knap åbner ventil og trykket/lyden kommer uforhindret ud, systemet er lavet sådan så andet ligger så højt så oliesumpen stadig er det laveste punkt på bilen, så det kommer ikke til at skrabe på, ventilen skal kunne styres manuelt på en knap, men samtidig blir det styret af en ombygget shiftlight, normalt vil et shiftlight sende signal ved et bestemt (men justerbart rpm) men istedet for at sende signal til en pære, vil jeg lave den om så signalet går ned til ventilen, så eksempelvis når bilen holder i tomgang ved et lyskrys, er ventilen lukket og leder gassen igennem potten og ud af de org "sugerør", men når man accelerer og bilen kommer op i rpm og motoren har mere brug for at komme af med gassen så åbner ventilen automatisk og leder det den korteste vej ud gennem 3" røret.

image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg

-------------------------------------------
Type 1 59- low riders, the ride is the destenation. Detkudugodtliatvide(sjovtA)hotmail.com
(permalink) NYBOE Member
Skrev for 7 months siden | | | |

Så er det hele hæftet op. Mangler og svejse det og trække ledninger til ventilen,

image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg

-------------------------------------------
Type 1 59- low riders, the ride is the destenation. Detkudugodtliatvide(sjovtA)hotmail.com
(permalink) Brian Kold Member
Skrev for 7 months siden | | | |

Nyboe

hvad kan du lave sådan en udstødning til?? tænker pris?

-------------------------------------------
da jeg var ung ville jeg også være en evo-bobbel = Porsche

bugmonkeys..
(permalink) Lars K Member
Skrev for 7 months siden | | | |

Fedt!!! Det må også kunne laves rimeligt simpelt på en sidewinder manifold, er vild med standard lookket, men hvad med modtryk, ydelse osv

-------------------------------------------
Lars.k@kristensen.mail.dk
Tlf. 50551710
(permalink) NYBOE Member
Skrev for 7 months siden | | | |

Pris ved jeg ikke helt det kommer an på hva folk har på iforvejen, jeg har kæmpet meget med pladsen fordi jeg gerne har ville beholde mit tarmslyng, ku ha været meget nemmere hvis det vendte ud til siden, ventil har jeg købt på summit i USA ca 800kr mener jeg men så kommer der jo told og moms.

tror ikke jeg henter noget ydelses mæssigt, men primært udsende og lyd, ku være sjovt og få den på rullefelt og prøve med åben og lukket ventil, den har jo noget letter ved at komme af med gassen når ventil er åben, så tror det er bedst HK mæssigt,
Når den er færdigsvejst og virker så finder jeg ud af noget med en film så man kan hørere den i funktion.

-------------------------------------------
Type 1 59- low riders, the ride is the destenation. Detkudugodtliatvide(sjovtA)hotmail.com
(permalink) mSTIGAARD Member
Skrev for 7 months siden | | | |

Ser godt nok ud til at være lækkert grej ;)

-------------------------------------------
OARR- Odense Aircooled Roadrunners
e - mails : mads@stigaard
Mobil : 40327555

Reply »

You must log in to post.