Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
23:46 KTP: Ktp
19:06 jbl: Type 3
17:05 tobje1000: Tobje1000
22:36 John Pedersen Skagen: Jo det kan man sagtens http://vwnettet.dk/topic/219319
21:22 Den halvblinde: Desværre ik
13:33 my56vw: 1303
18:10 Michael Munk: Kan man ikke længere søge herinde

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Ignition123 og flame thrower?

Tags:
No tags yet.

(permalink) Pesen Member
Skrev for 18 years siden | | | |
Hej!

Hvor i DK kan jeg købe en Ignition123 123VW-R-V, en Pertronix Flame Thrower coil samt gode kabler og tændrør der til?

Ville lige høre om i tror det er pengene værd, eller man lige så godt kunne købe et modul til indbygning i den oprindelige strømfordeler og i såfald hvilken?

M.v.h. Per Have





-------------------------------------------
Tidligere ejer af en VW T1 1300 årg. 67.
Nuværende bil er en VW 181 jagtvogn årg. 75.
(permalink) Pesen Member
Skrev for 18 years siden | | | |
Forresten hvad er prisen for det øverste, hvis i ved det?
-------------------------------------------
Tidligere ejer af en VW T1 1300 årg. 67.
Nuværende bil er en VW 181 jagtvogn årg. 75.
(permalink) 2econdskin Member
Skrev for 18 years siden | | | |
ja det kunne jeg da virkelig også godt tænke mig at vide , syntes måske det er lidt broget det marked for ignitor moduler . Ville have købt compufire , men efter den sidste tråd er jeg da kommet i tvivl... Hvad er jeres erfaringer og hvilke set-ups fungerer bedst ?
(permalink) andreas4321 Member
Skrev for 18 years siden | | | |
jeg tror sku roligt i kan købe petronix. jeg spurte lidt om det på et tidspunkt og fik kun positive tilbagemeldinger... bortset fra at man ikke må have strøm til ignitoren uden at motoren kører, for så brænder det af.
når i så monterer det skal i være meget opmærksomme på at ringen kommer lige på fordelerakslen i første forsøg, ellers kan i ødelægge den.

kb-servise har det hele. og mon ikke farmer også har. og så lur mig da om det ikke findes hos bugservice også:-)
(permalink) warp Member
Skrev for 18 years siden | | | |
Pesen: Hvilken motor har du?
Jeg kører selv med et ignitor modul i en 009 fordeler og det spiller 100% ...en rigtig god invistering synes jeg.
Hvis du kører med en næsten standart motor er det måske lidt over-kill at smide flere tusind efter et tændings set-up med programerbar advanceringskurver osv. En orginal fordeler er og bliver det bedste på en standart motor.

Et 123Ignition system og et ignitormodul er jo to lidt forskellige ting. 123Ignition er så vidt jeg ved et komplet system med fordeler og det hele som styrer advanceringen digitalt og alt det der smarte gøgl som kan være nødvendigt til store tunede motorer hvor en standart advanceringskurve ikke passer ret godt, hvorimod et ignitormodul jo kun er en erstatning for platiner, men intet har med advancering eller noget at gøre (men en super subliment til en std. eller 009 fordeler)

/Jacob

P.S. Tror ikke 123Ignition kan købes i DK men kan købes via nettet. Se evt. http://www.123ignition.nl/

Kan købes hos http://www.leenapk.nl i norge til 289 euro + fragt.
-------------------------------------------
I love anything that goes fast enough to do something stupid in.
meanbug@gmail.com
(permalink) kps Member
Skrev for 18 years siden | | | |
Farmer har det i skal bruge.

http://www.morepower.dk
(permalink) 2econdskin Member
Skrev for 18 years siden | | | |
[quote=Kp syhler]Farmer har det i skal bruge.

http://www.morepower.dk/quote

det lyder godt , men mener de der ignitor moduler stadig er i rest ordre ved ham. Håber de kommer engang i næste uge så jeg kan få det monteret , samt en ny spole :-)
(permalink) John Pedersen, Skagen Member
Skrev for 18 years siden | | | |
Ingen tvivl om elektronisk tænding virker godt - og jeg har da også selv et sæt liggende - jeg prøvede det på mine std motorer, meeeen - jeg gik tilbage til platiner. Ikke af nogen særlig grund - måske fordi jeg ikke oplever de helt store problemer med original tænding - så nu ligger det på hylden til en evt tunet motor senere.
Hvis bare man sørger for at få platiner af ordentlig kvalitet, så virker det også.

Mvh John
-------------------------------------------
25709453
I'm the only BAY in the village
(permalink) Farmer Member
Skrev for 18 years siden | | | |
Nej jeg har ikke noget pt. Er total tørlagt for tændingsstumper. Håber at være leveringsdygtig igen sidst i næste uge.
t
-------------------------------------------
20888030
alstrupt@gmail.com
(permalink) kps Member
Skrev for 18 years siden | | | |
Det fandme for ringe Torben,hvad er det for en fedtbiks der ikke ligger inde med alt i tændings stumper,og så skal man vente en hel UGE,det er sidste gang jeg reklamere for dig på vwnettet,næste gang går jeg i thansen eller biltema de har alt på lager og det er meget billigere:-)


k
(permalink) duck Member
Skrev for 18 years siden | | | |
i skal ikke sammenligne 123 og ignotir moduler.

123 er computerstyret og udregner hele tiden tændingstidspunkt og afstemmer hele tiden efter balancen i motoren.

du sparer benzin og motoren slides mindre.

de andre moduler er bare en kontakt uden fysisk kontakt - så den bliver ikke slidt. intet andet.

123 er ikke til tunede motorer da den ikke kan justeres som et standart system, men er en super ting til en std. motor du vil passe på.

jeg har kørt med den i snart 4 år og det er godt.
-------------------------------------------
T: 60350036 - Brug for hjælp til din mac? http://duckshouse.dk
(permalink) Pesen Member
Skrev for 18 years siden | | | |
Er tændt på det der ignition123, men det er sq også lidt dyrt...

Duck hvad sparede du på benzinforbruget efter at havde skiftet til ignition123, var det noget mærkbart?

Hvor købte du din igniton123 duck, og hvad kostede den?

Hvilken tændspole er bedst at anvende til ignition123? Har set nogen der anbefaler den blå Bosch.

-------------------------------------------
Tidligere ejer af en VW T1 1300 årg. 67.
Nuværende bil er en VW 181 jagtvogn årg. 75.
(permalink) 2econdskin Member
Skrev for 18 years siden | | | |
Pesen skrev:
Er tændt på det der ignition123, men det er sq også lidt dyrt...

Duck hvad sparede du på benzinforbruget efter at havde skiftet til ignition123, var det noget mærkbart?

Hvor købte du din igniton123 duck, og hvad kostede den?

Hvilken tændspole er bedst at anvende til ignition123? Har set nogen der anbefaler den blå Bosch.



ohøj per !
du kan købe det her f.eks. : http://www.123ignition.se/product/123-VW-R-V.html

og så vidt jeg kan læse på deres hjemme side kan du , jeg citerer : "On all other cars: if you use anything else then the original coil make sure its primairy resistance is not lower than the original coil's." , så du må jo kunne bruge en almindelig spole , bare den levere nok ohm
så vidt jeg kan forstå ihvertfald :-)

jeg er sq spændt på at se hvordan det fungerer det 123-system , men jeg venter til farmer får ignitor sæt og spole hjem , så kan han også lige give mig den sidste olie inden jeg kaster mig ud i det hehe ....
meeeeen går nu ikke udfra at det er raketvidenskab :)



(permalink) Pesen Member
Skrev for 18 years siden | | | |
Hej igen sune dreng!

Ja har godt set det med tændspolen inden på hjemmeside, men kunne godt tænke mig og vide om der er noget at hente ved at få en bedre tændspole når man anvender ignition123 eller det bare er lige meget. Den skulle jo justere, hvor meget power den sender til tændrørene.

Men så må jeg jo få målt, hvor mange Ohm men tændspole smider ud, der har jeg ikke den mindste anelse om!






-------------------------------------------
Tidligere ejer af en VW T1 1300 årg. 67.
Nuværende bil er en VW 181 jagtvogn årg. 75.
(permalink) Pesen Member
Skrev for 18 years siden | | | |
Hvad med det sæt her?
http://www.cbperformance.com/catalog.asp?productid=1477

http://www.cbperformance.com/catalog.asp?ProductID=1625

http://www.cbperformance.com/catalog.asp?ProductID=1474

http://www.cbperformance.com/catalog.asp?ProductID=1277

Koster ca. 246,85 dollars "over there" så er spørgsmålet bare, hvad prisen er nå det først er her i landet. Ja og selvfølgelig om det er noget hø, går lidt efter bedre brændstofsøkonomi.

Den er non-vac og min fordeler er vacumstyret, hvad har det at sige og kan det fungere?
-------------------------------------------
Tidligere ejer af en VW T1 1300 årg. 67.
Nuværende bil er en VW 181 jagtvogn årg. 75.
(permalink) Farmer Member
Skrev for 18 years siden | | | |
Største "ulempe ved Pertronixén er, at den skal have "MSD" type tændkabler. eller virker de generelt godt. (Har dog oplevet en enkelt med en funtionsfejl. Men går ud fra det var en upsedasse) Den kan ikke måle sig med Malloryen, men det kan prisen heller ikke. De koster kr. 1650.-

123éren blir jeg nok nødt til at tage hjem og studere lidt nærmere. For der er flere der spør´efter den. nogen siger fint produkt, andre siger behold den origninale. Så je´ve´skut´rejti.
T
-------------------------------------------
20888030
alstrupt@gmail.com
(permalink) duck Member
Skrev for 18 years siden | | | |
hvem siger behold den gamle og som har prøvet den?

jeg bruger alm tændspole. - kender ikke besparelsen på benzinen, men da den tænder bedre brænder den det også bedre. så der er mindre spild den vej.

det fede ved 123 er at den er nem at montere og at den ikke gør det mere indviklet som de andre gør - fopr folk der ikke vil skrue men hellere køre...
-------------------------------------------
T: 60350036 - Brug for hjælp til din mac? http://duckshouse.dk

Reply

You must log in to post.