Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Motor problemer

Tags:
No tags yet.

(permalink) TeddyC Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Jeg har en 1300 F motor med 1600 cyl. elektronisk tænding ellers standart. Den er begyndt at gå ujævnt/råt når den bliver startet, og den taber olie ud i motorrummet(mest omkring strømfordeleren). Jeg har lige skiftet pakninger under oliekøler da jeg troede at det var det. Desuden bulder den i udstødningen(svagt) når gassen slippes(kan kun høres når man står bag bilen), og i dag efter en tur på motorvejen begyndte olielampen at lyse kort når den kørte i tomgang.
Tænding og ventiler er indstillet for 14 dage siden.

Hvad kan det være?

Hvh. TeddyC
-------------------------------------------
MTBmarselis
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Et vildt gæt. Ingen olietryk ved varm motor ?

Altså hvis du blot har bygget en F-motor om til 1600. Kan det jo godt være at hovedlejerne sidder løse i huset. Det mister den så olietryk ved og genererer varme.
Hvis den så også kører med den originale jernoliekøler, så er det måske smertegrænsen med hensyn til at holde den kold.
Det burde være en brugbar sammensætning. VW lavede den jo selv i en B-motor.
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) TeddyC Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Okay. Idag har jeg kørt kørt ca. 10 km i byen uden at olielampen lyste. Hvordan tjekker man for løse lejer? Og hvor lang levetid skal jeg regne med hvis det er slid? Løse lejeer er det = ny blok, eller flugtboring?

Mvh. TeddyC
-------------------------------------------
MTBmarselis
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Du kan sagtens køre længe med sådan én. Skal du køre langt på motorvej, så sæt noget i klemme der holder bagklappen åben forneden.
Ryk frem og tilbage i krumtapremskiven. Hvis der er mere end 0,2 mm er den færdig.
Men det behøver du ikke. Tro mig den har 2-5 mm.
Ny blok.
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) TeddyC Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Jeg har lige forsøgt at måle spillerummet, og jeg lander på ca. 0.4 mm. Så der er jo et stykke til 2-5 mm. Men er der noget jeg kan gøre for at være god ved den imens jeg får lavet en ny motor?(udover at give den lidt mere luft, på motorvejen)

Mvh. TeddyC
-------------------------------------------
MTBmarselis
(permalink) John Pedersen, Skagen Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Hvor meget taber den olie?
Hvis den er meget utæt kan det vel have noget af skylden.
Hvis den kun sveder oppe ved strømfordeleren/benzinpumpe er der noget andet galt.
Det kan også være oliepumpen der er slidt op - men så er lejerne nok heller ikke for gode.
Der er vel nok olie på?


Mvh John
-------------------------------------------
25709453
I'm the only BAY in the village
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Kør den uden at hyle den ud i omdr. i gearene. Den kan køre i årevis sådan en.
Er krumtaphusudluftningen tilstoppet, så den sveder olie ud andre steder ?
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.

Reply

You must log in to post.