Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Historisk motorsport i T1

Tags:
No tags yet.

(permalink) Duus Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Hej!

I tilfælde af at nogen skulle være interesseret i mulighederne for at køre historisk motorsport i en vw type 1, er her et par forskellige homolegeringattester.
Homologeringsattesterne bruges sammen med reglement 9 til at bestemme hvilke ændringer der er tilladte.
Reglement 9 til historisk motorsport kan dowloades på DASU's hjemmeside: http://www.dasu.dk/regado.jsp?type=page&id=239&menuid=6
Som jeg ser det kan en T1 ikke blive konkurencedygtig, men ikke desto midre kunne det stadig være sjovt at deltage.
Det kunne være fedt hvis nogen var friske på at bygge en racer :) Jeg har pt. ikke selv råd, men det kunne være fedt at prøve kræfter med det i fremtiden.
Farmer er iøvrigt igang med at bygge racer til -71 klassen, så han ved sikkert en masse om hvilke ændringer der er tilladte til denne klasse.

Homologeringsattester:

vw T1 1200 til -65-klassen:
http://www.student.dtu.dk/~s031928/1269-63%20VW%201200.pdf

vw T1 Okrasa/Oetteinger til -65-klassen (desværre i meget dårlig kvalitet):
http://www.student.dtu.dk/~s031928/138-61%20VW%20Typ%2011%20Oettinger.pdf

vw T1 1302s og lidt 1303 til -71 og -76 klassen:
http://www.student.dtu.dk/~s031928/
Vælg "boold 1302s.tif" fra listen og "gem destination som"

Jeg håber det giver lidt inspiration!

mvh
Jakob Duus
(permalink) Farmer Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Det "sjoveste" vil være at bygge en efter Gr.A reglementet, og så følge de tilladte ændringer i appendix K. Så kan man hente ca 120 hk indenfor reglementet.
I std vogns-reglementet er der ikke noget af komme efter af betydning.

Men nej, den får meget svært ved at være konkurrencedygtig. Den kommer jo i klasse med BMW Bavaria, Lotus Elan og Alfa GT Junior. (-71 klassen) De ligger på 160-165 hk med samme homologeringsvægt :-(

Men min har lange udsigter. Har ikke tiden til det. - måske når jeg blir pensionist.
T
-------------------------------------------
20888030
alstrupt@gmail.com

Reply

You must log in to post.