Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  søges dynamo til type3 1971

Tags:
No tags yet.

(permalink) Thryde Member
Skrev for 17 years siden | | | |
min dynamo er gået død

er der en der har en billig eller ved hvor man kan få den renoveret billigt

min bil er en type 3 fra 1971
hilsen stentzer
dsc00591.jpg

-------------------------------------------
type 1 59'er
Mail: thryde@gmail.com
(permalink) vwanders Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Type 3 dynamoer hænger ikke på træerne mere, da de ikke kan købes nye.
En autoelektriker kan renovere den, men det er nok billigere at finde en brugt her på nettet.
Men gem den gamle til renovering..
-------------------------------------------
24446703 / rexsurewood@yahoo.dk

(permalink) Torkild fra Osted Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Hej.
Jeg har sådan en dynamo.

Men er du nu også sikker på at den er defekt?
afprøvning:
afmonter ledningerne på D+ og DF.
monter et voltmeter (Harald Nyborg ca. 40 kr) mellem D+ og stel.
Start motoren og giv den gas.
voltmeteret skal vise ca. 2 volt.
kortslut klemme DF til stel på dynamoens hus med en lille skruetrækker.
voltmetret skal nu vise 30 - 40 volt.
Hvis ja! er dynamoen ok, hvis nej! er den defekt.

jeg har også et laderelæ.
vh
Torkild 20125804
-------------------------------------------
Type 1 1956 Granatrød. VW UP 2014 Sort. Type 1 1985 Samtrot.
bpkk@post.tele.dk 20 12 58 04
(permalink) Jvang Member
Skrev for 17 years siden | | | |
hmm... har samme problem med min ghia lige nu, det er dog 6 volt, men kan vel benytte samme test metode, ikke?

jesper
(permalink) Torkild fra Osted Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Nemlig!
har oså delene i 6 volt.
vh Torkild.
-------------------------------------------
Type 1 1956 Granatrød. VW UP 2014 Sort. Type 1 1985 Samtrot.
bpkk@post.tele.dk 20 12 58 04
(permalink) Jvang Member
Skrev for 17 years siden | | | |
jeg har sendt dig en PM!

jesper
(permalink) vwmorten VW-Guru
Skrev for 17 years siden | | | |
Nu er jeg jo ikke den store Type3 xpert, men jeg faldt over dette billede, og synes da at det er en cool ide:

Monter en nyere generator (den på billedet ligner noget fra en japansk bil!) -og få din motor til at smide en del mere strøm af sig end en gammel dynamo.

-især hvis det er et problem at finde den originale dynamo (kan en alm type 1 med en afskåret axel ikke bruges iøvrigt?)
65Notchbuild001.jpg

-------------------------------------------
54 Judson Oval, 58 Speedster, 67 Samba, 68 Earlybay
26150707
(permalink) Thryde Member
Skrev for 17 years siden | | | |
tak for alle svar har købet en hos en for handler.

ved ikke hvad jeg skal give men nu skal dytten på gaden:)

-------------------------------------------
type 1 59'er
Mail: thryde@gmail.com
(permalink) ploug Member
Skrev for 17 years siden | | | |
vwmorten skrev:
Nu er jeg jo ikke den store Type3 xpert, men jeg faldt over dette billede, og synes da at det er en cool ide:

Monter en nyere generator (den på billedet ligner noget fra en japansk bil!) -og få din motor til at smide en del mere strøm af sig end en gammel dynamo.

-især hvis det er et problem at finde den originale dynamo (kan en alm type 1 med en afskåret axel ikke bruges iøvrigt?)


det kan fås som "bolt on kit" i USA hos DDB

http://www.theddb.com/new/DDB_products/alternator_kit.html


-------------------------------------------

mobil nr: 22-26-03-12
(permalink) Torkild fra Osted Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Hej Morten.
Nu ved jeg ikke om det er et problem at finde den originale dynamo
da jeg har flere liggende, men man kan sagtens bruge en type 1 dynamo.
Den mangler godt nok det kølehul til blæserkassen, men der er plads
nok til at bore det ud mellem feltspolerne. Man behøver ikke engang at
afskære akslen på en type 1 dynamo da der er plads nok.
Ideen med en vekselstrømsgenerator er fin og hvis man bearbejder blæser-
huset kan man såmænd også bruge en fra en Golf/polo mv.
Det amerikanske ombytningskit ser fint ud og prisen er faktisk også fin.
vh Torkild
-------------------------------------------
Type 1 1956 Granatrød. VW UP 2014 Sort. Type 1 1985 Samtrot.
bpkk@post.tele.dk 20 12 58 04
(permalink) autobutcher Member
Skrev for 17 years siden | | | |
hej stentzer hvis du ønske mere power i din type3 ? kan du tag en bus eller type 1 vekselstrømsgenerator og vend dem om .så remhjulet komme til at sidde på aksel hvor blæsehjulet er på en type1 motor . du skal muligvis lave en lille bule i blæseskjolde . det virke fin , jeg kørt med det for 10 år siden uden problem . jeg skal prøve at finde nogle billede af det


-------------------------------------------
1600Lvariant 67411L 711600leautomatnotch 72<914 73

Reply

You must log in to post.