Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
12:10 Karsten_vw: Glædelig jul ?
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Vw cab 1968

Tags:
No tags yet.

(permalink) Jacob Søbygaard Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Jeg er blevet tilbudt et projekt fra Sverige, men er i tvivl om hvormeget jeg må betale for det, Er der nogle gode bud, på hvad jeg må betale for det.
Projektet skulle være komplet alle delene er nummereret og ligger i kasser, kalechen er ny
Der er lavet rust, så i prencippet er det en lakering og montagen der mangler
Full_page_photo_print-1.jpg
Full_page_photo_print-3.jpg
Full_page_photo_print-2.jpg

-------------------------------------------
Oval 56
Mail: Jacob@soebygaard.com
(permalink) kaspersen Member
Skrev for 17 years siden | | | |
som karrosen ser ud til at være skam svejset ville jeg ikke købe den men hvis du har mod på det så skal prisen være meget lille. det koster jo også 5000 at hente den.køb en der er i brugsstand til 60000 svenske + afgift 8000 det bliver billigere
og du bliver gladere. men erfaring siger at biler der er skildt sådan ad koster en del nye dele men synes at den ser ud til at være svejst op af frimærker det bliver aldrig godt.

carsten
(permalink) Jacob Søbygaard Member
Skrev for 17 years siden | | | |
jeg ved godt hvad prisen er på gaden, men hvis dette projekt kan købes til den rette pris , kan der vel godt være man får en vogn til den rette pris - altså under de 55.000 dkr. Spørgsmålet er bare hvad man må give for det.

Desuden har jeg meget svært ved at vurdere karossen ud fra billedet, og cabs er jo ikke noget der hænger på træerne, en færdig bil til 60.000 sed kan jo også være skamsvejst

er 18.000 kr for meget for dette projekt
-------------------------------------------
Oval 56
Mail: Jacob@soebygaard.com
(permalink) Anonym Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Jeg er helt enig.
Dét, man kan se af højre inderskærm
ligner lap på lap med dårlig efterbehandling og den
er helt gal med panelet foran førerdøren, buler, spartel eller
hvad ved jeg. Resten af bilen har vi ikke set..
Den har tydeligvis også stået udendørs i en rum tid hvis man
skal dømme efter alger og.lign.
Hvis den skal blive flot igen er det forfra.
Jeg tror også, jeg ville lade den stå eller betale ud fra værdien af de medfølgende dele.

Martin
(permalink) Jacob Søbygaard Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Og hvad ville du så betale - , hvad er en god pris på dette projekt

skal jeg overveje længe hvis prisen er eksempelvis 25.000 kr eller slå til med det samme til 10.000 kr. Manden vil have et bud, og jeg ved ikke hvor meget jeg skal byde.
Jeg går ud fra at bilen er komplet og at alle stumper er OK. Bremsesystemet er nyt og motor og gearkasse er tjekket på et værksted og skulle være OK.

Jeg stoler på manden, han er en god kaæmmarat (selv om han er svensker), han vil ikke snyde mig, men vi skal blive enige om en pris
-------------------------------------------
Oval 56
Mail: Jacob@soebygaard.com
(permalink) JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Han vil ikke nøjedes med de 10 kilo. Og der skal nok komme en idiot, der ikke ved en skid om hvad han køber. Men kan du få den til de 10 kilo, så er det vel ok. Det er dog en total OM-er, men du har så de rigtige papirer. Og de rigtige cab.-dele... Så det er ok.

Jan
-------------------------------------------
VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV
>> VW-BOBLE.DK - JAN@VW-BOBLE.dk <<
JAN_VW - 2026 6543 - JAN@VW-BOBLE.DK
(permalink) Jacob Søbygaard Member
Skrev for 17 years siden | | | |
jeg har budt ham 16.000 kr for den. Så jeg håber ikke det er helt hen i skoven, naturligvis vil jeg se den inden han får penge, og jeg vil se lidt flere billeder af den, inden jeg tager derop.

hvad angår svejsearbejde, er den vel ikke anderledes ind så mange andre gamle vw, der har været svejset på, men her ses det bare som det første. Hvis bilen var malet og stod til salg til 80.000 kr, var der ikke en kæft der ville lægge mærke til det. så ville man fokusere på at farven ikke var den rigtige eller at der var et lille hul i sædet, eller at dækkene kun havde 4 mm slidbane tilbage.
-------------------------------------------
Oval 56
Mail: Jacob@soebygaard.com
(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Sobygaard skrev:

hvad angår svejsearbejde, er den vel ikke anderledes ind så mange andre gamle vw, der har været svejset på, men her ses det bare som det første. Hvis bilen var malet og stod til salg til 80.000 kr, var der ikke en kæft der ville lægge mærke til det. så ville man fokusere på at farven ikke var den rigtige eller at der var et lille hul i sædet, eller at dækkene kun havde 4 mm slidbane tilbage.


det kommer i høj grad på hvem man er...
jeg ville ofre minimume to nye inderskræme til den front - det ser sgu ikke godt ud med de frimærker der..

komplet nyt gummi koster ca 15000 til en cab - det skal også lige med i overvejelserne..


men er den svejst så meget er der med sikkerhed en del der skal laves om..
og er bilen i det hele taget lige eller er den pil skæv - så kan den jo ikke sælges igen - men mindre man kan leve med den dårlige samvittighed
-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) Jacob Søbygaard Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Når jeg ser på de orginale billeder føler jeg mig ikke sikker på at det er lap på lap, jo der er et par lapper, men meget af det ser nu også ud som det er 'løbere' af rust.
Men i kan nu have ret med at der skal laves en del om.
Hvilken gummi er det der er så dyr til en cab. det overrasker mig lidt.

'hvad må det koste
-------------------------------------------
Oval 56
Mail: Jacob@soebygaard.com
(permalink) Martin fra Vejen Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Sobygaard skrev:
Når jeg ser på de orginale billeder føler jeg mig ikke sikker på at det er lap på lap, jo der er et par lapper, men meget af det ser nu også ud som det er 'løbere' af rust.
Men i kan nu have ret med at der skal laves en del om.
Hvilken gummi er det der er så dyr til en cab. det overrasker mig lidt.

'hvad må det koste


Hej Søbygaard.

Jeg er selv ved at være færdig med min 68 cab. Jeg fandt en synet i dk til 35000kr. Der var selvfølgelig en masse der skulle laves til den pris, men det synes jeg også der var plads til, når den ikke kostede mere. Jeg blev anbefalet at få karossen lavet på et prof. værksted, hvis ikke man har svejst i cab´s før. Den står nu derhjemme næsten færdig samlet med ny lak og nyt gummi osv,men det er også ved at løbet over 85000kr. Gummi er dyrt. Jeg kan nævne at en enkelt gummiliste til en bag-siderude koster 400kr. Hvis du vil vide lidt mere om mit projekt er du velkommen til at sende en PM. Jeg har efterhånden fået nogle gode kontakter.

Mvh. Martin
-------------------------------------------
Type 1 cabriolet 1962
(permalink) hottentot Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Her er en til 1800 Euro.. Så kan du sammenligne.

http://www.bugnet.de/markt/marktbild.pl?46336

-------------------------------------------
Med venlig hilsen

Peter "Hottentot"
(permalink) JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV Member
Skrev for 17 years siden | | | |
hottentot skrev:
Her er en til 1800 Euro.. Så kan du sammenligne.

http://www.bugnet.de/markt/marktbild.pl?46336



Ku' godt ligne den samme..

-------------------------------------------
VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV
>> VW-BOBLE.DK - JAN@VW-BOBLE.dk <<
JAN_VW - 2026 6543 - JAN@VW-BOBLE.DK
(permalink) kaspersen Member
Skrev for 17 years siden | | | |
hej igen

det lyder som om du vil have bilen så er der 2 måder at gøre på og det lyder som om du er til den billige måde da du skriver hvis den stod nymalet var der ikke en kæft der kunne se de svejsninger. du skal bare være klar over at en bil der er lavet sådan ikke holder ret længe heller ikke nymalet malingen bliver ikke gammel inden det vælter frem med rustbobbler lakken revner osv.men hvis du vil køre i en total renoveret og nymalet bil du har puttet mange penge i som du ved er meget dårligt lavet så kan du godt få det til at se pænt ud for små penge.men sæt ikke næsen op efter at den står pæn ret længe.og håber ikke du sælger den igen med din overbevisnig om at det der er gemt under ny lak jo ikke ses

du skriver motor og gearkasse er ok det kan vi ikke vurdere men gaerkassen står uden manchetter på trækaksler og det ser meget rusten ud er det tilfældet skal du nok regne med penge til det også

carsten
(permalink) kaspersen Member
Skrev for 17 years siden | | | |
hej igen

det lyder som om du vil have bilen så er der 2 måder at gøre på og det lyder som om du er til den billige måde da du skriver hvis den stod nymalet var der ikke en kæft der kunne se de svejsninger. du skal bare være klar over at en bil der er lavet sådan ikke holder ret længe heller ikke nymalet malingen bliver ikke gammel inden det vælter frem med rustbobbler lakken revner osv.men hvis du vil køre i en total renoveret og nymalet bil du har puttet mange penge i som du ved er meget dårligt lavet så kan du godt få det til at se pænt ud for små penge.men sæt ikke næsen op efter at den står pæn ret længe.og håber ikke du sælger den igen med din overbevisnig om at det der er gemt under ny lak jo ikke ses

du skriver motor og gearkasse er ok det kan vi ikke vurdere men gaerkassen står uden manchetter på trækaksler og det ser meget rusten ud er det tilfældet skal du nok regne med penge til det også

carsten
(permalink) kaspersen Member
Skrev for 17 years siden | | | |
hej igen

det lyder som om du vil have bilen så er der 2 måder at gøre på og det lyder som om du er til den billige måde da du skriver hvis den stod nymalet var der ikke en kæft der kunne se de svejsninger. du skal bare være klar over at en bil der er lavet sådan ikke holder ret længe heller ikke nymalet malingen bliver ikke gammel inden det vælter frem med rustbobbler lakken revner osv.men hvis du vil køre i en total renoveret og nymalet bil du har puttet mange penge i som du ved er meget dårligt lavet så kan du godt få det til at se pænt ud for små penge.men sæt ikke næsen op efter at den står pæn ret længe.og håber ikke du sælger den igen med din overbevisnig om at det der er gemt under ny lak jo ikke ses

du skriver motor og gearkasse er ok det kan vi ikke vurdere men gaerkassen står uden manchetter på trækaksler og det ser meget rusten ud er det tilfældet skal du nok regne med penge til det også

carsten
(permalink) Jacob Søbygaard Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Ok, jeg lytter. kan godt se jeres pointe.
Jeg mener dog stadig at prisen må være ok, selv om der er et par mangler.
Om indvendige skærmkant skal skiftes kan jeg ikke vurdere, inden jeg har set bilen.

Det er ikke den samme som på bugnet. Denne bil jeg taler om står i Sverige.

Jeg siger heller ikke at jeg vil lave det 'billigt / dårligt)' og fuske en bil sammen. Det bør du også kunne se på mit andet projekt, der er ikke noget der er klampet sammen.
Jeg ser bare en mulighed for at skabe en bil til en ok penge - da basis bilen ikke er ret dyr. En lignende bil samlet og køreklar, ville vel koste 60.000-70.000 herhjemme.
-------------------------------------------
Oval 56
Mail: Jacob@soebygaard.com
(permalink) Allan_Wind Member
Skrev for 17 years siden | | | |

Jeg giver Sobygaard fuldstændig ret i at der sagtens kan være en god handel at lave på den her cab.

Der er et par betingelser der skal være iorden, før jeg vil konkludere at den er værd at købe:
- Alle vanger og forstærkninger er på plads og iorden. Særligt dem under varmapanelerne
- Karossen må ikke være totalt skæv. Det kan være et helvede at få dørene til at kunne lukke og kaleschen til at passe.

Hvis inderskærmene bliver godt grundet og lakeret, kan det sagtens holde. Det skal vel ikke være en helårs bil? Så hvis Sobygaard kan leve med at den ikke ligner en bil der lige er rulle af samlebåndet, så er det vel OK?

Bunden ser jo ud til at have fået nye filetter og gearkassen, hvorfor skulle den ikke være OK. De fungerer jo som regel fint. Motor - fuck den, det kan stadig lade sig gøre at finde en fin motor for en rimelig penge, hvis den bare skal være standard.

Så Sobygaard, hvis du har mod på en masse timer i garagen, så tag afsted og køb den!
-------------------------------------------
Type 1 1956 Ragtop, Karmann Ghia Coupe 1957, Karmann Cab 1957 + (1963 Stingray :-)
(permalink) Jacob Søbygaard Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Det var da den første positive tilbagemelding der var om projektet, egentlig utrolig at der stadig er så mange gamle vw på vejene, da de fleste jo er overbevist om at de ikke er til at redde, og at man skal holde sig fra alt der ikke ligner en helt ny bil. SPørgsmålet var jo heller ikke så meget om den skulle reddes, men mere på hvad prisen måtte være. For jeg er ikke i tvivl om at den kan komme ud at køre igen.

Nå men jeg venter jo stadig på hans accept af handlen, jeg håber snart jeg får besked.

Tager op og henter bussen om 2 uger. så kan det være jeg lige kører forbi og kikker på Cabben.
-------------------------------------------
Oval 56
Mail: Jacob@soebygaard.com
(permalink) kaspersen Member
Skrev for 17 years siden | | | |
du spørger og vi svarer hvis vi siger noget du ikke regnede med at høre så er det da træls

men misforstå mig ikke hvis du har evnerne til et sådan projekt altså alt det plade arbejde der er iden så er det da bare om at komme igang jo flere der bliver reddet og tilmed kommer til landet jo bedere.

bare du ikke tror at det kun er maling og samling der mangler. sæt igang

carsten

Reply

You must log in to post.