Har efter en del justering og puslen fået min 1600 til at gå pænt og jævnt. Den har kørt omkring 100 km siden den fik renoveret topstykker, honet cylindre og nye stempelringe.
PT kører jeg den ikke over 3000 rpm. Når jeg kører en længere strækning med omkring 3000 rpm bliver olien en 115-120 grader. Det synes jeg måske er lige i overkanten, men jeg kan ikke lige se hvor jeg skal gribe ind...
Det er en Std motor bortset fra:
8,4:1 komp.
Ahnendorp street sport udstødning
2 stks kadron karburatore
009 Strømfordeler
Fuld køling, thermostaten er afmonteret, da der er ikke plads til thermostat med den udstødning.
Den står med 10° fortænding før avancering, og den avancere det den skal.
Kamvinkel ca 50°
Den soder og ryger en lille smule, så jeg antager at den ikke går for magert, men ved ærlig talt ikke en skid om det.
Mit eget bud er at tage bilen en tur på rulle felt.
Er der andre der har erfarringr med et lignende setup, som kan give et bud?
Mvh
AndersHH
I øvrigt har jeg brugt en times tid på at lime nye pakninger i chrome-ventil-dækler -kun for at opdage at det elendige crap ikke kan holde tæt. 2 ruste org dæksler fra en gammel motor, og vupti, så holder den tæt...
PT kører jeg den ikke over 3000 rpm. Når jeg kører en længere strækning med omkring 3000 rpm bliver olien en 115-120 grader. Det synes jeg måske er lige i overkanten, men jeg kan ikke lige se hvor jeg skal gribe ind...
Det er en Std motor bortset fra:
8,4:1 komp.
Ahnendorp street sport udstødning
2 stks kadron karburatore
009 Strømfordeler
Fuld køling, thermostaten er afmonteret, da der er ikke plads til thermostat med den udstødning.
Den står med 10° fortænding før avancering, og den avancere det den skal.
Kamvinkel ca 50°
Den soder og ryger en lille smule, så jeg antager at den ikke går for magert, men ved ærlig talt ikke en skid om det.
Mit eget bud er at tage bilen en tur på rulle felt.
Er der andre der har erfarringr med et lignende setup, som kan give et bud?
Mvh
AndersHH
I øvrigt har jeg brugt en times tid på at lime nye pakninger i chrome-ventil-dækler -kun for at opdage at det elendige crap ikke kan holde tæt. 2 ruste org dæksler fra en gammel motor, og vupti, så holder den tæt...
-------------------------------------------
Birkerød
1974 VW 1303/1300 ccm
the_lawnmower(bummelum)hotmail.com
Birkerød
1974 VW 1303/1300 ccm
the_lawnmower(bummelum)hotmail.com