For pokker det ser godt ud :-) Det er et imponerende stykke arbejde! Jeg vil også rigtig gerne høre prisen på den udstødning til en 1200 med gammel varmesystem :-)
VW Type 1 årg. 1963
mobil 22867994
Hobro
For pokker det ser godt ud :-) Det er et imponerende stykke arbejde! Jeg vil også rigtig gerne høre prisen på den udstødning til en 1200 med gammel varmesystem :-)
Er der forskel på 1200 og den jeg laver nu? Mener det var en 15 eller 1600 den skal side på, mere om der skal laves et nyt fixtur og spænde potten op i. (Skal som sagt holde ferie, før jeg kan lave flere og da det her er den første jeg laver skal jeg lige ha noget feedback fra køber af den her om det er som det skal være, eller der skal laves nogle ændringer, så det skal der osse lige være styr på før jeg tør sige ja til flere.)
Men vil meget gerne lave dem! Og tak for ros!
Joda - den skal sidde på en Type 1 1500, men passer således også på en 1300 og 1600 med enkelt forvarmning. En 1200 har lidt andre mål, så det er forfra. Foreløbigt glæder jeg mig til at modtage denne her - det er lige før det er synd at montere den.......
Færdig! Så er de 2 små flanger sat på og den er afsyret og der er lavet finish, de er afsyret med syre maskine der fjerner farven fra svejsningerne og den er blevet pudset og slebet og er klar til afsendelsen, der er montert de org "balloner" de er blevet åbnet og fået en gang sort varmefast maling. Så er de blevet vejet, den gamle (mangle 1/5 af røret og uden balloner, og en hel del rust huller)=4,8kg, den nye har en tykker godstykelse end org potten og er med ballonerne på og den vejer 6,2kg.
"Anmeldelse af lydpotten"
I går var den store dag, hvor pakken fra Nyboe ankom med GLS. Og det var ligesom juleaften at pakke den ud. Ikke fordi der var indført en julehilsen (jeg havde skrevet til Anders at jeg havde samme fornemmelse i maven som et barn op til jul) :-) men fordi lydpotten stråler af finish og kvalitet. Det er som jeg forventede: Det kostede overvindelse at montere den.
Men det er den nu. Nyboe har arbejdet meget nøjagtigt - det meste passer lige på. De eneste 2 småting, som jeg har måttet rette lidt på er det ene afgangsrø sad lidt skråt og den ene af ballonerne har svært ved at nå varmekassen forneden. Men jeg er blevet lovet "servicering"i lang tid, så jeg er sikker på, det rettes.
Lyden er meget lig en original lydpotte - sådan var den også bestilt. Den lyder en anelse mere rå hvilket formodentligt skyldes det syrefaste rustfrie materiale, den er lavet af. Og så synes jeg efter en prøvetur på 12 km, at bilen er lidt mere kvik og kører lidt stærkere......
Så kære venner: Nyboes ekspertice og service kan varmt anbefales. Jeg er i hvert fald glad for han påtog sig opgaven og nåede at blive færdig inden ferien - ganske som lovet ;-)
Det her billed uploadings pis er sgu til grin.
Hej Nyboe det er ikke til grin der er bare nogle der ikke forstår at foto mm skal være i JPG
FORMAT OG IKKE I PNG OG MANGE ANDRE FORMAT.
Nyboe, kan du ikke lige sende mig dit nummer på en sms?
Mit nummer er 60890019
/Kasper
Har lavet dem mindre, de er taget med tlf, og derefter har jeg taget et screenshoot af billed så det fylder mindre, (det plejer jeg og gøre og har altid virket frem til idag)
Hej....er det noget du stadig gøre i?
Ja kan bare ikke lægge billeder op på vwnettet mere!
Hvad blev der egentlig af den standard + udstødning, dig og Farmer lavede. Finder der nogen billeder af den model, og kan den stadigvæk købes?
Jeg har desværre ikke noget direkte samarbejde med farmer, andet end et par go'e råd, jeg har lavet den der er billeder af længere oppe i tråden. Den blev lavet på bestilling.
Ahhh ok. Jeg har misforstået.
Jeg har luret lidt på den stil Ahnendorp har, og med fungerende placering til lambda sensoren.
Jeg vil rigtig gerne hjælpe dig men ligger vandret i arbejde fortiden, og når jeg har lidt tid skal jeg ha lavet min egen udstødning. Der går nok 2,5 måned før jeg har lidt tid.
Lidt billeder af et setup til min egen 59er. Sleeper udstødning standart af udsende og dæmpet men med et tryk på en knap åbner ventil og trykket/lyden kommer uforhindret ud, systemet er lavet sådan så andet ligger så højt så oliesumpen stadig er det laveste punkt på bilen, så det kommer ikke til at skrabe på, ventilen skal kunne styres manuelt på en knap, men samtidig blir det styret af en ombygget shiftlight, normalt vil et shiftlight sende signal ved et bestemt (men justerbart rpm) men istedet for at sende signal til en pære, vil jeg lave den om så signalet går ned til ventilen, så eksempelvis når bilen holder i tomgang ved et lyskrys, er ventilen lukket og leder gassen igennem potten og ud af de org "sugerør", men når man accelerer og bilen kommer op i rpm og motoren har mere brug for at komme af med gassen så åbner ventilen automatisk og leder det den korteste vej ud gennem 3" røret.
Nyboe
hvad kan du lave sådan en udstødning til?? tænker pris?
Fedt!!! Det må også kunne laves rimeligt simpelt på en sidewinder manifold, er vild med standard lookket, men hvad med modtryk, ydelse osv
Pris ved jeg ikke helt det kommer an på hva folk har på iforvejen, jeg har kæmpet meget med pladsen fordi jeg gerne har ville beholde mit tarmslyng, ku ha været meget nemmere hvis det vendte ud til siden, ventil har jeg købt på summit i USA ca 800kr mener jeg men så kommer der jo told og moms.
tror ikke jeg henter noget ydelses mæssigt, men primært udsende og lyd, ku være sjovt og få den på rullefelt og prøve med åben og lukket ventil, den har jo noget letter ved at komme af med gassen når ventil er åben, så tror det er bedst HK mæssigt,
Når den er færdigsvejst og virker så finder jeg ud af noget med en film så man kan hørere den i funktion.
Ser godt nok ud til at være lækkert grej ;)