Hvordan opstod din "kærlighed" til VW
Sidder her og hygger lidt på denne blæsende aften og tænkte lidt over hvordan det hele startede med VW. Så her er en tråd om hvordan din "kærlighed" og passion for VW opstod. Find tilbage til dine barndoms og ungdomsminder. Fortæl rørende historier om hvordan din bil har "sjæl" og "følelser". Lad din indre drengerøv folde sig ud igen og drøm dig tilbage til den gang du så langt efter en VW og tænkte: "Sådan en må jeg eje en dag"
Min ejen historier har rødder helt tilbage til jeg var 5-6 år. Min far havde et lille firma som anlægsgartner og kørte i en gammel grøn splitpickup. Han havde længe talt om at den snart ikke kunne mere og skulle skrottes. Dagen kom og far kørte afsted for sidste gang i den grønne split. Der stod jeg alene tilbage på gårdspladsen og begyndte at græde, det var jo synd for bilen at den skulle skrottes. Jeg havde intet begreb på biler dengang, men noget må havde ramt mig, for jeg havde det som om at det var hunden eller katten der skulle aflives, det var ikke sjovt.
som stor dreng og teenager begyndte jeg at interessere mig en del mere for biler. Drømmen var en Porsche 911, sådan en havde jeg i legetøjsmodel. Men et sted i området boede der en som havde den fedeste og flotteste tunede bobbel jeg nogen sinde havde set. Den mindede mig lidt om Porschen, ja faktisk syndtes jeg den var mindst lige så fed. Sådan en måtte jeg ha en dag tænkte jeg, den var jo til at betale, lidt prisbevidst var man jo.
Når jeg køre i mine gamle VWer er det sku lidt som at være dreng igen. De biler er fyldt med drømme og følelser. Når min gamle bobbel kæmper sig frem i modvind og op ad bakke, sidder jeg og får helt "ondt" af den, men det er jo også det der gør den så levende. "Bare rolig du gamle, jeg skal nok passe på dig", tænker jeg.
Og mine biler bliver "syge" og kommer sig igen, det er jo fantastisk. De gir oplevelser og mennesker mødes, omend konen nogle gange gerne så vi kunne mødes i en Toyota Carina, men det er jo en helt anden historie.
Som barn tilbage i 70érne sad jeg tit og talte biler når vi var ude at køre, og der var ingen tvivl, boblen var uden sammenligning den bil der var flest af på vejene.
I dag passer vi på dem og elsker dem stadig, se det var jo en sand lille "kærligheds" historie.
Lad os høre nogle flere.
Preben
min historie stammer fra 6 års alderen.. da jeg fik en fin legetøjsbil..
en bobbel som min far havde skåret op (dengang han var dreng ) så nu var det en bobbel ladvogn :D..
men viste jo sjovt nok hellere ik hvad det var for en mærkelig bil :)
der skulle faktisk gå 9 år før jeg fandt frem til det gammle emne. for der sad jeg og læste en af mine fars gammle Bilsport.. og der den fineste gammle spilt oval og så tænkte jeg sådan en må jeg have..
sommeren 2006 blev det alvor.. på vej til jylland til noget fammilie besøg da jeg pluselig ser en bobbel. vi overhalede den... så kom der sq en mere. og en til og en buggy og en bus og jeg ved ikke hvad :D
så blev det august og jeg købte en 1303
fandt så senere ud af at det var vw nettet på vej til skagen:D
så nu går jeg bare og venter på at det bliver den 20 juli jeg selv kan fise op og ned af vejen i min folke..
Husker stadig min første tur i en T3 variant.
Det var sommer, en let brise og solskin fra en skyfri himmel.
Jeg må vel have været 5 år....
-------------------------------------------
mvh Birke
Type 3 shortnose: venstre forskærm og Fastback bagklap søges.
Min første bil var en lyseblå vw 1500 deluxe, årgang 1969-med håndrevet stålsoltag.
Mine forældre købte den i 1978, som kone bil til min mor.
I 1979 ville de sælge den da de ikke havde råd til at beholde den- Jeg fik den billigt, havde den i et par år, og skiftede så til MC.
I starten af firserne fik jeg så en modelbil- en radiostyret buggy.
Kort tid efter var der så en forhandler i Vordingborg som havde en peter lindner buggy til salg, og den lignede min model bil. Jeg strøg i banken og lånte den nødvendige kapital. Og købte så min første buggy.
4 år senere blev jeg tvunget til at sælge den pga. akut pengemangel.
Det er den eneste gang hvor jeg bogstaveligt græd i søvn, de første 8-10 nætter efter at have solgt noget- Jeg elskede virkelig den buggy.
Mange år senere kørte jeg forbi en som havde en tilsvarende peter lindner stående i indkørslen, med et til salg skilt i foruden.
Men den var for dyr til min pengepung, efter et par ugeres betænkningstid, begyndte jeg at lede efter et sted hvor jeg kunne købe dele til selv at bygge en buggy-Og på bibliotekets computer fandt jeg så KB.
Jeg fik tilbudt en vw 1300 fra 1970 af en lærling som var rendt sur i renoveringen af den, så det blev min for 500 kr.
1 år efter stod min buggy i hvid gelcoat-nysynet og med nummerplader. Det var i 2002,
Siden er et utal af timer, og en masse kroner fyldt i den,og jeg elsker stadig min buggy.
Og der er ingen planer om at sælge den igen. Min 7 årige søn påstår at han skal arve den når jeg ikke kan køre den mere-Så det er planerne pt.!!
Hilsen Niels Erik
-------------------------------------------
En buggy ser bedst ud med originale centerline!
Mit første møde med en luftkølet folkevogn, var da jeg som nyfødt skulle fragtes til Biersted fra
Det var kæresten der ville have en.. jeg har altid haft et øje til bobbel men ikke noget seriøst, men så ville kæresten have en bobbel, og ja SE se hva det er endt med EN LILLA BOBBEL for satan LILLA.. ak ja suk
Min Type 2´er er min drømmebil, jeg har vidst siden jeg var 8 år at jeg ville have sådan én en dag. Jeg så den første gang til træf i Roskilde i 1996, men da var jeg 15 år og måtte ikke købe den for mine forældre. Et år senere faldt jeg over den i den blå avis og måtte bare se den igen. Jeg vidste bare at nu var tiden inde, da den sikkert ville ende hos en som ville have den i mange år, hvis ikke vi/jeg købte den. Jeg plagede mine forældre om at køre til Kalundborg og kigge på den, velvidende om at jeg sikkert ville købe den. Efter en længere "prutning" om prisen, og forhandling om overdragelsen kørte min søster vw´en sikkert hjem i garagen. Senere samme år deltog jeg sammen med min søster, som chauffør, til et rent folkevogns træf, hvor den vandt som flotteste transporter ( i 1997).
I 1998 vandt den også som flotteste transporter ved samme træf, med min far som kører. Først i December mdr fik jeg kørekort, jubii... Men den kører ikke om vinteren og ikke engang i regnvejr. Så prøveturen måtte vente lidt endnu..
Men i 1999 kunne jeg så selv kører til det før nævnte træf, og vandt endnu engang 1. præmie som flotteste. Det år havde jeg også købt en rød bobbel 1303 som var udbygget 20 cm.. dvs at den var 174cm bred.. Den kørte min far så i til træf.. Cool at have 2 folkevogne med til træf som var eget af en kun 18 årig knægt.. skægt.. gav også noget opmærksomhed. Har siden været i Berlinske tidende, Sjællandske dagblade og V-Max mm. med min drømmebil.. VW Type 261 fra 1962.
2. Historie
Men den røde bobbel blev solgt for nogle år siden, pga jeg ville prøve noget nyt, men at jeg skulle komme til at savne den så meget vidste jeg ikke.
Da jeg i sommeren 2006 skulle hjælpe en kammerat med at syne en 1303 som en tidligere kammerat havde, samtidig med jeg havde min røde, blussede kærligheden for alvor op igen. Det var simpelthen så sjovt at køre bobbel igen, da den skulle prøvekøres efter jeg havde lavet motor på den, var jeg solgt. Men nu ville jeg have en "rigtig" bobbel, da 1303 ejere tit bliver drillet med dette.
Så jagten gik efter et rimeligt projekt fra før 57 eller en jagtvogn, jeg søgte her på siden, desvære uden held. Jeg fandt Springs gamle brune oval i Roskilde som kunne købes for 35.000kr, men den var ikke så velholdt efter flere unge knægte havde haft fingre i den, så jagten fortsatte.
Men i efteråret "dukkede" den rigtige 54 op på den blå avis, jeg havde pga sygdom måttet sælge flere biler, men manglede at sælge de sidste veteranbiler for at få de sidste penge og den nødvendige plads, til min bobbel.
En sen aftenstund kørte jeg til Svebølle og kiggede meget på denne fine 54´er som er danskfødt og med alle papirer og historie.
Efter et par timers snakken frem og tilbage, blev der givet hånd på aftalen. En måneds tid senere blev de sidste biler solgt og bobbelen kunne komme hjem.
Den forventes synet og kørerklar over sommeren 07
Dette er min lovestory.
Ps. Ja en VW har følelser, se blot Herbie...
Man kan ikke sætte en pris på ens første kærlighed.
Citat: Man kan ikke købe kærlighed... men noget der ligner til forveksling.
Citat: Man ved først hvad man havde... når man har mistet det.
VWenligst Split
min far er uddannet vw mekaniker fra arne guldbeck i vanløse...da jeg var helt lille havde vi en gul 1302...jeg husker sporadisk bilen, men jeg husker den blev stjålet og kørt ud over en skrænt, og der var vist noget med jeg var med på politistationen...mener det var i valby. SIden da har min far haft flere vw'er så jeg har også haft the fever siden barndommen. Købte så min første vw i 98 og det var en jagtvogn i super stand. Den havde jeg et par år og så blev den byttet for en mc (xj650 som iøvrigt er den bedste mc jeg har haft). Efter et lille år i udlandet kom jeg hjem og mente bestemt det var tid til at køre vw igen så der købte jeg en postkasserød 66'er, og siden er det taget helt af. Er pt igang med min vw nr. 15. Men jeg tror jeg har været de fleste modeller igennem efterhånden: t1 fra 53 (zwitter) og frem til min nuværende 69'er som er den nyeste. Et par jagtvogne, en fastback og en bus.
Jeg har med tiden måtte erkende at det nok mere var processen med at lave dem, end så meget at køre dem, der var interessant.
Min passion startede også som helt lille. Min mors faster og hendes mand havde en lyseblå 1300 fra sidst i 60'erne. Jeg så dem kun et par gange om året, men jeg syntes det var supersjovt at se på deres folkevogn! Desvære solgte de den da jeg var omkring de 10 år. Men cirka samme tid havde mine forældre nogle venner, hvis datter havde en kæreste som kørte i en lilla 1303 med turbolookkit. Og for en lille purk som mig var det jo verdens fedeste bil!
Da jeg så blev 18 og skulle have min første bil blev der jo søgt og søgt efter en bil der passede mig. Tror jeg har brugt halvdelen af min lærlingeløn på Bilmarkedet-blade. Og en dag var den der så... En skriggul 1303 fra '74 med et neongrønt sportsrat og bazooka-udstødning. Ja, jeg indrømmer at det er dårlig stil men er du gal man får opmærksomhed!!!
Selvom den var ærgelig at se på, ikke altid kørte som den skulle og ikke havde det fjerneste varme i sig så er den skyld i at jeg stadig er vild med de luftkølede. Jeg har den stadig og inden længe skal den bringes tilbage til live.
jeg har sgu ingen kærlighed for vw - men syntes da det er en sjov og kær bil at eje og lave lidt på i ny og næh.
jeg var egentlig vild med americanerbiler som ung purk - men penge og teknisk formåen satte jo sine begrænsninger - min første bil var en Matsort BEDFORD ex postbil jeg lavede ved knallertlære i ungdomsskolen - men den blev smidt ud i sommerferien, og det endte med jeg fik en mindre erstatning for den , og da min storebror havde en baja og en beachbuggy , mente jeg at det skulle jeg så også ha , så jeg drog afsted til Nansensgade og aflagde dennis bugservice et besøg og fik købt lidt ind, også gik jeg igang med at finde ud af hvordan en bil var skruet sammen , så købte jeg en mere og en mere og en mere osv osv osv og nu ca 20-30 vw'er senerere drømmer stadig om canerbil - men nu har jeg jo en masse viden og erfaring, som jeg syntes der er dumt at smide på gulvet - så kan man jo lige så godt fortsætte ;-)
jeg er dog blevet enig med mig selv om at holde mig til bus fra nu af - jeg har snart haft alle modeller og syntes at en T1 type2 er lige mig . så nu er det det, den står på - og bliver der noget andet - er det vist på tide at få købt den caner .
har drømt om det i 20 år - kan sgu ikke blive ved med at udskyde det....
bornholmer Anno 1989 eller deromkring - kørekortet fra helt friskt fra trykken ;-)
og bajaen var nysynet og køreklar ...
-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
Jeg havde ikke råd til andet.......
Jo jeg skulle vælge mellem en fiat uno,og en nyrenoveret 1303,siden har jeg været hjerneskadet angående vw.....
Heine
-------------------------------------------
type 3 variant...1969 solgt ...tlf 26848576 mail.
heine.madsen@hotmail.com
117 årgang 59..solgt
I et af mine tidligere liv var jeg tysk soldat på østfronten i WW2. Vi nærmede os Moskva og der var skide koldt. Jeg stod og pissede i et hegn, da jeg blev kørt ned af en højbenet militærudgave af KDF-Vognen... Da jeg i mine sidste minutter lå nedenunden den og kiggede op på mekanikken, vidste jeg bare at jeg skulle have sådan et køretøj én dag. Jeg døde desværre. Men jeg var så heldig at blive genfødt i 1976. Tyve år efter købte jeg så min Oval. Ikke helt en KDF-Wagen, men den lugter lige så grimt nedeunder.
FWM.
Fau_Weh_Mann skrev:
I et af mine tidligere liv var jeg tysk soldat på østfronten i WW2. Vi nærmede os Moskva og der var skide koldt. Jeg stod og pissede i et hegn, da jeg blev kørt ned af en højbenet militærudgave af KDF-Vognen... Da jeg i mine sidste minutter lå nedenunden den og kiggede op på mekanikken, vidste jeg bare at jeg skulle have sådan et køretøj én dag. Jeg døde desværre. Men jeg var så heldig at blive genfødt i 1976. Tyve år efter købte jeg så min Oval. Ikke helt en KDF-Wagen, men den lugter lige så grimt nedeunder.
FWM.
*GRINER H
mine forældre havde engang en t1 1959 som jeg som barn var meget begejstret for, og da min mor stammer fra norge skulle vi på ferie i bergen en sommer, den gamle kørte og min mor ved siden af med min bror på skødet og et vennepar på bagsædet og bagagen på taget og mig i hullet bag bagsædet (den havde sgu ikke gået idag), der er sgu langt fra bornholm til bergen når man skal sidde i det lille hul.
far har senere fortalt at vwen var den bil der var bedst til at klare fjeldene af de biler han har haft.
det er jo nok bla. sådan nogle minder der har gjort at jeg syntes at vw er en sjov bil at eje i dag som voksen+ at den jo er smuk
tjek det lille billede som jeg skulle have beskåret ups. den mindste unge er mig og ved min fod står en lille legetøjs vw, dengang allerede freak
Bornholmer skrev:
jeg har sgu ingen kærlighed for vw - men syntes da det er en sjov og kær bil at eje og lave lidt på i ny og næh.
jeg var egentlig vild med americanerbiler som ung purk - men penge og teknisk formåen satte jo sine begrænsninger - min første bil var en Matsort BEDFORD ex postbil jeg lavede ved knallertlære i ungdomsskolen - men den blev smidt ud i sommerferien, og det endte med jeg fik en mindre erstatning for den , og da min storebror havde en baja og en beachbuggy , mente jeg at det skulle jeg så også ha , så jeg drog afsted til Nansensgade og aflagde dennis bugservice et besøg og fik købt lidt ind, også gik jeg igang med at finde ud af hvordan en bil var skruet sammen , så købte jeg en mere og en mere og en mere osv osv osv og nu ca 20-30 vw'er senerere drømmer stadig om canerbil - men nu har jeg jo en masse viden og erfaring, som jeg syntes der er dumt at smide på gulvet - så kan man jo lige så godt fortsætte ;-)
...
Jeg er så gået fra AmerikanerbilER til nu at køre i en midlertidig BMW e21 320 Bavaria, og fik så byttet mig til en gammel "Jeans" (rust)Bobbel.
Og den skal så stå for tur nu her om konverteres til Smieley gul Baja med lygtebom :)
Så må Buicken eller Cadillacen og Corvairen vente :P
Min VW tid startede for rigtigt mange år siden, da jeg købte en rød buggy med fin ny kalesche og det hele. Herlig bil, men vildt kold om vinteren, hvor jeg også kørte den (Amagerbrogade i snevejr var lidt af en oplevelse med brede bagdæk). Har haft en masse andre biler i mellemtiden, men har aldrig glemt den beroligende lyd af en luftkølet boxermotor, så da lejlighed bød sig for et par år siden, blev der indkøbt en Jagtvogn. Og det har jeg ikke fortrudt!
Mvh
Boisen
Min VW kærlighed er faktisk ret ny. Til gengæld har jeg altid haft en stor svaghed for gamle biler. Min første bil var en Moris Marina fra 78. Den lånte jeg ud, og så døde den - imod en lade. Derefter havde jeg en Opel Kadett (Ja med ALT thansen udstyret).
Min helt store kærlighed til veteranbiler kom da jeg fik tilbudet om at købe en gammel Ford Taunus 17M TS Super fra 1960. Det var en udstillingsbil fra Ford i Herning. Ved første øjekast var den ikke noget speciel - i mine øjne - men den kom jeg godt nok til at holde meget af. Desværre måtte jeg sælge den igen, da jeg røg akut pengeproblemer. Der græd jeg også flere dage efter.
Faktisk så gik der længe hvor jeg ikke havde nogen veteranbil. Det var jo ikke min Ford.
Men men men. Så kom jeg til Finland, og jeg skulle have en bil. En kollega havde restoreret en gammel 72er Boble. Der lå en god std 1600 motor i den. Jeg gik længe og ikke rigtigt vidste hvordan og hvorledes, men endte med at jeg tog ud for at se bilen. Den eneste kollegaen skulle var at starte motoren. Så var jeg solgt. Den bil måtte jeg eje.
Den blev købt, og jeg kørte i den 1½ år, inden jeg så tog tilbage. Der var det faktisk told og skats skyld at jeg kom igang med at bygge Bobler. Jeg havde på daværende tidspunkt aldrig skiftet olie på en bil, men da told og skat sagde 15-35000 i afgift, kunne jeg godt finde ud af en anden løsning. Så jeg købte en Dansk bil, og byggede de 2 biler sammen. De ting der skulle skiftes pga slid, blev skiftet. Bilen stod nyrenoveret da jeg var færdig.
Idag har jeg en 1500 67er som jeg ikke vil af med hvis det kan undgåes:) Den går jeg og bygger på hen ad vejen. Et kørende projekt. Den skal gerne stå helt færdig om 3-5 års tid, men da skal det også være en showstopper:):):) Har mine ideer til hvordan det skal lade sig gøre, men nu må vi se om penge, tid og sidst men ikke mindst evner også rækker til det:) Drømmen er der i hvert fald.
Som en sidst ting, så har jeg en drøm om at bygge en beach buggy med en Cobra karos. Men det er også kun en drøm pt.
Michael
-------------------------------------------
Michael
Ak ja den Kærlighed... faktisk opstod denne ved et tilfælde... jeg havde netop afsluttet et akkordprojekt som VVSér og havde nogle penge der brændte i lommen, det fænomen kender de fleste af jer sikkert. En god veninde havde en T1 model 1968 i kongerød, lidt i forfald men velkørende... med en lille ny og ingen varme i boblen skulle der noget nyere til og da jeg i en alder af 33 år aldrig havde ejet mit eget køretøj (men dog kørt 1,5 mill. km)synes jeg det kunne være sjov at få en,så hvorfor ikke denne boble. vi sad til en middag hos hendes søster og jeg spurgte til den, hun lagde ud med 9500,- hvortil jeg sagde nej du kan få 5000,-... 6000,- blev aftale og BOM! så var jeg pludselig bilejer...
Den kørte så for mig på et par ture til Norge, da jeg fik VVS job deroppe, men omkring påsken i 2004... 10 km syd for Aalborg, gav den op... heldigvis havde jeg kort forinden købt en CF industrimotor, så mens jeg forsatte til Norge UDEN bil, blev den fragtet til Vorre og fik indsat ny motor. Det vist sig senere at jeg havde lavet en "begynder" fejl, jeg skule jo skifte olie... hmmm ja men hvorfor står det ikke på dunken at alle 4,5 ltr IKKE skal hældes motoren!!!!
Det blev Maj måned og der var igen mange penge på lommen, så det blev startskuddet til en total renovering, rust, lak, interiør m.m.
Og for den opmærksomme VWnetter, er det nu blevet tid til en lillebror, Alias en boble trailer. se tråden
http://vwnettet.dk/forum/topic/250969
-------------------------------------------
[URL=http://www.vw-mplate.com/mplate-1516.htm]
[/
fik en fjernstyret tamiya buggy, af min far som ganske lille som jeg blev super forelsket i. da jeg så blev var omkring 10 fik den store smarte knægt på gaden med langt nakkehår, blå adidas sko og salamon taske så en rød 1303 med sølv brazil fælge og fuglebad... lige der blev jeg sikker på at jeg også skulle have bobbel og lysten blev holdt ved lige med tyske vwblade jeg købte mig fattig i på en folkeskole tur til sønderjylland
min drøm var i mange år, en sort 1303 med chrom brazil fælge hævet i røven og sænket foran... antænde med rævehale og igen kofangere
uha godt man bliver klogere
Har det efter den gamle de lå og kørte rally i de gamle biler,,,, meget sjovt at se... siden da har biler sku haft en livsbetydning.... og fuck hvor det er fedt at have en Vw det fungerer og det er tysk
den eneste bobbel der har været i den nære familie var min farfar og farmors gamle boble (det viste sig at være en 1970 sparkäfer, de må ha' købt i sommer/efteråret 69, de havde den til 1988 )
Jeg kan huske jeg skrev en historie i 2. eller 3. klasse og der tegnede jeg en rigtig flot tegning (syntes jeg da selv) af en bil og det var farmors bobbel som i mellemtiden var kommet ned til os at stå...
så i 7. eller 8. klasse gik jeg til modelbygning, og der valgte jeg at bygge en fjernstyret Baja buggy...
Når jeg havde kigget i den blå avis efter knallertpriser og reservedele, så skulle jeg også lige se hvad en bobbel kostede og det havde jeg gjort over et par år måske.
Da jeg så lige var blevet færdig med htx sku vi havde den der bustur rundt til hvor kammeraterne boede, nåja, så var der øl også.
Der fik min farmor og farfars bobbel noget opmærksomhed og der var en der spurgte om "han måtte få den"... det vidste jeg ikke sagde jeg, men jeg regnede med selv at ville have en, en dag.
jeg synes egentlig ikke det var ret tit man så en bobbel der i starten af 00erne, så jeg gjorde store øjn da Bjarne a.k.a. Ford A-/radio-/togbane-Bjarne kom forbi i konens tante's bobbel, en 1200er fra '63.
Jeg var den eneste der var hjemme, så den fik vi snakket lidt om, den var til salg, for tanten var blevet gammel og senil :(
men det var jeg lidt ligeglad med, jeg var blevet verliebt i den. Den var sku' pæn... men for dyr til mig...
Så gik der noget tid og jeg overvejede banklån uden at sige noget, bilen skulle synes og gik ikke igennem, så blev prisen halveret :)
Så købte jeg den for alle mine sparepenge, stort set og det blev et far/søn projekt, hvor jeg fandt eller lavede pladedele og den gamle svejsede dem i. Jeg arbejde som vikar og boede hjemme, så jeg kunne bare gå om og lave bil når der ikke var arbejde...
Så lige pludselig var den kørende (ja ok det føltes som en evighed)
Så gik jeg igang med en uddannelse (er uddannet og har fast arbejde nu), og købte et par 1303ere, for jeg ville egentlig lave en baja og det går laaaangsomt fremad. (der står bogtaveligt talt en gammel supermajor og afskåret halmsnitter til en clas i vejen for det projekt lige p.t. - jeg kan ikke løfte dem væk alene)
Her i ugen er jeg igang med at tage toppen af en 1303er (har afspadseringsfri).
Den skal have nye bundplader og varmekanaler og forhåbentlig ha' lov til at bevare de sorte nr.plader. Regner med det tager en weekendnot.
High Five...It's Sexy Time
Tilbage i begyndelsen af firserne blev min far stoppet i familiens godt rustne, men ellers velkørende Austin 1100 ( den forvoksede Mascot ) - det endte med synsindkaldelse.
Enden på det blev, at vi sammen købte en 1200 boble fra 69 - sparemodellen med kun en solskærm, runde kofangere og 6 v.
Den kørte jeg så rundt i under resten af min studietid. Og faktisk svigtede den kun, når batteriet var fladt. Strømoverskud var der ikke meget af, når man havde 2 spændingsdoblere for at drive radioen ( 12 v ) og det ellers var regnvejr og el-blæseren til bagruden osse var tændt sammen med viskerne....
Nåeh, jo - der var også lige den gang et fjols havde solgt mig et sæt platiner med for kort stelledning. Det bevirkede, at ledningen blev afisoleret af strønfordelerakslen og tændingen kom helt i skoven. Midt i en overhaling på motorvejen omkring Borup døde den med meterlange flammer fra min zoom-tube, som jeg kunne nyde gennem sidespejlet. Det var eneste gang, at jeg måtte bruge Falck til hjemtransport i de 4 år og ca. 40.000 km, jeg kørte i den.
Mit ejerskab endte med et harmonikasammenstød i Hillerødgade. Jeg nåede lige at sige phhhyyy, da jeg selv var standset ca. 25 cm. bagved en Alfasud. Så kiggede jeg i bakspejlet og blev ramt af en orange Morris Marina med ca. 80 i timen. Skraldet var så stort, at sædets låse mekanisme gav op. Det kørte en tur frem og tilbage med mig. Heldigvis havde jeg 14 dage før monteret sæder med nakkestøtter i forbindelse med en lakering i postkasserød og alt krom i matsort. Jeansstilen var stadig hot.....
Vi gav 6400 for bilen og fik 9000 i erstatning fra forsikringen pga. den gode stand. Godt nok havde jeg i de 4 år ofret dele for ca. 4000, men det bli'r sgu nok den billigste og mest charmerende bil, jeg nogensinde har ejet.
Bilen genså jeg nogen tid senere - da havde den megabrede baghjul og nervøst velourindtræk i bordelfarve - læs mørkerødt. Desuden var der puttet en 2 l. motor i.
Mvh.
Mr-M.
-------------------------------------------
Mvh.
Mr-M
Min interesse for gamle folkevogne startede i ca 1977 7 år gammel da min morbror Anton Madsen i 1972 havde købt en buggy og vi var på ferie hos ham og konen som dengang boede i kbh.var en aften ude og prøve en tur jeg kan huske det som var det i går kunne næsten sidde under kalechen omme bagi og brændte mig på aluflex røret til varmen holdt kæft en oplevelse lyden lugten farten da bestemte jeg mig for at sådan en skulle jeg også have gul med sort tag basta..
lysten blev ikke mindre af at se de smalfilm som han filmede når de holdt træf i buggy klub danmark i deres sommer hus på enø.og kørte ræs på tror det var nisseringen.udflugter til belgien osv. kunne være sjovt om der var nogle herinde der var med den gang.tror carsten therkildsen blev medlem lige inden morbro gik af som formand for klubben og flyttede til vejle.Dennis bugservice var der også
så kom tiden 1990 sort lindner blev inkøbt misbrugt 1 år renoveret malet gul sort tag 412S motor kørte nok ca 25000 km omåret til den blev solgt i ca 1998-99.
brugte den som hverdags bil heleåret uden varme.. når man har 40 km på arbejde så kræver det elefanthue thermokedeldragt sne skraber til indvendig af forruden.
det var også lidt af det sjove og måske derfor endnu federe når man kunne rulle taget af den første forårs dag.
nu har jeg kun en 68 bobbel 1500 cab.men håber stadig på at den kan byttes ud med en rigtig bil "buggy.." det er nu bare lidt nemmere at have 3 børn med i den når taget er oppe end i en buggy.
p.s morbror kører stadig i hans lindner hverdag året runt som han har gjort det siden 72.for som han siger jeg kan selv komme ind og ud så skal jeg ikke af med den..
carsten
Jaa her er så min forklaring på hvorfor jeg absolut måtte eje en splitbus: Det startede midt i halvfjerdserne,hvor mine forældre havde besøg af en ven fra Tyskland.Han var kommet kørende i sin gammle blå/hvide Vw bus. Da han så skulle hjem igen havarede han nede omkring
-------------------------------------------
Vw westfalia So 35 1963 / Solgt Sept. 2013
Vw t3 tristar doka 2,1 wbx dj/NU Subaru ej2,2 tlf2624028