Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Full flow og extern supplerende køling.

Tags:
No tags yet.

(permalink) BuggyBoy Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Jeg er som sagt igang med en 2110 der skal have full flow gennem eksternt oliefilter og std. oliekøler i hundehuset.

Jeg overvejer at montere en lille ekstra køler til mit full flow med termostat så olien kan blive kørt der igennem efter de 80 eller 100 grader. Jeg vil beholde den originale køler men have muligheden for den ekstra med termostat hvis jeg skal presse motoren over længere tid (motorvej). Der tror jeg ikke den std køler kan følge med nemlig.

Vil det være en dum ide at beholde den originale køler, eller skal jeg montere en adapter så jeg kun har den eksterne køler med termostat?

Er det muligt at få olietermostat inden den originale køler så jeg får hurtigere driftstemperatur?

Har i nogle tilslutningsdiagrammer hvor jeg kan se de forskellige muligheder jeg har?
(permalink) BuggyBoy Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Jeg har forresten en ekstra 1.5liters oliesump der også har køleribber på begge sider... Så der er en del olie der skal varmes op(driftstemperatur)/køles ned...
(permalink) Jakob M Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Jeg ved at farmer og Niels Erik har været inde på det emne ang termostat og oliekøler, så endten kigger du i Niels Eriks tråd http://vwnettet.dk/forum/topic/270027
Eller tager fat i Farmer, de kan også sige om du skal beholde din normale køler.

MVH Jakob
-------------------------------------------
VW oval (v-rod) fra 1955 http://v-rodders.dk
http://southernaircoolers.dk
(permalink) M_Flow Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Inden i blæserhuset sidder små plader som leder luften ned over top/cyls.
Oliekøleren er med til at fordele luften !
Der skal sidde org. termostat til åbning af spjæld i blæserhuset, som sørger for opvarmning af motoren ,dine oliereduktionsventiler åbner ved højere tryk(varmere ,tyndere olie) .
Derfor org. køler + extern med termostat på .
Ekstra sump giver ikke rigtig en lavere temp. , den er der for større mængde ved høje rpm .

Reply

You must log in to post.