Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  en motor gåde ? fejl er fundet

Tags:
No tags yet.

(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 17 years siden | | | |
har en helt alm 1500 ccm motor der ikke vil gå klokke rent...

den har et problem der plejer at være ret ligetil - men det er det så ikke

har haft to hele HELT komplette iorden tændingssystemer på den >>> hjælper ikke
har renset og justeret karboride 2 gange efter foreskrifter >>> hjælper ikke
har checket for utæthedder i indsugningsmanifold >>> hjælper ikke
har efter justeret ventiler >>> hjælper ikke
har taget en kompressionstest for at se om de var uens - >>> var de ikke
har hældt frisk benzin på >>> hjælper ikke
har målt om der var 12V på tændspolen >>> det var der
har prøvet at justere tændingen lidt ved siden af det opttimale >>> hjælper ikke
har checket om den får nok benzin >>> det gør den
har set efter om der er noget der virker slidt >>> det er der ikke
har dobbeltchekket alt overstående >>> hjælper ikke


symptomer er at den står og ruller i tomgang - og lyder som om den går på tre cylinderer når den skal sejtrække ..

min frygt er en brændt ventil - eller en knækket stempelring, men skulle det ikke kunne måles på kompressionstesten ????

eller er der andre muligheder ????

jeg giver op - og lader jer komme med nogle gode fornuftige muligheder

Hvad siger i til det ????
-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) 111softtop Member
Skrev for 17 years siden | | | |
hvis du har adgang til gas og ilt så prøv med en brænder at blæse gas ned omkring alle steder ved indsugnings manifolden (uden ild/flamme) "for guds skyld uden ild, med mindre du vil lade den dø" går den pludselig rigtigt har du fundet hvor den tager falsk luft. For det er mit umiddelbare bud (falsk luft)
-------------------------------------------
111 m. foldetag og 1914ccm under renovering
Type 3 notch 1500S
(permalink) REN Member
Skrev for 17 years siden | | | |
-------------------------------------------
Tlf: 61713873
Mail: R.E.Nielsen(snaulA)Gmail.com
(permalink) Ragazzon Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Jeg havde et problem der mindede lidt om dit. Ny tændspole og den var rask igen
(permalink) JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Dieselstart til at finde falske luftindtag, er det optimale.
Et periodisk defekt tændrør, er osse en mulighed.
Alternativt, ta' en af de motorer du har, som kører perfekt. Ta' alt hvad der har med strøm, og benzin, at gøre, og flyt over. Virker den så, så er det bare af skifte tilbage med én ting ad gangen. Så er den hjemme.

Jan





-------------------------------------------
VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV
>> VW-BOBLE.DK - JAN@VW-BOBLE.dk <<
JAN_VW - 2026 6543 - JAN@VW-BOBLE.DK
(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 17 years siden | | | |
JAN_VW skrev:
Dieselstart til at finde falske luftindtag, er det optimale.
Et periodisk defekt tændrør, er osse en mulighed.
Alternativt, ta' en af de motorer du har, som kører perfekt. Ta' alt hvad der har med strøm, og benzin, at gøre, og flyt over. Virker den så, så er det bare af skifte tilbage med én ting ad gangen. Så er den hjemme.

Jan



det er lige præcis det jeg har gjort ???

med undtagelse af indsugningsmanifold og karb altså , men må ha fat i noget dieselstart så

-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) Allan 2000 Frb Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Det kunne være forkert justeret kab.(tomgangs dyse)
Allan
-------------------------------------------
allangottsche@gmail.com
+4520401518
(permalink) vwmorten VW-Guru
Skrev for 17 years siden | | | |
Prøv i tomgang at hive tændkablerne af strømfordeleren et efter et; løsn dem alle inden du starter motoren, og når den så er i gang tager du en tang MED ISOLERET H
-------------------------------------------
54 Judson Oval, 58 Speedster, 67 Samba, 68 Earlybay
26150707
(permalink) T613-4 Member
Skrev for 17 years siden | | | |
- Eller et defekt tændkabel! Og husk, selv nye tændkabler kan være defekte!
-------------------------------------------

Helt pjattet med gamle biler.....
(permalink) Anonym Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Hvis du har en tændingspistol kan du prøve skiftesvis at sætte den på alle tændkablerne medens motoren kører.

Du skal ikke tænke på indstillingsmærker ell. lign. - men pistolen (strobolyset) lyser ikke, hvis der er noget galt med det pågældende tændkabel / -rør.
(permalink) Anonym Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Det er en smule sjovt med tændrør, faktisk kan et defekt rør godt slå gnist ude i den fri luft men så snart det kommer under tryk kan det fejle. Det var tit i problem dengang jeg kørte Roadracing på 125cc 2takt.

I med 4 nye rør og få Esben til at lave et sæt tændkabler til dig af ordentlig kvalitet.

/Kasper
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Et forsigtigt: manifolden er rusten, så der kommer udstødning med ind fra forvarmerøret ?

Hvis alt andet ikke hjælper !!
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) T613-4 Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Anonym skrev:
... og få Esben til at lave et sæt tændkabler til dig af ordentlig kvalitet.
Hvem er Esben, og kan han lave tændrørskabler på mål i alle mulige længder?

-------------------------------------------

Helt pjattet med gamle biler.....
(permalink) John Pedersen, Skagen Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Ragazzon skrev:
Jeg havde et problem der mindede lidt om dit. Ny tændspole og den var rask igen


Det er også mit bud.
Eller - jeg har også haft karburatorer som opførte sig forkert selvom de havde fået en gang rensning. Hvis du har muligheden så prøv med en anden.

John
-------------------------------------------
25709453
I'm the only BAY in the village
(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 17 years siden | | | |
har købt noget dieselstart - kigger på det i morn - indtil viderer tak for jeres bud - skal nok skrive vist jeg løser problemet
-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) Rasser Member
Skrev for 17 years siden | | | |
når du mener sejtrække.... er det så en stor bakke hvor du kører lave omdr med pedalen i kælderen ? Eller hur ?
-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) Anonym Member
Skrev for 17 years siden | | | |
[quote=T613-4]
Anonym skrev:
... og få Esben til at lave et sæt tændkabler til dig af ordentlig kvalitet.
Hvem er Esben, og kan han lave tændrørskabler på mål i alle mulige længder?



Esben er bare en helt almindelig mekanikerfyr der har eget værksted og ja han kan lave helt almindelige tændkabler af god kvalitet i alle mulige længder. Hvad skal du bruge da?
(permalink) T613-4 Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Jeg har en bil, hvor det længste af tændkablerne er 115 cm. Det er åbenbart ikke en størrelse der er til at skaffe, når der samtidig skal være lange hætter på. Og så tænkte jeg jo bare, at denne Esben-fætter måske kunne være rar at kende næste gang jeg skal ud og shoppe kabler. :-)
-------------------------------------------

Helt pjattet med gamle biler.....
(permalink) Anonym Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Jeg tror faktisk de fleste autoværksteder med lidt oldschool baggrund har muligheden for at lave kabler til dig hvis det skal være det er jo ikke noget hokus pokus i det. Og både kabler og hætter kan købes i løsvægt.
(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 17 years siden | | | |
hmmmm -

har nu prøvet ALT i har foreslået >>> ingen forskel

hvad er der galt med den så ??

har overvejet at prøve at skifte indsugningsmanifoldet fordi hvis det er utæt indeni som frank skriver - men da det er et 1500 single port hænger det jo ikke på træerne og det der sidder på er meget pænt - næsten nyt at se på ..

topstykkerne ser ud til at være helt nyrenoverede , med skinnende flotte nye ventilstyr , og det er som om den har en meget svag urytmisk klik/tig lyd som ikke er helt rytmisk med ventilerne - kan de ha samlet noget forkert som skulle kunne give disse symptomer ????


-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) SorenJ Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Bornholmer skrev:


har overvejet at prøve at skifte indsugningsmanifoldet fordi vist det er utæt indeni som frank skriver - men da det er et 1500 single port hænger det jo ikke på træerne..


Prøv at tage fat i Lars, hvis jeg ikke husker galt har han en 1500 enkelt port indsugning i overskud.

http://vwnettet.dk/profiles/ekstr%C3%B8m
-------------------------------------------
Ring: 28118212
(permalink) Rasser Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Bornholmer skrev:
hmmmm -

har nu prøvet ALT i har foreslået >>> ingen forskel

hvad er der galt med den så ??

har overvejet at prøve at skifte indsugningsmanifoldet fordi hvis det er utæt indeni som frank skriver - men da det er et 1500 single port hænger det jo ikke på træerne og det der sidder på er meget pænt - næsten nyt at se på ..

topstykkerne ser ud til at være helt nyrenoverede , med skinnende flotte nye ventilstyr , og det er som om den har en meget svag urytmisk klik/tig lyd som ikke er helt rytmisk med ventilerne - kan de ha samlet noget forkert som skulle kunne give disse symptomer ????





tag lige og kig op til dyno day lørdag.... det er din største chance for at finde fejlen - der vil sikkert være en masse folk der kan komme med et godt bud.


hvordan var det med det sejtrækken der... ?

-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 17 years siden | | | |
den går næsten helt ok i tomgang nu - sejtrækken trækker den pænt jævnt - men den mangler lige det sidste - den siger boorrrrrrrrrp - når den burde sige boorp - ved godt det kun er en 1500 - men derfor burde den alligevel være lidt mere gasvenlig end den er..

har rodet lidt med det her til formiddag - og det er lidt bedre - men det er som om den alligevel lige manlger lidt , jeg kommer selvfølgelig til dynoday - går det helt galt tager jeg panserbassen...
-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) Rasser Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Bornholmer skrev:
den går næsten helt ok i tomgang nu - sejtrækken trækker den pænt jævnt - men den mangler lige det sidste - den siger boorrrrrrrrrp - når den burde sige boorp - ved godt det kun er en 1500 - men derfor burde den alligevel være lidt mere gasvenlig end den er..

har rodet lidt med det her til formiddag - og det er lidt bedre - men det er som om den alligevel lige manlger lidt , jeg kommer selvfølgelig til dynoday - går det helt galt tager jeg panserbassen...



Hvad gjorde du der fik den til at gå bedre ?
-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) John Pedersen, Skagen Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Hvilken karburator kører du med på den?
En 1500 enkeltport kørte fra fabriken med en 30 pict-1 eller 30 pict-2 ifølge mine bøger.
Med en hoveddyse på 120.
Kan ikke lige svare på om "boorrrrp" er dårligere end "boorp" :-)
-------------------------------------------
25709453
I'm the only BAY in the village

Reply »

You must log in to post.