Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

Indregistrering-- Lang bund

Tags:
No tags yet.

(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Næ for den lægger VW jo navn til. Den bliver jo stivere af at blive kortere.
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Buller Schultz Member
Frank_Andersen skrev:

En UAFKORTET.....
bus 1974, safari 1962 (1982), bobbel 1970 har haft nu Boom trike 1600i

montana@bbsyd.dk
(permalink) klokmose Member
[quote=Buller Schultz]
Frank_Andersen skrev:

En UAFKORTET.....

syntes frank har svaret 14gange på dit spørgsmål i dette indlæg
Nej, jeg syntes bare man skal lade være med at være så påståelig, når der kører en del både opkortede og uopkortede buggyer rundt i DK.......Det nytter ikke at læse reglerne op fra loven, når det nu engang ikke er sådan i praksis.

montana@bbsyd.dk
(permalink) klokmose Member
[quote=Buller Schultz]Nej, jeg syntes bare man skal lade være med at være så påståelig, når der kører en del både opkortede og uopkortede buggyer rundt i DK.......Det nytter ikke at læse reglerne op fra loven, når det nu engang ikke er sådan i praksis.

tja frank, siger vil bare hvad loven sige, at du så har mødt en mand der ikke aner hvad han laver er vil dit held. hvis en buggy på uopkortet bund var lige til at syne. var vi druknet i mania kitcars...

Så er der altså bare flere af den slags mænd, for her i området kører ikke mindre end tre uopkortede buggyer rundt, og de er synet forskellige steder, så derfor mener jeg, at praksis jo må være noget andet end loven.....

montana@bbsyd.dk
(permalink) Frank_Andersen Member
Der "smuttede" jo nogen igennem systemet for mange år siden og dem har man åbenbart valgt at lade køre.
Men omvendt hvis I vil bygge en lang buggy, skal i ikke komme til syn i Nibe.
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
Okay, lade os blive enige om den konklusion, at efter reglerne kan en uopkortet buggy ikke umiddelbart synes, men man kan altså være heldig (så sent som sidste sommer), så det er et spørgsmål, om man tør tage chancen.... :-) Men man skal altså ikke tage til Nibe :-)

montana@bbsyd.dk
(permalink) REN Member
[quote=Buller Schultz]Okay, lade os blive enige om den konklusion, at efter reglerne kan en uopkortet buggy ikke umiddelbart synes, men man kan altså være heldig (så sent som sidste sommer), så det er et spørgsmål, om man tør tage chancen.... :-) Men man skal altså ikke tage til Nibe :-)

Jeg vil hellere "fortolke" det således:
efter reglerne kan en uopkortet buggy ikke synes, men man kan altså være "heldig" at få synet et køretøj der reelt ikke er lovligt pga. manglende bemærkning om konstruktive ændringer på registreringsattesten.

R
Tlf: 61713873
Mail: R.E.Nielsen(snaulA)Gmail.com
(permalink) Bornholmer Member
nemlig ;-)
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) VW-Royce Member
Frank_Andersen skrev:
Den bliver jo stivere af at blive kortere.

Sjovt nok, det sagde kæresten også i går.

Der er ikke tid til at diskriminere, had enhver slambert der står i vejen for dig
REN skrev:
[quote=Buller Schultz]Okay, lade os blive enige om den konklusion, at efter reglerne kan en uopkortet buggy ikke umiddelbart synes, men man kan altså være heldig (så sent som sidste sommer), så det er et spørgsmål, om man tør tage chancen.... :-) Men man skal altså ikke tage til Nibe :-)

Jeg vil hellere "fortolke" det således:
efter reglerne kan en uopkortet buggy ikke synes, men man kan altså være "heldig" at få synet et køretøj der reelt ikke er lovligt pga. manglende bemærkning om konstruktive ændringer på registreringsattesten.

R

Men man kan altså godt få en uopkortet buggy indregistreret i god tro... Da jeg købte min sidste forår kendte jeg ikke til denne sides eksistens, så jeg vidste ikke noget om at uopkortede buggyer ikke kan godkendes. Da jeg kom i synshallen havde jeg kun udfyldt de personlige oplysninger, for jeg anede ikke hvad jeg skulle skrive hvor, resten sørgede synsmanden for. Han udfyldte alt omkring bilen såsom modeltype osv. Så hvis han havde ment der var konstruktive ændringer, så havde han vel sat det som en bemærkning... Så det vil jo sige, at synsfolkene ikke engang kender reglerne.... Hvad skal man så tro på?????

montana@bbsyd.dk
(permalink) Anonym Member
Selv jeg er ikke i tvivl den kan M
(permalink) Bornholmer Member
[quote=Buller Schultz]
Men man kan altså godt få en uopkortet buggy indregistreret i god tro... Da jeg købte min sidste forår kendte jeg ikke til denne sides eksistens, så jeg vidste ikke noget om at uopkortede buggyer ikke kan godkendes. Da jeg kom i synshallen havde jeg kun udfyldt de personlige oplysninger, for jeg anede ikke hvad jeg skulle skrive hvor, resten sørgede synsmanden for. Han udfyldte alt omkring bilen såsom modeltype osv. Så hvis han havde ment der var konstruktive ændringer, så havde han vel sat det som en bemærkning... Så det vil jo sige, at synsfolkene ikke engang kender reglerne.... Hvad skal man så tro på?????

man kan da ikke forvente at alle synsfolk kan alle regler og undtagelser - og specielle hensyn , og sær regler for samtlige bilmærker i dk - det er da nærmest umuligt - det ville svare til at en bilka medarbejder skulle kunne samtlige 18 cifrede varenumre i hovedet - det er da kun til vores fordel - så lad nu vær med at bli så ked af det - bare fordi der har været et par stykker der har været heldige at få deres igennem uden om reglementet. køb en kort - den er meget sjoverer at køre i ;-)

Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)

Reply

You must log in to post.