Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Hjælp søges til justering af kadron 40mm

Tags:
No tags yet.

(permalink) Morten Stig Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Hej

Jeg var til reg. syn med min buggy og der blev der konstateret at den forurener for meget, 3% mere end tilladt, så mit spørgsmål er hvordan jeg justere dem ned?
IMG_0194.jpg
IMG_0195.jpg

(permalink) BuggyBoy Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Det er ikke tit man hører om de bliver kasseret pga det... hvor meget var den på specifikt?

Der må sidde nogle blandingsskruer på sådan en du kan stille på. Jeg kender desværre ikke til kadrons...
(permalink) SVINGEL Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Svare lige for morten. Den blev målt til 8% og det må være 5%
Er der en som ved hvor disse blandingsskruer sidder og evt har et par billeder.

Mvh Bjørn
-------------------------------------------
Bjørnen
b.svingel@gmail.com
Frederiksværk 21796352
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Blandeskruen er en stor kærvskrue med en trykfjeder der sidder i 45 grader.

Men undersøger men ikke den slags før man sætter dem på ?

Altså selv om jeg har rodet med det i over 25 år, er det da det første jeg lige kontrollerer når jeg får en ny karburator.
Det er altid fedt at finde ud af hvad de forskellige skruer er til.

I skruer dem bare ind, til motoren begynder at vise tegn på at den ikke kan "lide" det og så ud igen til den lige ånder lettet op.

Men hvad så med tændingsindstilling og synkronisering af de to karburatorer ?
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Morten Stig Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Frank_Andersen skrev:

Men hvad så med tændingsindstilling og synkronisering af de to karburatorer ?
Men undersøger men ikke den slags før man sætter dem på


Dette er første gang jeg har et bil projekt jeg har ikke den fornøden viden om sådan en motor til jeg selv kan lave det så nej det har jeg ikke tjekket, Dennis fra bugservice har monteret dem & 009'eren.
(permalink) Mark S Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Morten_Stig skrev:
Frank_Andersen skrev:

Men hvad så med tændingsindstilling og synkronisering af de to karburatorer ?



Hvilket min jo er. så den burde være der nu vedr. synkro eller hva?
også står der i sidste punkt at man kan skrue på tomgangs skruen hvis nødvendigt.


Slet hellere det svar før Frank ser det.
Du skal nok ikke regne med at dine karburatorer bare lige passer, de skal synkroniseres.
Dine kadroner er tilsyneladende dysset til en 1600 ccm motor, men er ikke indstillet eller synkroniseret.
Her er noget hjælp:
http://www.lowbugget.com/adjust.html
http://www.lowbugget.com/adjust_mixture.html
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Jeg er ked af det, jeg så det godt.

Nej, når man har bestemt sig for at eje en bil med to eller flere karburatorer er man nødt til at lære at justere den.
Man kan godt køre på værksted, men 97% af værkstederne i dag, aner ikke hvordan man gør.
I må regne med at siden 1989-90 holdt std.biler op med at køre med karburatorer. Det er ikke forbudt, men i praksis umuligt at få en bil med karburator til at overholde forureningskravene.
Så mekanikere der har rodet med den slags er omkring 45-55 år. De siger bare: "nej, det har vi ikke tid til"
Jeg gider heller ikke. Man kan stå i timevis og rode med tænding og karburatorer på en motor man ikke selv har lavet. Eller i det mindste kender.
Så ender det med at den kører dårligt fordi ventilerne står for stramt eller den har skudt pakningerne ud nede mellem manifold og topstykke, fordi de kom fra Taiwan.
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Morten Stig Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Man skal vel starte et sted ikke? jeg prøver at lave alt det jeg kan selv og opsnapper så meget jeg kan når jeg for hjælp af nogle venlige mennesker, så jeg bliver jo nødtil at spørge når der er noget jeg ikke kan selv.

(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Jamen du skal være velkommen, så skal jeg vise dig hvordan
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.

Reply

You must log in to post.