Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
23:46 KTP: Ktp
19:06 jbl: Type 3
17:05 tobje1000: Tobje1000
22:36 John Pedersen Skagen: Jo det kan man sagtens http://vwnettet.dk/topic/219319
21:22 Den halvblinde: Desværre ik
13:33 my56vw: 1303
18:10 Michael Munk: Kan man ikke længere søge herinde

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

Motor projekte + bag og for lygter og frontvægt og forbro og udstødning

Tags:
No tags yet.

(permalink) BuggyBoy Member
Skrev for 18 years siden | | | |
holmnibe skrev:
Ja Det er bare kanon
den løfter forenden fra første til anden gear
og så går det squ fram ad føj

PS der er squ ikke pony HK

Rejser den næsen i fjedrene eller løfter den hjulene fra jorden i bogstaveligste forstand???

Hvornår regner du med at den skal på rullefelt?
(permalink) holmnibe Member
Hej fået fortalt at man kan få noget frontvægt orginalt til en Buggy
men hvor køber man det
Mvh Kim
ikke nogle der ved det
Mvh Kim
(permalink) mathiasen Member
Der findes da ikke noget originalt til en buggy. Du bliver nødt til at hænge noget på forbroen på en eller anden måde. Hvor har du batteriet? Og hvordan ser der ud under hjelmen foran?
(permalink) M_Flow Member
Kim, Hvis du vælger at montere en stålplade foran forbroen så lav en tegning med mål , så laver jeg den til dig U/B . Claus.
tak Claus hvordan havde du tænkt dig det skulle / ville se ud
har du en tegning af det
Mvh Kim
Nå så måtte jeg jo selv igang med lidt frontvægt
det er en prototype som bliver fyldt op med Bly
og for en vægt omkring 30 kg og den bliver gjort fast
til forbroen
Mvh Kim
Billede_001.jpg
Billede_004.jpg
Billede_003.jpg
Billede_009.jpg

(permalink) MichaelVogn Member
det ser da slet ikke så tosset ud kim, syntes den får et cool look med den front bøjle.....
-------------------------------------------
Michaelvogn@hotmail.com
(permalink) Anonym Member
Er det din styring der er et problem med den lave vægt, eller letter den bogstaveligt talt forhjul når du giver den gas???
Ja
(permalink) Anonym Member
Det lyder underligt-Jeg har ikke problemer med styringen, og min buggy letter ikke forhjul-Og jeg har de samme eller flere heste. Og ingen frontvægt.
Hilsen Niels Erik
(permalink) niels-erik Member
Og det var så mig undskyld!!
En buggy ser bedst ud med originale centerline!
Det er godt Niels-Erik
(permalink) Mrzacho Member
Hey kim du må lige skkrive hvis du skal til Blokhus i uge 30 eller 31.. for vil meget gerne se din buggy..
Horsens

Mob:50888901
Ja okay vi må se om jeg når det
Mvh Kim
flere billeder
Billede_036.jpg
Billede_046.jpg
Billede_039.jpg

Har du egentlig planer om at få den på rullefelt?
Ja når jeg får min ekstra oliekøler sat til
men mangler lidt stumper fra Farmer
men så snart det kommer bliver det monteret
og så af sted til laulund i Støvring
Mvh Kim
Det lyder godt! Laulund har jeg været hos før med en 1914 og han ved altså hvad han laver. Fik godt 20hk mere efter justeringen :-S ... Men det var også fabrikskarburatorer der ikke var dyset til min maskine overhovedet da jeg kom...

Har du ikke nogle motordata på din 2110?
Jeg har en helt ny 2110ér også, som skal til laulund når jeg har fået kørt lidt flere km (har kørt 2-3 km indtil videre) og så ville det da være rart at have motordata over din knast, kompression, karburatorer osv... samt dine dysestørrelser fra Laulund. Så har vi jo et sted at starte hvis vi skal gætte os frem til dyser vi skal prøve...?

Så hvis du vil være så venlig at skrive om din opsætning, samt dysestørrelserne når den engang bliver stillet så vil jeg blive rigtig glad!!!
okay det vil jeg så gøre
når den tid kommer
Mvh Kim
Hvor langt har du egentlig kørt før du begyndte at krudte den af? går ud fra du har haft en tilkøringsplan med motoren...? Er du glad for den endnu smiler

(Jeg har ikke kørt ret mange km i min endnu så den får ikk ret mange omdr. Men kunne godt tænke mig at ha lidt vejledning i tilkøring af motorer i den størrelse her... Vil jo ikke starte med at ødelægge noget fordi jeg gerne vil gi den lidt omdrejninger eller sådan noget...)
(permalink) Rasser Member
BuggyBoy skrev:
Hvor langt har du egentlig kørt før du begyndte at krudte den af? går ud fra du har haft en tilkøringsplan med motoren...? Er du glad for den endnu smiler

(Jeg har ikke kørt ret mange km i min endnu så den får ikk ret mange omdr. Men kunne godt tænke mig at ha lidt vejledning i tilkøring af motorer i den størrelse her... Vil jo ikke starte med at ødelægge noget fordi jeg gerne vil gi den lidt omdrejninger eller sådan noget...)

fuld gas - og op og ned i omdr... gentag dette hele tiden, så har du størst chance for at ringene slides/sætter sig rigtigt. Den skal bare under pres så tit som muligt.

1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) Outlaw Member
Rasser skrev:
BuggyBoy skrev:

fuld gas - og op og ned i omdr... gentag dette hele tiden, så har du størst chance for at ringene slides/sætter sig rigtigt. Den skal bare under pres så tit som muligt.

Det er næsten sådan vi indkører vores gokart motorere.

Vi starter med lav belasting med gas og speederslip, og så øger det gradvist omgang for omgang, flere og flere omdrejninger og efter ca 15 mnin, så er det bare fuld gas, og så er den tilkørt. Det vigtigste er dog at man IKKE må køre ved samme omdrejningstal konstant. Det skal hele tiden varierer indtil den er tilkørt.
Ved ikke om det også gælder for 4 takts motorere som denne her.
Type 1 1964

Reply »

You must log in to post.