Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Justering af ventiler

Tags:
No tags yet.

(permalink) Heide Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Nogen der kan illustrere det med billeder hvodan man gør ville gerne selv forsøge mig frem da jeg tror det er derfor min egen ikke vil starte eller den kan starte men kun hvis jeg trækker den igang
(permalink) John Pedersen, Skagen Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Det er ikke pga af ventilerne - men sikkert noget tænding eller karburator justering.
Lav en ordentlig service når du er i gang.
Gør som Frank A har beskrevet her:

http://vwnettet.dk/forum/topic/255062

Mvh John
-------------------------------------------
25709453
I'm the only BAY in the village
(permalink) Heide Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Hej John mange tak men har sku fprsøgt en del gange... og de tal forvorrer mig mere end gør gavn jeg er mere til sådan lego opbygningen billeder så forstår jeg... tager lige nogen billeder og lægger ind så kan man tegne og fortælle platiner osv er der styr på men tænding samt ventil justering er der ikke
(permalink) Anonym Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Ventiljustering på Vw Bokser
Drej motor til topmærket på remskiven, (og rotor i strømfordeler står ud for tændkabel til cylinder nr 1)
Juster derefter ventiler på cyl nr 1
Drej en halv omgang baglæns og juster ventiler til cyl nr 2
drej en halv omgang baglæns og juster ventiler til cyl nr 3
drej en halv omgang baglæns og juster ventiler til cyl nr 4

Cylinder numrende står på blikket lige ved tændrørende, set oppefra.
Kan dog også ses nedefra når ventildækslerne er afmonteret.


Tændings justering
drej motor til max åbning af platiner og kontroler og juster til der er ca 0,4 mm åbning.
Drej motor til tændingsmærket på remskiven, og tjek at rotor står ud for ledning til tændrør til cyl nr 1. (og et lille hak i kanten på strømfordeleren) der hvor strømfordelerdækslet sidder.
Husk lige at se hvad vej rotoren i strømfordeleren drejer.
Sæt en prøvelampe på den ledning der går op til tændspolen (klemme 1)
drej strømfordeleren lidt tilbage. til lampen slukker, derefter drej til den lige lyser, spænd strømfordeler start og kør, !!!!!!!!!!!!!!!!
Held og lykke
Dynamic

Reply

You must log in to post.