Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
23:42 nflorboe: Opstart efter stilstand
23:41 nflorboe: Olie
17:52 Riley: ledningsnet
23:29 Sxnder: Brændstoføkonomi
07:50 Variant: Tylle 2. Hvis det er en 412LS er det en 74 model. Ellers hedder den LE. Men kan selvfølgelig godt være registreret første gang i sent i 73
16:25 Tylle2: Hvordan finder man nyprisen på en VW412 LS Variant årg. 73 ?
18:06 Gregers: gregers72

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Bedste motor til tun?

Tags:
No tags yet.

(permalink) tofts Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Hei alle aircooler fans
vi (min bror og jeg) har lige købt en wv bund og startet med et buggy project (billeder kommer snart) hvilken motor er bedst at vælge hvis man gerne vil ha nogle hk og moment i den lille buggy. vi har en 2,0 fra en vw bus på hånden er det god motor til projectet og hvilke modifikationer kan der foretages på denne motor.Eller er der andre type motor der er bedre og med flere muligheder. Gearkasse hva skal vi gå efter der for at finde noget med en god styrke til tun.
-------------------------------------------
Vw buggy 2,3 supercharger
(permalink) Peterwings Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Type4 er jeg til. Den er "lidt" dyre i stumper, men det holder.

Ellers type1 AS blok, men ville nok købe en ny.


Hilsen Peter
-------------------------------------------
Low Bay inc.
Our greatest weakness lies in giving up.
peterwings@yahoo.dk
(permalink) ploug Member
Skrev for 16 years siden | | | |
og bare for at afklare det helt, jeres 2.0 busmotor er en såkaldt Type 4 motor

de fås med forskellige specifikationer som kan ses ud fra motornr.

V 1700ccm 50kW/68HP
Z 1700ccm 50kW/68HP
EB 1700ccm 53kW/72HP
EA 1700ccm 59kW/80HP
W 1700ccm 59kW/80HP
CA 1700ccm 49kW/66HP
AT 1800ccm 55kW/75HP
EC 1800ccm 56kW/76HP
AN 1800ccm 63kW/86HP
AP 1800ccm 50kW/68HP
GB 2000ccm 74kW/100HP
CU 2000ccm 51kW/70HP
CV 2000ccm 51kW/70HP
GD 2000ccm 51kW/70HP
GE 2000ccm 51kW/70HP
CJ 2000ccm 53kW/70HP

og hvis den ellers virker så er den et godt udgangs punkt
-------------------------------------------

mobil nr: 22-26-03-12
(permalink) tofts Member
Skrev for 16 years siden | | | |
ploug skrev:
og bare for at afklare det helt, jeres 2.0 busmotor er en såkaldt Type 4 motor

de fås med forskellige specifikationer som kan ses ud fra motornr.

V 1700ccm 50kW/68HP
Z 1700ccm 50kW/68HP
EB 1700ccm 53kW/72HP
EA 1700ccm 59kW/80HP
W 1700ccm 59kW/80HP
CA 1700ccm 49kW/66HP
AT 1800ccm 55kW/75HP
EC 1800ccm 56kW/76HP
AN 1800ccm 63kW/86HP
AP 1800ccm 50kW/68HP
GB 2000ccm 74kW/100HP
CU 2000ccm 51kW/70HP
CV 2000ccm 51kW/70HP
GD 2000ccm 51kW/70HP
GE 2000ccm 51kW/70HP
CJ 2000ccm 53kW/70HP

og hvis den ellers virker så er den et godt udgangs punkt


Det lyder jo fint hva må man gi for sådan en motor hvis den er i en fin stand og køre godt.Må lige tjekke hvilket nr den har.Er motor nr. nemt at se.
-------------------------------------------
Vw buggy 2,3 supercharger
(permalink) Anonym Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Stort spørgsmål?
Kan fåes fra 1000.- op til måske 50.000-
Motornr. står bag kilremmen (mellem 2 hjul)
(permalink) Biffo Member
Skrev for 16 years siden | | | |
På T4 motorer står nummeret på den firkantede "boks" øverst på motoren...
motor_typ4_2.jpg

(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 16 years siden | | | |
En 2 liters busmotor kan kun bruges til at tage krumtappen og plejlstænger fra, så man kan ombygge en 17-1800 personvognmotor til 2 liter.
Men det er jo også noget værd.
Hvis du vil tune med større ventiler er der noget med at topperne ikke er så dumme
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) SeN Member
Skrev for 16 years siden | | | |
hvorfor er det lige at man ikke kan bruge alt det andet på busmotoren ? hvad er det smarte ved en 1700-1800. 2L har 70hp mens 1.7L har op til 80hp, undre mig også lidt hvad er grunden til dette..
S.
-------------------------------------------
Tlf : 27309510
(permalink) Biffo Member
Skrev for 16 years siden | | | |
En standard T4 motor har sin blæserkøling monteret for enden af motoren, dvs. den rager endda meget langt bagud af din buggy. Derfor er det smart at konvertere til opret køling ( som T1 ) eller Porschekøling.
Det kræver, at blokken har en åben breether box, da den bruges til montering af generatorfod. Det har 1700/1800 blokken, hvorimod 2,0 har en lukket.

Med krumtap + plejlstænger fra 2,0 samt et passende cylindersæt og karburatorer, er det ikke særlig svært at trække ca. bundsolide HK.

Der er sikkert andre fordele ved at bruge 1800 blokken, men det må vi ha´ nogen motorfreaks til at svare på.

mvh
Biffo
(permalink) SeN Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Ok så det er primært for at kunne få opret køling at man bruger 17-1800 blokken eller hvordan (det giver vel i sig selv ikk flere Hk) en 1ooHk GB er da med alm T4 køl, der er andre ting der spiller ind, er der bedre knast/toppe i 17-1800 modellerne, er der nogle (motorfreaks) :) der ved lidt om det ?..
-------------------------------------------
Tlf : 27309510
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Det er fordi en 2L busmotor er "droslet" ned med træls knast og små ventiler mv.
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.

Reply

You must log in to post.