Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Spørgsmål vedr. SEMAPHORE

Tags:
No tags yet.

(permalink) Svendsen Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Har lige købt dem her på ebay til min 55´er ovaler.

Bilen skal kører 12 volt, hvordan fixer jeg lige det?

Er det noget med der findes et relæ så man kan få baglygterne til at blinke, og går den til syn?

Han skriver de er produceret af SWF på licens?

/Lars
f1f8_1.jpg
f2c9_1.jpg

-------------------------------------------
58' Type 2
65' Type 2
larssvendsen@hotmail.dk
(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 17 years siden | | | |
csp har en dims man kobler på ledningsnettet - man kan dog købe helt sprit nye afvidervinger i 12V - og de koster sikkert ikke mere end dem du har købt der ..


csp-shop.de
-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) Svendsen Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Okay..jeg var ikke klar over de findes til 12 volt.

Jeg har betalt 1300 kr. for dem, men er de org.?

/Lars
-------------------------------------------
58' Type 2
65' Type 2
larssvendsen@hotmail.dk
(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 17 years siden | | | |
vw111 skrev:
Okay..jeg var ikke klar over de findes til 12 volt.

Jeg har betalt 1300 kr. for dem, men er de org.?

/Lars


de ser da org ud - men de uorg er af en god kvalitet - jeg ville nok helst ha valg de uorg hvis det var jeg skulle køre 12V - det er jo heller ikke org vel
-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) Svendsen Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Næææ.. men det var jo også bare en høflig forespøgelse.

Kan man få synet den, kun med vingerne.

/Lars
-------------------------------------------
58' Type 2
65' Type 2
larssvendsen@hotmail.dk
(permalink) Allan_Wind Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Nej, den kan ikke synes kun med vinger. Men hvis du får dem til at svinge ud, og pæren blinker, så kan de benyttes som sideblink. Så skal du bare stadig have blink for og bag på bilen.
-------------------------------------------
Type 1 1956 Ragtop, Karmann Ghia Coupe 1957, Karmann Cab 1957 + (1963 Stingray :-)
(permalink) Svendsen Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Jeg snakkede lidt med synsmanden om det da jeg var til syn med 69´eren. Han var ikke helt klar over om den kunne synes kun med vinger, men han mente jeg bare skulle stripse nogle blink på til syn.

/Lars
-------------------------------------------
58' Type 2
65' Type 2
larssvendsen@hotmail.dk
(permalink) Fau_Weh_Mann Member
Skrev for 17 years siden | | | |
vw111 skrev:
Jeg snakkede lidt med synsmanden om det da jeg var til syn med 69´eren. Han var ikke helt klar over om den kunne synes kun med vinger, men han mente jeg bare skulle stripse nogle blink på til syn.

/Lars


Hvorfor vil du ikke have blink på foran og bagved? Vil du gerne tromles ned af en stor Scania bagfra, der ikke lige ser dine afviservinger sidde og blinke??
Som Burt Reynolds engang sagde: "Safety first!!"......
Blink kan sagtens laves flot og klassisk uden at ødelægge en gammel vogns udseende!

Hot vws lavede for mange år siden en test af forskellige metoder til at køre 6V semaphores på en 12V vogn... De kom frem til at det letteste og faktisk holdbare er bare at køre 12V på spolerne uden så mange dikkedarrer.... De har godt nok rimelig smæk på men de brænder ikke af. Jeg har kørt sådan i mange år på min oval.

Nogen der har brændt deres af med 12V?????

FWM
-------------------------------------------
ronni_dall@hotmail.com
(permalink) Svendsen Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Med blink lys monteret vil den selvfølgelig blive lidt mere sikkert at kører i og hvis det var en bil jeg skulle kører i til daglig kom de også på sammen med nakkestøtter og seler. 12 volt på 6 volt vinger lyder spændene, så burde de vel også lyse kraftig nok. Ha HA.

Sikkerhed og en gammel bobbel hører ikke sammen, men der er det der værer at kører i trafikken, i.... på.

/Lars

-------------------------------------------
58' Type 2
65' Type 2
larssvendsen@hotmail.dk
(permalink) kleinbusRonnie Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Jeg ville nok være bange for at varmen ville smelte/deformere de orange glas.
Men du kan jo starte med at sætte 12 volt pærer i.

Du kan få dem omviklet til 12V af et elektrofirma eller lign.
jeg fik det gjort "way back", og det virker fint og hvis jeg skal blinke i længere tid.

Repro i 12 v koster her 118£, har ikke set dem live
se ca midt på siden:
http://www.vw-online.co.uk/acatalog/Karmann_Konnection_New_Products__Beetle_26.html

Fik min oval synet med semaphorene(der blinkede) og 2 orange blinklys foran og bagi.

Vælg orange blink bagi..folk har squ travlt idag og opdager ikke lige den der mikroskopiske baglygte der blinker rødt..der er mange fede måde at få det pænt på.


Ronnie

-------------------------------------------
kleinbusronnie@gmail.com 42920053
65' Splitbus Doubledoor
68' Westy camper
(permalink) Fau_Weh_Mann Member
Skrev for 17 years siden | | | |
vw111 skrev:
Med blink lys monteret vil den selvfølgelig blive lidt mere sikkert at kører i og hvis det var en bil jeg skulle kører i til daglig kom de også på sammen med nakkestøtter og seler. 12 volt på 6 volt vinger lyder spændene, så burde de vel også lyse kraftig nok. Ha HA.

Sikkerhed og en gammel bobbel hører ikke sammen, men der er det der værer at kører i trafikken, i.... på.

/Lars



Du skal seføli' køre med 12V Pærer!!!... Du skal trække to ledninger ud til hver semaphore... en til spolen og en til pæren... Den skal jo blinke uden at fare ud og ind hele tiden....

Hvorfor vikle den om, hvis den holder til 12V??

Vil gerne høre fra nogen der evt kan modsige at det ikke holder.
-------------------------------------------
ronni_dall@hotmail.com
(permalink) warp Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Du kan kombinere de blinkende afvisere med blink i selve baglygten. Det er en lækker løsning hvor sikkerheden er i orden så du ikke bliver tromlet ned bagfra af en lastbil og du er samtidig fri for at have stripset noget ekstra halløj på hist og her.

Ang. 12v på en 6v afviser er den nemmeste løsning (men ikke mest elegante) at sætte en effektmodstand i serie med spolen så der ikke afsættes dobbelt effekt i spolen når den nu kører på 12v i stedet for 6v. Og så skal pæren selvfølgelig skiftes til en 12v også.

Fau_Weh_Mann> Det kan godt være at spolen kan holde til de 12v, men den er ikke dimensioneret til det hvilket skaber et andet mere alvorligt problem. Når spændingsfaldet over spolen stiger fra 6v. til 12v. vil det afsættes den dobbelte effekt i spolen og varmeudviklingen kan blive meget kraftig meget hurtig. Jeg ville ikke blinke i længere tid med den opsætning da der kan gå ild i ledningsnettet!!
Ellers lav nogle tests for at se hvor varm spolen bliver efter fx. 15 min. med konstant 12v. inden afviserne sættes i bilen. (Den er en ret nem test for at undgå brænd i bilen)
-------------------------------------------
I love anything that goes fast enough to do something stupid in.
meanbug@gmail.com
(permalink) Hansen-Danmark Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Hej Lars.
Jeg har fået mine spolet om til 12v, og lavet blink i bagbygterne og afviservingerne, det virker fint.
se dette link. http://vwnettet.dk/forum/topic/297729
Alternertivt kunne du jo sælge de 6v du har købt og så købe de nye 12v
Det er noget om at mekanikken ikke skal være for slidt, for at det kan betale sig at få dem spolet om.
Mvh Kenneth
(permalink) Svendsen Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Hej Hansen-Danmark
Tak for linket til det fine ledningsdiagram.


Hej warp
Ved du hvor stor effektmodstanden skal være.



Er det bremselyset eller positionslyset i baglygten man normalt for til at blinke..?


/Lars
-------------------------------------------
58' Type 2
65' Type 2
larssvendsen@hotmail.dk
(permalink) Anonym Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Bremselyset er det eneste der kan godkendes til bilin(kraftigt nok)

West
(permalink) jpwest Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Hov
skulle stå Blink

West
(permalink) Fau_Weh_Mann Member
Skrev for 17 years siden | | | |
warp skrev:

Fau_Weh_Mann> Det kan godt være at spolen kan holde til de 12v, men den er ikke dimensioneret til det hvilket skaber et andet mere alvorligt problem. Når spændingsfaldet over spolen stiger fra 6v. til 12v. vil det afsættes den dobbelte effekt i spolen og varmeudviklingen kan blive meget kraftig meget hurtig. Jeg ville ikke blinke i længere tid med den opsætning da der kan gå ild i ledningsnettet!!
Ellers lav nogle tests for at se hvor varm spolen bliver efter fx. 15 min. med konstant 12v. inden afviserne sættes i bilen. (Den er en ret nem test for at undgå brænd i bilen)


Cool! Vil jeg da lige kigge på... Men jeg har kørt sådan i mange år,, og hvornår holder man lige og blinker i 15 min???.... Men kan godt se logikken i den dobbelte effektafgivelse.....
Jeg tester lige en dag og vender tilbage med facts :-)...

FWM....
-------------------------------------------
ronni_dall@hotmail.com

Reply

You must log in to post.