Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Tysk bilsyn (T

Tags:
No tags yet.

(permalink) Holger Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Lige et spørgsmål

Er et tysk bilsyn (T
-------------------------------------------
M:folkevogn@gmail.com T:60663340
(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 17 years siden | | | |
et tysk syn er som udgangspunkt meget strengerer (efter udsagn med de tyskerer jeg har snakket med om det ) - men kun med rust i de bærende dele og med ombygninger - til gengæld kan det lade sig gøre at få noget vilderer godkendt - bare det er i orden - kunne være rart vi havde de samme regler overalt - så var alt meget nemmerer - de har indført den der lille nye gocart på den begrundelse at vi har samme regler overalt i EU - men når det kommer til kitcars og større motor mm - så gælder de ikke - helt til grin ...

færdselsstyrelsen sucks - ihvertfald når de ikke makker ret ;-)

der er dog en undtagelse med bremserør - i dk "skal" de være i kobber - i tyskland skal de være af stål - og det modsatte er principielt ikke tilladt
-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) Chritte Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Holger skrev:
Lige et spørgsmål

Er et tysk bilsyn (T
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 17 years siden | | | |
De enkelte lande har lov til at have egne regler, som de/vi jo også har.
EU-regler, hvis der er noget der hedder det, er ikke harmoniserede.

Det vi skal gøre, som EU forlanger, er prøvetur, miljømåling, afprøvning i bremserullefelt og identitetskontrol (stelnummer) alt det andet er en vurdering.

Et "dansk syn" gælder på en hvilket som helst "EU-bil" Jeg har synet en fra England og et par stykker fra Norge, som jo vist ikke engang er med i EU.
Men det må jo så gælde i E
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV Member
Skrev for 17 years siden | | | |
En del ting, er der strængere krav til i Danmark, end i Tyskland. Bla. er det en fordel at der ikke er træk på de biler man får fra Tyskland, da de er for dårlige. Et dansk træk er meget kraftigere. Er givetvis ikke dækkende for alle biler, men en del..

-------------------------------------------
VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV
>> VW-BOBLE.DK - JAN@VW-BOBLE.dk <<
JAN_VW - 2026 6543 - JAN@VW-BOBLE.DK
(permalink) Chritte Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Frank_Andersen skrev:

Det vi skal gøre, som EU forlanger, er prøvetur, miljømåling, afprøvning i bremserullefelt og identitetskontrol (stelnummer) alt det andet er en vurdering.



aarrghg, både og... de danske regler i vejledningen er vel lavet på baggrund af div. EU og ECE-regulativer, som er udarbejdet i fællesskab, såsom godkendelse af lygter, E-mærkning osv, men ja... det er op til de enkelte lande at fortolke og håndhæve...

Reply

You must log in to post.