Min motor er blevet sløvere efter et venturi skift fra 31 til 34mm. den skal bruge meget mere tid på at komme op i fart..
Motoren er en 1914cc med to 40mm dells.
Hvad kan det være?? er venturierne simpelthen for store, eller kan der være andet?? Hoveddyserne er også blevet skiftet fra 122 til 140.
-------------------------------------------
Wir, die Jungen mit dem Typ 4! Laut, Breit und Tief!
Hummel206@hotmail.com
Den burde jo sagtens kunne køre med 34mm. Kan man vende afrivningsrørene forkert ligesom på Weber ?
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
Det ved jeg da ikke. Er de dem der sidder ovenpå venturien. Det rør det leder benzin ud i midten...???
-------------------------------------------
Wir, die Jungen mit dem Typ 4! Laut, Breit und Tief!
Hummel206@hotmail.com
Det kan man ikke.
nu kan jeg ikke huske hvad den motor er, men det kunne tyde på at toppene ikke flower ret godt og eller udst er for stor. Men den vil (næsten)jo altid trække hårdere i bunden med mindre venturier. Omvendt skulle der jo så gerne være en del flere omdr. i den med større.
T
Jeg kørte med 36mm venturier på den motor!!
Er din udstødning i orden? (tarmslyng+min 33mm rør)
Måske er dine dyser for store-Jeg kan ikke huske hvilke jeg kørte med.
Hilsen Niels Erik
-------------------------------------------
En buggy ser bedst ud med originale centerline!
Hm min udstødning er en Hideaway fra CSP 33mm rør.
Men den larmer slet ikke så meget ud af karbs'ne somdengjorde før, der er næsten ingen lyd nu. Og dengår også meget mere ujævnt, den ryster i hele bilen under 2000 RPM...
Tror bare de er blevet for store.. Den gik fantastisk godt med 31mm. Troede bare det ville give mere effekt med større, men det gjorde det ikke :(
-------------------------------------------
Wir, die Jungen mit dem Typ 4! Laut, Breit und Tief!
Hummel206@hotmail.com
Det kunne lyde som om en af dine tomgangs dyser er helt eller delvis tilstoppet.
Det kan også være at der er en utæthed et sted mellem karburator/manifold/topstykke.
Husk også at undersøg om dine karburatore er rigtigt synkroniseret.
Ovenstående er alle fejl som kan opstå når karburatorene har været afmonteret.
Som skrevet så kørte motoren med 36mm venturier-33mm rør dia. Da jeg havde den, trak den 115 hk, og der manglede ikke noget i optrækket!
Hilsen Niels Erik
-------------------------------------------
En buggy ser bedst ud med originale centerline!
Har fundet fejlen... Et afrivningsrør var sat forkert... Så det lukkede for benzinen...
Så nu virker det.. Og den køre Fantastisk godt.... :)
-------------------------------------------
Wir, die Jungen mit dem Typ 4! Laut, Breit und Tief!
Hummel206@hotmail.com
Come to pappa !
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
:-) Jeg takker endnu engang for hjælpen :)
-------------------------------------------
Wir, die Jungen mit dem Typ 4! Laut, Breit und Tief!
Hummel206@hotmail.com