Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Motorvej / Hvor stærkt?

Tags:
No tags yet.

(permalink) Møgelmose Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Hej!

Efter at have trimmet, justeret, smurt og målt tog jeg min bobbel på den først tur på motorvej med mig bag rattet.
Den "toppede" ved 120 og lyder godt mellem 100 og 110.

Nu kommer spørgsmålet.
Hvor holder i jeres henne ved "høj" fart og hvad topper jeres ved?

Min er en absolut standard 1200 med udstødning på..
Er der noget i vejen for at køre 110? Jeg tænker mht køling og sådan..
-------------------------------------------
Aalborg 248442 seksogtyve
(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 17 years siden | | | |
er det en meget sund og frisk motor - og den er og bliver korrekt vedligeholdt/justeret - så kør du bare 110 - men er den lidt ældre og slidt - og er måske lidt tæt på slid tollerencerne - så har den bedst at holde sig under 100 ...

en nyerer 34 hk 1200 ccm motor er normalt en rimelig pålidelig motor i forhold til nogen af de andre bobbel motoerer - men de kan godt dø alligevel ...

men er den frisk og justeret korrekt burde den også godt kunne nåh lige knap 140 på en go dag
-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Bare lige foden er lettet lidt så kører den vel 110-120 afslappet.
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Fastoldvw Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Jeg kørte en 100% original urenoveret 56'er til mannheim for nogen år siden, den lå på ca 130-140(nålen ca kl 6)men måtte i tredie på Kasselbakkerne.. Og hjem igen, slog ikke en forkert skid.. brugte ikke olie.. man skulle bare ud nogengange og "svuppe" tanklåget når der kom for meget vacuum i tanken..

Det var med rullen 0-0,2 cm over gulvet.. Håber det besvarer dit spørgsmål..
-------------------------------------------
(permalink) stoej Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Da vi kørte vores 1200 Rally bobbel årgang 72' hjem første gang nåede vi snildt op på 120, og vi var meget tilfreds, da vi jo skulle til Gambia med den og regnede allerede køretiden ud til Gibraltar. Indtil vores venner med deres Baybus overhalede os med lethed - og den kører ikke hurtigere end max 120, speedometeren var nok en anelse optimistisk. Igennem Europa gik den fint 100-110, målt på gps'en. 120 krævede rygvind eller ned af Kasselbakkerne. I Afrika havde vi stort set pedalen i bund hele vejen igennem Atlasbjergene, igennem Sahara og til Gambia, så vi kunne følge med de andre. Køling var selv ikke med over 35 grader et problem - undtagen i kabinen, vi måtte fjerne rørene fra varmekasserne, som ikke kunne lukke helt og som fik vores sko til at smelte ;-) Olieforbrug var ikke nævneværdig.

Min 1300 årgang 73' kunne i sommers snildt holde 110-115 på motorvejen til
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Jamen vores forældre, deres og deres igen, har da kørt verden rundt i bobler.
Den er bygget med de tyske motorveje for øje. Det er da først når vi tror vi er klogere end dem på fabrikken det går galt. Bare klø på !!
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) koller15 Member
Skrev for 17 years siden | | | |
jeg ligger inde med en 1600 motor standart jeg har presset min op på 140 ca men det er ikke godt for motoren så jeg holder mig på 100 max 110 hvis jeg skal overhale
(permalink) Klein Member
Skrev for 17 years siden | | | |
sidste sommer fløj vi afsted med snit 110 km/t til sydfrankrig i boblen fra 62. Dog kom hun helt automatisk ned på 50 op ad Kassel-bakker... ;o)
(permalink) Rasser Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Std. T4 i røven... så kører den uanstrengt 150 hele dagen (1500/1600 gearkasse en forudsætning)
-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) Henrik Harder Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Rasser skrev:
Std. T4 i røven... så kører den uanstrengt 150 hele dagen (1500/1600 gearkasse en forudsætning)


Den kører også 150 uden problemer med tunet type 4.. :) herfra og til Prag

(permalink) teknisk uheld se ny snibekeprofil Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Min 65'er 1300 kan bedst li at køre ca 110.. men kan godt køre betydeligt hurtigere.. men efter at have set thogaas blog med bobbel krøllet rundt om lygtepæl..holder jeg den på 110 HEHE..:D
Vibeke
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Det er jo ikke farten der dræber, det er slaget.
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Farmer Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Frank_Andersen skrev:
Det er jo ikke farten der dræber, det er slaget.

Ku´ikke ha sagt det bedre. LOL!

1776 cc T1 let trimmet, men stadig med std.1600 karburator. (dog med frontoliekøler) Videbæk - Mont-Pellier. 18 timer. 1800 km.
1200 cc. T1. Små 70hk. (jo den er go´nok. )
-------------------------------------------
20888030
alstrupt@gmail.com
(permalink) Rasser Member
Skrev for 17 years siden | | | |
hho skrev:
Rasser skrev:
Std. T4 i røven... så kører den uanstrengt 150 hele dagen (1500/1600 gearkasse en forudsætning)


Den kører også 150 uden problemer med tunet type 4.. :) herfra og til Prag




kunne man liste nogle specifikationer osv. ud af dig ?
-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) Rasser Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Farmer skrev:
Frank_Andersen skrev:
Det er jo ikke farten der dræber, det er slaget.

Ku´ikke ha sagt det bedre. LOL!

1776 cc T1 let trimmet, men stadig med std.1600 karburator. (dog med frontoliekøler) Videbæk - Mont-Pellier. 18 timer. 1800 km.
1200 cc. T1. Små 70hk. (jo den er go´nok. )
-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) Farmer Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Prøv du at ta et længere træk, og se hvor langt du egentlig når, når der osse skal tankes og spises en gang eller to. Du blir overrasket ;-) - Der er "langt" fra 100 i snit til 110 i snit.
Jeg tillader mig lige at svare for HHO. Han er nemlig her lige nu. LOL

1910 T4. Scat C35 knast, "S" toppe m. 44/38 ventiler, (Det gav nu ikke nogen mereeffekt i forhold til std bestykning. Kun lidt mindre moment under 3K omdr. Men den blev mere "rap" i omdr.) 9-1 CR. 40 mm Dells. 1 5/8" BAS header, (som er for stor. Den "mangler" noget moment.) Mallory Unilite. DTM blæsehus. Små 120 hk. v. 5900 omdr.
T
-------------------------------------------
20888030
alstrupt@gmail.com
(permalink) Rasser Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Farmer skrev:
Prøv du at ta et længere træk, og se hvor langt du egentlig når, når der osse skal tankes og spises en gang eller to. Du blir overrasket ;-) - Der er "langt" fra 100 i snit til 110 i snit.
Jeg tillader mig lige at svare for HHO. Han er nemlig her lige nu. LOL

1910 T4. Scat C35 knast, "S" toppe m. 44/38 ventiler, (Det gav nu ikke nogen mereeffekt i forhold til std bestykning. Kun lidt mindre moment under 3K omdr. Men den blev mere "rap" i omdr.) 9-1 CR. 40 mm Dells. 1 5/8" BAS header, (som er for stor. Den "mangler" noget moment.) Mallory Unilite. DTM blæsehus. Små 120 hk. v. 5900 omdr.
T


hvordan med frontoliekøler og hvad siger olietemp. ved konstant 150 (ca 5000 omdr. går jeg ud fra)

-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) Farmer Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Små 4700. Ingen frontkøler på den DTM + en alm T4 køler ved siden af gearkassen. Ca. 100 gr.
T
-------------------------------------------
20888030
alstrupt@gmail.com

Reply

You must log in to post.