Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Ledningsnet til generator

Tags:
No tags yet.

(permalink) BuggyBoy Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Er der nogen der med en let genkendelig stregtegning kan forklare mig hvordan jeg skal montere min generator (istedet for dynemoen)

Jeg har ikk lige overblik over ledningsdiagrammer må jeg indrømme...

Tak
(permalink) AndersHH Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Generatorsetup:
http://vwnettet.dk/gallery/picture/14148

Dynamosetup:
http://vwnettet.dk/gallery/picture/3459

Hvis der kun er D+ og B+ på generatoren slipper du lidt lettere om det.

Så er det B+ direkte på Batteri plus pol, og D+ til ladelampen...

Mvh
AndersHH
-------------------------------------------
Birkerød
1974 VW 1303/1300 ccm
the_lawnmower(bummelum)hotmail.com
(permalink) BuggyBoy Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Den er med internt laderelæ så det er super nemt så...

er det ikke ligemeget om der er forbundet til en ladelampe, eller er det noget med at der skal være sådan en af en eller anden årsag? Har ingen ladelampe på buggyen... Kun amp- og voltmeter. Efter min teori er det vel nok at have B+ til batteri og så ikke mere...
(permalink) Anonym Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Det er nødvendigt med en ladelampe. Jeg har ikke 100% fattet teorien, men er blevet overbevist da jeg læste det engang....

Mvh
AndersHH
(permalink) BuggyBoy Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Er der en elektriker der kan forklare den??? Er det ikke nok hvis jeg monterer en lille lampe bag motoren så den får et forbrug? Det er vel forbruget der gør noget ved relæet eller noget i den stil...???

Kom så elektriker hehe...
(permalink) AndersHH Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Det er forklaret her under "Field Exitation", og der er også et diagram.

http://www.nls.net/mp/volks/schem/mot_alt.htm

Jeg ville ikke bekymre mig så meget over det, bare se at få det lavet, da ladelampen er en ret god indikator for knækket kilerem.

Hvis du ikke vil kigge på ladelampen, kan man som du siger bare lave ladelampe i "motorrummet" så man får funktionen af den.

;-)
AndersHH

-------------------------------------------
Birkerød
1974 VW 1303/1300 ccm
the_lawnmower(bummelum)hotmail.com
(permalink) BuggyBoy Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Det prøver jeg engang så... Er der nogle muligheder for at kontrollere sådan en generator med multimeter før jeg monterer den? Nogle tricks?
(permalink) BuggyBoy Member
Skrev for 17 years siden | | | |
er det nok med en diode som indikatorlampe eller er forbruget så for lille? Hvis det altså er forbruget der har betydning for kredsløbet... Argh... fatter hat af elektronik...
(permalink) niels-erik Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Sæt dog bare en pære fra et instrument-Så virker det!
Hvorfor vil du ikke have en ladelampe? Hvis din kilrem knækker,så får du ingen advarsel før motoren er overophedet-Og så er det måske for sent.
Hilsen Niels Erik
-------------------------------------------
En buggy ser bedst ud med originale centerline!
(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 17 years siden | | | |
BuggyBoy skrev:
Den er med internt laderelæ så det er super nemt så...

er det ikke ligemeget om der er forbundet til en ladelampe, eller er det noget med at der skal være sådan en af en eller anden årsag? Har ingen ladelampe på buggyen... Kun amp- og voltmeter. Efter min teori er det vel nok at have B+ til batteri og så ikke mere...



har du så heller ikke noget olietryk lampe - hvorfor pokker finder du det vigtigere med et amp meter og et volt meter end olietryk og ladelampe ??? det fatter jeg NADA af - har du så heller ikke noget speedometer ???

det er sgu da ikke en ellert du kører i ???

det vigtigste instrument i en bil med benzin motor er olietryk og olietemp - fuck alle andre - dem har man intet at bruge til , med mindre man kører med el motor
-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) BuggyBoy Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Olietryk og olietemp sidder også monteret MIDT I BILEN TIL FRIT UDSYN!!!

og speedometer forefindes også skal der lige siges...
(permalink) Mr-M Member
Skrev for 17 years siden | | | |
BuggyBoy skrev:
Er det ikke nok hvis jeg monterer en lille lampe bag motoren så den får et forbrug?


Jo, det er i teorien ok på denne måde, men så slukker ladelampen ikke, da den ikke er koblet over tændingen.

Det er besværligt at skulle pille en batteriledning af, hvergang man sætter bilen. Har prøvet det på Bertha.

Mvh
Mr-M.

-------------------------------------------
Mvh.
Mr-M
(permalink) hendrixxx Member
Skrev for 17 years siden | | | |
jeg synes også du skal overveje at få den ladelampe monteret så du kan se den mens du kører. Det er en meget lille operation i forhold til motorskift/renovation. En diode er nok for svag til at det vil fungere. Du skal montere en rigtig glødepære som har et større forbrug end en diode hvis det skal virke. En lille pære kan sagtens monteres så diskret man kun lægger mærke til den når den tænder, og det er jo lidt det den er der for da den også er indikator for knækket kilerem.....du vil græde af glæde over du har gjort det den dag kileremmen knækker
-------------------------------------------
Pick-up Jens- NEJ tak, Knabstrup, http://vwnettet.dk/topic/159616
(permalink) BuggyBoy Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Hvad skal jeg så gøre? Jeg har forstået jeg skal have B+ til batt og D+ til en lampe men hvor skal ledningen så føres hen efter lampen så jeg slukker med tændingen? Det er en buggy det skal sidde i så jeg har ikke originalt ledningsnet. Så hvis i kan beskrive for mig hvor hen jeg skal trække hvad vil det være super.

Og mange tak for hjælpen.
(permalink) hendrixxx Member
Skrev for 17 years siden | | | |
ladelampen fungere således:

Den får + fra sikringsboksen og trækker stel igennem laderelæet. Det gør at den lyser (den er til at regne ud ;-))Når generatoren begynder at lade sender den + mod ladelampen og dermed "kortslutter" den og ladelampen holder op med at lyse. Knækker remmen drejer generatoren ikke rundt (og bilen køler ikke) og så holder den op med at producere + og bliver til stel igen- dermed tænder lampen
-------------------------------------------
Pick-up Jens- NEJ tak, Knabstrup, http://vwnettet.dk/topic/159616
(permalink) Ole Member
Skrev for 17 years siden | | | |
her er den mest simple måde at samle det på
(permalink) Ole Member
Skrev for 17 years siden | | | |
her er den mest simple måde at samle det på
(permalink) Ole Member
Skrev for 17 years siden | | | |
her er den mest simple måde at samle den på
_0321110140_001.v3.jpg

(permalink) hendrixxx Member
Skrev for 17 years siden | | | |
en pære har 2 poler: + og - og de er afgørende for at pæren lyser.
+ skal du trække fra din tænding, eller en anden pol i sikringsboksen der kun er aktiv når tændingen er på. Stel får pæren igennem laderelæ indtil den begynder at lade- så slukker pæren jo og dermed
DSCN0401.jpg

-------------------------------------------
Pick-up Jens- NEJ tak, Knabstrup, http://vwnettet.dk/topic/159616
(permalink) Anonym Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Hey.

Idag har jeg gjort som i sagde jeg skulle montere det...

Har ført B+ til batteriets +pol og D+ går gennem en lampe og videre til +pol.

Når der kommer tænding på bilen lyser ladelampen som den skal. Men når motoren startes og den får omdrejninger slukker ladelampen ikke. Efter mit amp.meter i bilen lader den heller ikke på batt. Selv ved 3000 omdr er der intet udslag fra generatoren. Er det kullene der er noget galt med??? Hvad kan være mit problem?

Jeg målte lampen igennem for at se hvor meget sådan en ladelampe trækker. Den viste 0.5 Amp dvs det må være ca en 5watt pære. Burde det ikke være nok til at trække relæet så generatoren kan lade???

Hjælp...
(permalink) niels-erik Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Hvis du har gjort som på Hendrixxx`s tegning-Og det ikke virker, så er der en fejl på din generator.
Fejlen KAN være at du har dårlig stel gennem generatoren og til resten af motoren , og dermed til bilens bund.
Den fejl havde jeg på den første motor som jeg malede-Der var lak på både generatoren og på generatorfoden. Der var kun lige nok forbindelse til at få lade lampen til at lyse, men ikke nok til at generatoren kunne lave de ca 50 amp som den skulle.
Prøv at måle spændingen, først direkte på + og - på batteriet.
Prøv derefter at måle mellem + på batteriet og stel på selve generatoren.
Hvis du ikke har næsten det samme tal på dit måle instrument-Så er det der din fejl ligger.
Bare et forslag!
Hilsen Niels Erik
-------------------------------------------
En buggy ser bedst ud med originale centerline!
(permalink) Kirk... Member
Skrev for 17 years siden | | | |
BasicAlthookup.jpg
Basicwiring.jpg

-------------------------------------------
[URL=http://s960.photobucket.com/user/KirkhammerThomas/media/lll/dcdcfefa-8bc4-4f84-96cd-3988de0d2ff

Reply

You must log in to post.