Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Kendskab til RS-motor.at produkter?

Tags:
No tags yet.

(permalink) PH1303 Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Hej


Jeg er i gang med at samle stumper til et luftkølet WBX-projekt, og er i den forbindelse stødt på RS-motor.at
De reklamere med et sæt løftere (59 gr!) som passer i type 4/wbx løfter boringen, og samtidig har tilsvarende anlægsflade/areal som de gængse type 1 løftere. Dvs ingen bøsninger i blokken, når man skal have lidt løft på ventilen....! Derudover er de meget lig Scat/SLR løftere med konvex anlægsflade og med smøreoieboring.

Dette kunne være en fristende løsning, da man får en meget let løfter, slipper for montage og bearbejdning af blokken og uden særlig merpris (Scat/SLR løftere 1200 + bøsinger ca. 1000, kontra 360 euro for deres setup).

Spørgsmålet er om der er nogen der kender til dette firma og deres produkter? Det kunde være rart at få lidt info, inden man overfører pengene, og så får et eller andet skrot ind ad døren!

Specifikationen på løfterne skulle efter min læreborg være i orden. Jeg mailede mine spørgsmål til dem, og fik følgende svar tilbage:


Thank you for your interest in our product.

Now to your questions:

- The lifter is a two piece design
- It is 58HRC hard
- The lifter is compatible with all camshafts
- The lifter is convex
- The lifter was tested in a race engine with 140kp pressure
- You can use the lifter with one or dual springs
- The price is
RS_Loefter_59_gr.jpg

(permalink) Larsson Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Hold da op...59g var sku'et' møj't :)
(permalink) Duus Member
Skrev for 17 years siden | | | |
De ser fine ud... men når du er oppe i den prisklasse, har du andre muligheder. F. eks.: http://www.aircooled.net/new-bin/viewproductdetail.php?keyword2=ECV0021&cartid=0410200710464442

Rigtigt nok at bearbejdning af blokken er besværligt, men tilgengæld så kan du altid få billíge løftere fremover.

Duus
(permalink) WBXManden Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Interessant !

Jeg vil også gerne høre andres mening om dem...

Kunne blive en lidt lettere, men måske lidt dyrere løsning !?

-------------------------------------------
VW Transporter '89 2.1 VANDKØLET!
(permalink) PH1303 Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Duus skrev:
De ser fine ud... men når du er oppe i den prisklasse, har du andre muligheder. F. eks.: http://www.aircooled.net/new-bin/viewproductdetail.php?keyword2=ECV0021&cartid=0410200710464442

Rigtigt nok at bearbejdning af blokken er besværligt, men tilgengæld så kan du altid få billíge løftere fremover.

Duus



Ja det har du ret i - tak for linket.

Men disse løftere er også designet med konvex top/anlægsflade og smørehul, ligesom Scat/SLR løfterne, som efterhånden har bevist deres holdbarhed. Det er der vist ikke så mange andre løftere der er designet med - så vidt jeg ved?

Nå men spørgsmålet er om der er nogen der kender til firmaet eller nogen af deres produkter?
(permalink) Duus Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Der er ligeså mange der har problemer med scat løftere, som der er folk der synes om dem... Jeg har selv et sæt Scat SLR som jeg dog ikke har prøvet endnu...
Alle T1 løftere bør have konvex/buet top - så det tror jeg ikke er unikt for scat eller andre.
Hvilken knast og fjedre skal du køre med?
(permalink) Anonym Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Jeg har det første sæt SLR løftere tilgode, som "går ned" har brugt MINDST 20 sæt af dem indtil videre. Men det skal da nok komme en dag.
CB´s lightweight ser osse ud til at kunne klare mosten, måske bortset fra 9000+ omdr. motorer. Der er set en enkelt der tog noget skade fordi en løfter gav op...
T
(permalink) WBXManden Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Har du hørt noget RS-motor modellen Torben ?
Det var CB lightweight jeg købte af dig ikke !?
-------------------------------------------
VW Transporter '89 2.1 VANDKØLET!
(permalink) PH1303 Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Duus skrev:
Der er ligeså mange der har problemer med scat løftere, som der er folk der synes om dem... Jeg har selv et sæt Scat SLR som jeg dog ikke har prøvet endnu...
Alle T1 løftere bør have konvex/buet top - så det tror jeg ikke er unikt for scat eller andre.
Hvilken knast og fjedre skal du køre med?


Det er ikke noget specielt vildt setup. Det bliver en Web 86B/1,4:1 vipper, og så de dobbelte CB fjedre, som sidder på mine 044 toppe med 42/37,5 ventiler. Derudover kommer der en tynd shim under fjedrene, så de ikke gnaver i anlægsfladen.

Men jo lettere løfteren er, jo mere sikkerhed er der mod at fjedrene kan sørge for at det hele følges ad.

Så det er mest pga den lave vægt, og så den problemfrie montage, at jeg er interesseret i dem.
(permalink) Duus Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Det skal nok give en godt kørende Oxy... Jeg har selv samme knast liggende sammen med en 76mm krumtap, til når jeg en dag har råd til at bygge en 2110...

Grunden til jeg spurgte om knast og fjedre var, at hvis du ville køre med et nær std. setup ville det være overkill at bruge den form for penge på at få lette løftere.
Men hvis ingen har nogen erfaringer med dem, så er det vel bare et spørgsmål om at have nosser til at prøve dem! :)
Eneste minus jeg kan se ift. en konventionel t1 løfter, er at de vil have sværere ved at dreje rundt pga. friktionskræfterne i løfterboringerne er på en større diameter.

Duus

Reply

You must log in to post.