Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Justerbart knasthjul / knast

Tags:
No tags yet.

(permalink) BuggyBoy Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Spørgsmål 1:
Hvad er det man justerer efter når man har et knasthjul der kan justeres +/- 4 grader i forhold til knasten? Hvordan ved man hvad man skal stille efter?
Det er vel kun et rullefelt man kan se ændringerne på så man kan tage en beslutning derudfra???

Hvis der er en der kan forklare mig lidt om det vil det være super.


Spørgsmål 2:
Jeg har en engle w110 (284) med fast knasthjul der skal monteres i en 2110ccm med 1,25 vippearme. På CSP´s hjemmeside står der at knasten arbejder op til 5500 omdr med std.vipper og på motorer op til 2000ccm med almindelige topstykker.
Mine toppe er portede og med større 40/35.5 ventiler. Skal knasten så ikke kunne arbejde på min 2110 med 1.25 vipper???
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 17 years siden | | | |
For det første kan man indstille knasten præcist som fabrikanten skriver den skal stå, og ja så kan du gøre det efter erfaringer f.eks. fra rullefeltet.
Men du vil nok ikke mærke den store forskel. Jeg tror ikke det ændrer noget. man kan flytte knastens virkeområde lidt, men ikke noget særligt.

Man skal bruge de vippearme/udvekslingsforhold som knastfabrikanten foreskriver. Det hele er en sammenhæng mellem mekanisk støj, effekt, slitage, om tingene fysisk kan flytte sig så hurtigt som vi vil have, når vi ændrer på det fabrikanten har regnet ud.
Rasser kørte med 1,25 på hans knast der var beregnet til 1,1 og den knækkede ventilfjedre alt for ofte. Han mener selv det var vippearmenes skyld.
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) BuggyBoy Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Engle w110 er lavet til std vipper og 1.25 - så de skal efter fabrikkens anvisninger kunne køre sammen. Så det er ikke vippearmene der er mit problem.
Jeg forstår bare ikke hvorfor knasten kun virker op til 2000ccm? Det burde da være ligegyldigt... Som jeg forstår det er det toppene der begrænser...? Eller er der noget jeg ikke har forstået korrekt?
(permalink) BuggyBoy Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Hvilken knast var det nu Rasser havde?
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Knasten virker selvfølgelig på større motorer også.
Man vil måske bare opleve at den mister lidt temperament og giver max effekt for tidligt. Måske lige over 5000 omdr. Men hvis ens motor skal have denne natur, er det den man skal købe.
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) BuggyBoy Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Motoren skal i en buggy og være en lavomdr. motor. Den skal gerne trække fra bunden og ikke være japanermotor der skal snurre 7000 omdr for at levere noget. Tildels for at holde omdrejningerne nede og dermed forhåbentlig forlænge levetiden af motoren...

Så jeg håber knasten er ok til det formål...

Hvad er årsagen til at den leverer ved lavere omdregninger og mister temperament?

Reply

You must log in to post.