Jeg er som sagt igang med en 2110 der skal have full flow gennem eksternt oliefilter og std. oliekøler i hundehuset.
Jeg overvejer at montere en lille ekstra køler til mit full flow med termostat så olien kan blive kørt der igennem efter de 80 eller 100 grader. Jeg vil beholde den originale køler men have muligheden for den ekstra med termostat hvis jeg skal presse motoren over længere tid (motorvej). Der tror jeg ikke den std køler kan følge med nemlig.
Vil det være en dum ide at beholde den originale køler, eller skal jeg montere en adapter så jeg kun har den eksterne køler med termostat?
Er det muligt at få olietermostat inden den originale køler så jeg får hurtigere driftstemperatur?
Har i nogle tilslutningsdiagrammer hvor jeg kan se de forskellige muligheder jeg har?
Jeg overvejer at montere en lille ekstra køler til mit full flow med termostat så olien kan blive kørt der igennem efter de 80 eller 100 grader. Jeg vil beholde den originale køler men have muligheden for den ekstra med termostat hvis jeg skal presse motoren over længere tid (motorvej). Der tror jeg ikke den std køler kan følge med nemlig.
Vil det være en dum ide at beholde den originale køler, eller skal jeg montere en adapter så jeg kun har den eksterne køler med termostat?
Er det muligt at få olietermostat inden den originale køler så jeg får hurtigere driftstemperatur?
Har i nogle tilslutningsdiagrammer hvor jeg kan se de forskellige muligheder jeg har?