Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  accelerationsdyse? Dells.

Tags:
No tags yet.

(permalink) Hummel Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Hvor meget skal accelerationsdysen give pr. udslag pr. spjæld??? Syns jeg læste her inde at de ca. skal give 0,5 ml. pr udslag, men er det på hver karburator eller på hvert spjæld??? Syns kun min kan give op til 4 ml. for 10 udslag, (0,4 ml. pr. udslag) og det er for hver karburator, altså to spjæld lagt sammen....

Er det helt forkert?

måden jeg måler er at sidde karburatoren og manifolden op i skruestikken og tilfører benzin ved hjælp af en flaske, og stille et bæger under manifolden. giver 10 udslag langsomt. ogmler der efter med en lille sprøjte. Er det ikke rigtigt nok???

På forhånd tak..

Hummel
-------------------------------------------
Wir, die Jungen mit dem Typ 4! Laut, Breit und Tief! Hummel206@hotmail.com
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Det er for hvert spjæld hvis der kun sidder et spjæld i hver side.
Har du kørt med dem. Har du et problem ?
Jeg plejer at købe en lille sprøjte på 1 ml. Den laver jeg så en holder til, ud af et stykke ståltråd, så jeg lige kan holde den ned under sprøjterøret.

Jeg vil tro det kan virke med 0,3ml pr slag.
Men få den nu dyset ind og så rod med det bagefter.
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Hummel Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Der er to spjæld i hver side! to dobbelte dellorto... Og de giver hver ca. 0,4 ml pr slag. Er det for lidt???

Dysningen syntes jeg passer fint nok og har heller ingen dyser at prøve mig frem med....
-------------------------------------------
Wir, die Jungen mit dem Typ 4! Laut, Breit und Tief! Hummel206@hotmail.com
(permalink) warp Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Der skal gives ca. 0,5 ml til hver side af motoren pr. gang du pumper(0,5 ml til deling for 2 cylendere), dvs. at acc.pumpen på hver af dine dell'er skal give 0,5 ml pr. gang hvilket betyder at der skal komme 2,5 ml ud af hver at de to strålerør når du trykker én gang på pumpen på den ene dell.

Tror den er skåret ud i pap nu! ;-)
-------------------------------------------
I love anything that goes fast enough to do something stupid in.
meanbug@gmail.com
(permalink) niels-erik Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Kan det passe at mine empi 44, giver for meget?
Jeg har ikke målt, men til at starte med stillede jeg dem med stilleskruen ca 1cm fra enden, hvilket er omkring max ydelse.Men ved hurtig acceleration, døde motoren lige et sek. eller 2 inden den tog gassen.Nu har jeg så skruet skruerne 3 omgange ind-Og den dør stadig-men nu er det kun ca 0,5 sek, inden den tager gas-Så jeg prøver i weekenden at skrue den atter 3 omgange ind.
Men lyder det rigtigt??
Hilsen Niels Erik
-------------------------------------------
En buggy ser bedst ud med originale centerline!
(permalink) Farmer Member
Skrev for 17 years siden | | | |
40 Dells kommer med 0,35 dyser. Det er normalt nok. Har en enkelt gang måttet skifte til 0,50. Men den motor var osse underlig.

NE. Har du købt Empi 44ére ?? Så har du da osse gjort det så svært for dig selv som muligt. God arbejdslyst.
T
-------------------------------------------
20888030
alstrupt@gmail.com
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Jeg har rodet med motorer med dobbelte karburatorer i 30 år. Jeg har sjovt nok aldrig målt på det.
Jeg kom til at måle det på Kadrons, fordi min svoger byggede en motor med dem på og den skød en sort sky ud hver gang han skiftede gear.
Der lærte jeg så at Kadrons kan give en fuldstændig vanvittig mængde benzin med sin voldsomt store membran.
I Gene Berg "book of instructions" læste jeg at de skulle give 0,5ml pr. slag, men der skulle en Kadron stilles ned så det næsten ikke ser ud til at den virker.

Det skal nok passe at en dobbelt skal give 0,25ml pr. spjæld. De giver ikke ret meget og der skal nok ikke ret meget til når motoren ellers er dyset rigtigt.

Man kan ikke "syntes" at dysningen passer. Det skal måles med en CO-måler på landevej eller i et rullefelt.
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) warp Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Her kunne en wideband lambdasonde også være en stor hjælp. Jeg ville virkelig ønske jeg havde købt en for L
-------------------------------------------
I love anything that goes fast enough to do something stupid in.
meanbug@gmail.com
(permalink) niels-erik Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Ja Hva. Faen-Du fik jo alle mine penge!!
Hvor langt er min gearkasse nået????? (Og så skal du have flere penge)
Når jeg bliver rig-køber jeg rigtige webere.
ps De der EMPI 44 er rengjort-kontroleret-osv. efter denne beskrivelse:
http://home.comcast.net/~luvdemdubz/idf/idfsetup.htm
På samme side var der også en beskrivelse af de problemer der er ved hpmx karburatore- Men den kan jeg ikke finde.
Hilsen Niels Erik
-------------------------------------------
En buggy ser bedst ud med originale centerline!
(permalink) Farmer Member
Skrev for 17 years siden | | | |
[quote=niels-erik]Ja Hva. Faen-Du fik jo alle mine penge!!
Hvor langt er min gearkasse nået????? (Og så skal du have flere penge)
Når jeg bliver rig-køber jeg rigtige webere.
ps De der EMPI 44 er rengjort-kontroleret-osv. efter denne beskrivelse:
http://home.comcast.net/~luvdemdubz/idf/idfsetup.htm
På samme side var der også en beskrivelse af de problemer der er ved hpmx karburatore- Men den kan jeg ikke finde.
Hilsen Niels Erik
Nå, jah, den ku´jeg måske ha´undgået ;-)
Boxen blir sendt på mandag. Så du kan godt sørge for at have slanter klar.
T

-------------------------------------------
20888030
alstrupt@gmail.com
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Nu ødelægger jeg så lige tråden:
Altså hvis det virkelig er et problem med de "uægte" Webere så byg dog indsprøjtning på.
Hvis man følger instruktionerne til Megasqirt og Ikke læser i div. forums. bare gør som der står, så kommer man ud at køre.
Og så kan man dyse og indstille accelerationstilskud medens man kører. Eller medens man kører i rullefeltet.
Ledningsdiagrammet passer med en almindelig Golf, Polo eller-.
Det mange har svært ved er at lade være med at gøre det indviklet.
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.

Reply

You must log in to post.