Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Forskellige tændrør i forskellige motorer?

Tags:
No tags yet.

(permalink) The_Buggy_Mann Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Hej

troede man kunne låne lidt tændrør fra forskellige motorer, men har set at ingen af dem har de samme type nummer tændrør...

Jeg skal have skiftet dem i min 1600 motor, den har dobbelt weber, skarpet knast, portet toppe osv.. Hvilken type tændrør vil være de rigtige til denne..??

Har selvfølgeligt mannualen hvor der står hvad en standard motor skal have men jeg ved ikke om der er forskel´??

Mvh
Bjarke
(permalink) warp Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Bosch W8AC passer fint, men et lidt koldere rør som NGK BP6HS kører også fint når motoren er lidt peppet.
-------------------------------------------
I love anything that goes fast enough to do something stupid in.
meanbug@gmail.com
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Desto højere komp. desto koldere tændrør
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) The_Buggy_Mann Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Har lige målt komp til 14 bar på hver cylinder, så hvad kan du anbefale frank eller i andre??
(permalink) TeddyC Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Det der tales om er ikke kompressionen, man måler med en kompresions måler. Men komprestions forholdet, som feks. hedder 7.5:1. og skal måles når motoren er skilt ad.

Mvh. TeddyC
-------------------------------------------
MTBmarselis
(permalink) Mark S Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Jo, det er vel bare spørgsmålet om det er statisk eller dynamisk kompression.
(permalink) Mark S Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Jeg stammer.
(permalink) The_Buggy_Mann Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Okay lyder meget spændende, men har ikke selv bygget motoren så ved hvad forholdet er..

Så er jeg tilbage til at sætte Bosch W8AC tændrør i motoren??

Kun det bedste er jo godt nok til en VW :)
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Med 14 bar må det da være en motor der noget gang i. Prøv at køre med Denso W20-XX-U
Hvor XX står for de bogstaver der angiver gevindlængden.
EP til langt gevind (type4)
FS til kort gevind (type1)

Altså til en type4 med 9:1 hedder de W20-EP-U

Omsæt dem selv til andre mærker tændrør. Men glem Bosch og Champion. Brug japanske Denso (Nippon Denso) eller NGK
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Doktor Nevermann Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Frank_Andersen skrev:
Med 14 bar må det da være en motor der noget gang i. Prøv at køre med Denso W20-XX-U
Hvor XX står for de bogstaver der angiver gevindlængden.
EP til langt gevind (type4)
FS til kort gevind (type1)

Altså til en type4 med 9:1 hedder de W20-EP-U

Omsæt dem selv til andre mærker tændrør. Men glem Bosch og Champion. Brug japanske Denso (Nippon Denso) eller NGK



Bare lige nysgerrig,hvorfor japser tændrør frem for Bosch og Champion,har primært kørt med tyskere på std.motorer (vane)syntes ikke at kunne mærke forskel..??

-Allan
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Det er da også bare mig der har haft nogen der ikke virkede og det har jeg ikke med de japanske, så det har jeg så brugt i 30 år.
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Farmer Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Bosch burde da egentlig være vores foretrukne mærke. bla. pga deres gevindtype kontra vore alutoppe. Men de "kan" ikke levere dem vi vil ha´og hvis de så endelig finder dem er de mega dyre. Endvidere er deres nr system nærmest umulig at gennemskue.
I den pågældende motor der spørges til ville jeg bruge NGK BP6H(eller E)S Eller Denso W20F (Eller E)PU.
Champion, NO WAY i en luftkølet, Beru ligeså. (Min mening)
T
-------------------------------------------
20888030
alstrupt@gmail.com

Reply

You must log in to post.