Jeg har problemer med at benzinen "koger" på min type1 motor med MegaSquirt. En af årsagerne er at manifildene bliver MEGET varme og derfor også mine dyser og fuel rails hvor benzinen så koger. Problemet viser sig ved at motoren er umulig at starte hvis den er varm og lige har stået nogle minutter så varmen fra toppene er trukket op i manufoldene.
For at løse problemet er jeg ude efter nogle ca.5-7 mm tykke spacere/pakninger i fiber (eller hvad sådan nogle nu er lavet af) til at lægge mellem manifold og topstykke. (som på en type4 motor)
Er der nogen der ved om det findes til dobbelt portede type1 topstykker? ...og hvor de evt. kan købes?
Jeg har ikke lige kunnet søge noget frem på nettet.
/Jacob
-------------------------------------------
I love anything that goes fast enough to do something stupid in.
meanbug@gmail.com
Hej Jacob.
Jo! de findes skam. Jeg har et sæt liggende.
Nu ved jeg jo ikke hvor du bor, men skal på swap-meet i Holbæk
i morgen.
mvh
Torkild 20125804
-------------------------------------------
Type 1 1956 Granatrød. VW UP 2014 Sort. Type 1 1985 Samtrot.
bpkk@post.tele.dk 20 12 58 04
nu hvor jeg har fået åbnet øjnene kan jeg godt se hvor du bor,
men jeg har dem altså alligevel.
mvh
Torkild
-------------------------------------------
Type 1 1956 Granatrød. VW UP 2014 Sort. Type 1 1985 Samtrot.
bpkk@post.tele.dk 20 12 58 04
Okay det lyder godt.
Hvor tykke er de og hvad er de lavet af? ...skal gerne være et materiale der ikke leder varmen.
Har du evt. lige et billede?
/Jacob
-------------------------------------------
I love anything that goes fast enough to do something stupid in.
meanbug@gmail.com
Det luder umidelbart tosset-Men jeg lavede nogle for 3 år siden, 15mm tykke-AF KRYDSFINER- Sav den ud med en stiksav, puds dem pæne med alm. sandpapir.
Læg den derefter ned i et bæger med polyester (blandet med hærder naturligvis)
Tag dem op efter et minut og læg dem til at hærde på noget plastic.
Dagen efter kan du igen pudse dem til, vaske dem rene og monter dem.
De kan holde til ca 120 graders varme, og de isoler mod varmen-og så er de næsten gratis at fremstille.
Tykkelsen på fineren afgør hvor tykke de skal være.
Hilsen Niels Erik
-------------------------------------------
En buggy ser bedst ud med originale centerline!
Hej Jacob.
De er ca 5 mm tykke, lavet i et brunt fibermateriale.
De er originale VW som i en periode blev brugt på
type 3 dobbeltkanaltopstykker mellem topstykke og manifold.
har ikke noget billede, men hvis det er nødvendigt kan jeg
tage et i næste uge.
mvh
Torkild
-------------------------------------------
Type 1 1956 Granatrød. VW UP 2014 Sort. Type 1 1985 Samtrot.
bpkk@post.tele.dk 20 12 58 04
Hej igen.
Hvis det er nemmere for dig kan de også købes i repro hos VW-discount
i Staufenberg ved Hannover under ref.nr: 129 311 707B Dichtung für saug-
rohr dobbelkanal/bakelit.
mvh
Torkild
-------------------------------------------
Type 1 1956 Granatrød. VW UP 2014 Sort. Type 1 1985 Samtrot.
bpkk@post.tele.dk 20 12 58 04
Nu har jeg godt nok ingen forstand på MegaSquirt, men starter du ikke benzinpumpen før starmotoren indkobles. Hvis benzinpumpen kører burde evt. benzindampe så ikke hurtigt blive skud tilbage i tanken? Har iøvrigt fulgt dit projekt, lækkert når nogen tør prøve noget nyt.
-------------------------------------------
99557244
svare lige for jakob, det gør den ikke, da tilbageløbet til tanken foregår ved et Y- stykke, der sidder under tanken( altså der er kun en tankstuds) så pumper den gaslommen med rundt i systemet istedet for at aflevere den i tanken!
jeg ved at Jakob vil have lavet en ekstra studse til tilbageløbet! men derfor er det stadig en god ide med de pakninger! faktisk kunne jeg også bruge to stk!
kan ligeså godt være på forkant med mulige problemer!
Jacob. Tror du har et andet problem et eller andet sted, som du overser. Til mildere motorer burde "T" løsningen være ok, selvom separat ind og ud af tanken klart er at foretrække.
Men jeg har isoleringsstykker, dog til montering mellem manifold og spjældhuse.
T
Vwcamp: Pumpen kører godt nok inden jeg tænder motoren, men det er ikke nok til at komme gaslommerne til livs, som Jesper skriver smutter gassen rundt i systemet.
Problemet er at det er selve dyserne der bliver så varme at man ikke kan rører ved dem når bilen har stået et par minutter. Dvs at lige meget hvor meget flow der er gennem systemet så kan det ikke køle dyserne nok til at starte motoren når den er varm.
Torben: dyserne sidder i manifolden så pakningen er nødt til at sidde mellem toppene og manifoldene. Hvor mener du ellers problemet ligger?
Torkild: De der pakninger du har liggende lyder til lige at være hvad jeg har brug for. :-)
-------------------------------------------
I love anything that goes fast enough to do something stupid in.
meanbug@gmail.com