Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
23:46 KTP: Ktp
19:06 jbl: Type 3
17:05 tobje1000: Tobje1000
22:36 John Pedersen Skagen: Jo det kan man sagtens http://vwnettet.dk/topic/219319
21:22 Den halvblinde: Desværre ik
13:33 my56vw: 1303
18:10 Michael Munk: Kan man ikke længere søge herinde

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Syn af en 1300 113

Tags:
No tags yet.

(permalink) koller15 Member
Skrev for 18 years siden | | | |
Hej vw venner.

jeg har lige et par tekniske spøgersmål:

jeg har en 1300 113 registreret med en 1300 motor mit spøgersmål lyder på :
Jeg har fået en 1600 motor sat i den og jeg ved en 1300 ligger inde med 44 hk og en 1600 ligger inde med 50 hk, hvis jeg skal have den synet er det så nødvendigt at sætte en 1300 i igen eller kan jeg godt syne den med en 1600 uden at overskride de 20 % man må yde motoren ??

ud over det får jeg 2 stk kadron på men intet andet gør det så at de 20% overskrides ???

mvh Lasse
(permalink) Anonym Member
Skrev for 18 years siden | | | |
PIIIIIIIIIIST brug søgefunktionen(mener det var så sent som igår lige det spørgsmål var på sidst)

West
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 18 years siden | | | |
Du kunne jo også købe en billig lommeregner og så lægge 20% til 44HK.
Man må jo håbe at Kadronerne gør at du overskrider de 20%. Ellers var det da spild.

Motoren må jo også gerne yder over 20% mere end den originale. Bilen skal så henvises til SKAT og ved syn skal du dokumentere at bilen egner sig til effektforøgelsen.
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) koller15 Member
Skrev for 18 years siden | | | |
det giver 52,8 hk og en 1600 motor har 50 hk og kadron giver ca 10-15 hk det giver 60-65 hk det er ikke godt
(permalink) koller15 Member
Skrev for 18 years siden | | | |
så når jeg skal til syn næste år vil jeg skulle skifte motor til en 1300 standart ?? for at gå i gennem syn da de godt kan se der sidder en 1600 motor i selv om det ligner en 1300 motor ??
kan de se forskel på en 1600 med kadron og en 1300 med kadron nomindre de skilder motor ad ???
(permalink) Mette Administrator
Skrev for 18 years siden | | | |
Jeg er på ingen måde inde i de her regler, men er på et tidspunkt blevet forklaret at det ikke er en forøgelse på 10-15 hk ved at sætte dobbelt karburatorer på der gør det.
Som jeg forstår det så er der når du går fra 1300 -> 1600, eller 1600 til 1914 eller endnu større forøgelse, at du kan komme i store problemer.
Personligt ville jeg ikke tage en 1600 med dobbelt karburatorer ud for at køre til syn.
-------------------------------------------
~Mette
(permalink) klokmose Member
Skrev for 18 years siden | | | |
med sådan lidt hurtigt hovede regning, er 20% af 44 = omkring 9hk. 44 + 20% er altså 53HK. så desværre! det er pisse ulovligt, du kommer til at betale ny afgift og ombygge din bil med støre bremser efter vw´s forskrifter

ej helt ærligt det betyder da ikke noget gør det? mange af hestene er nok løbet fra folden, med mindre motoren er ny. forstår ikke folk, er så bange for det syn og hvad de går med til eller ej? så længe du ikke har smaddere sænket din bil eller kommer med 130hk er de vil til at have med at gøre
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 18 years siden | | | |
Hvad er det for nogen Kadrons der giver 10-15 HK. ? Nå lad nu det ligge.

Ja så er du jo over de 20%. For en std. 1600 har vi jo lige set til MIBs Dynoday, giver 56-60 HK.
Okey. Så giver den også 62-65HK med Kadrons. Så nærmer vi os 10-15 HK. Forstod du den ?
Byg nu den motor og sørg for at den kører som den skal. Ikke øffer og halter og hakker. Og så kør til syn med skivebremser foran og resten af bilen 110% i orden. Ikke 112% som en Toyota, men tæt på. Så er der sku´ik nogen der siger noget til det.
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) koller15 Member
Skrev for 18 years siden | | | |
okay jamen den er registret som 1300 på papir og har 1600 med kadron i og det giver jo en ydelse støre en 20% spøgersmålet er bare om det kan ses at det er støre end 20 procent eller om jeg skal skaffe en 1300 motor og sætte i
(permalink) klokmose Member
Skrev for 18 years siden | | | |
når hov, var for langsom... i fandt ud af det hele selv :-)
(permalink) Mette Administrator
Skrev for 18 years siden | | | |
acer25 skrev:
okay jamen den er registret som 1300 på papir og har 1600 med kadron i og det giver jo en ydelse støre en 20% spøgersmålet er bare om det kan ses at det er støre end 20 procent eller om jeg skal skaffe en 1300 motor og sætte i


Gør som Frank siger - få det lavet så det virker - og kør til syn. De gider ikke at sende dig ind for at betale ekstra afgift af en 1600 med ca. 60 hk.
-------------------------------------------
~Mette
(permalink) koller15 Member
Skrev for 18 years siden | | | |
jamen jeg får den slibet og lakeret lavet rust og ordnet her til juli motor ordner jens auto så der bliver det da ordnet ordenligt håber jeg
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 18 years siden | | | |
Ja og husk så lige at lave topstykkerne og ventilsæderne så den giver 72-75HK
Det er billige HK.

Og lad så være med at køre på for brede dæk. De "æder" let 10HK. Det er dyre HK.
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) koller15 Member
Skrev for 18 years siden | | | |
hvordan gør man det ????

Reply

You must log in to post.