Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  bobbel fra 1953 svær at starte

Tags:
No tags yet.

(permalink) LHJ Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Hej jeg har lige købt en bobbel fra 53 med en 1200 motor med manuel choker og kan ikke helt forstå at bilen er meget svær at starte når den ha stået hele natten starteren skal køre i næsten et helt minut før bilen begynder at starte men når den så først har været startet og skal startes igen lidt efter springer den lige igang ved ikke om der er nogen grund indstillinger i kaburatoren efter som der kun er en skrue til at justere på er der nogen der har nogen forslag til hvad der kan hjælpe.
(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 17 years siden | | | |
membranen i benzin pumpen er defekt - så benzinen løber tilbage over længerer tid.

ofte set på de gamle lodrette benzinpumper...

vist du snapser den ved koldstart springer den med garanti lige igang ..

at snapse den vil sige at gi den en lille skarp direkte i halsrøret ;-)
-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) Scharling Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Har jeg prøvet ofte Ib.... Jeg bliver sku bare så pisse svimmel efter en halv flaske, og så kan jeg ikke finde ud af at dreje nøglen ?? Hvad skyldes det ?? :)
-------------------------------------------
53834086
henrik.scharling(a)gmail.com
(permalink) BB_Henrik Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Der er jo ingen der siger du skal skåle med den Henrik!
H.
(permalink) hendrixxx Member
Skrev for 17 years siden | | | |
man kunne også bare nøjes med at skifte benzinpumpen. den koster der samme som 2 flasker snaps, og du har det meget bedre i længden....men måske ikke så sjovt
-------------------------------------------
Pick-up Jens- NEJ tak, Knabstrup, http://vwnettet.dk/topic/159616
(permalink) Rasser Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Bornholmer skrev:
membranen i benzin pumpen er defekt - så benzinen løber tilbage over længerer tid.

ofte set på de gamle lodrette benzinpumper...

vist du snapser den ved koldstart springer den med garanti lige igang ..

at snapse den vil sige at gi den en lille skarp direkte i halsrøret ;-)



Hvis den kun står en enkelt nat og stadig har svært ved at starte ... sååee er det da ikke benzin pumpen, da den jo stadig gerne skulle ha rigeligt benzin i svømmehuset (det kan jo ikke løbe tilbage - det kan allerhøjest fordampe, men ikke på en enkelt nat. Choker eller ej - så skulle den være til at starte uden de store problemer.



-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Rasser skrev:
[
Hvis den kun står en enkelt nat og stadig har svært ved at starte ... sååee er det da ikke benzin pumpen, da den jo stadig gerne skulle ha rigeligt benzin i svømmehuset (det kan jo ikke løbe tilbage - det kan allerhøjest fordampe, men ikke på en enkelt nat. Choker eller ej - så skulle den være til at starte uden de store problemer.


nu er svømmerhuset på en 28 PICT 1 jo ikke ret stort



-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) LHJ Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Hej ja det lyder rigtigt men nu er problemet at bensinpumpen sidder på siden og jeg ringede lige til Jan VW bobbel dele i
(permalink) Rasser Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Bornholmer skrev:
Rasser skrev:
[
Hvis den kun står en enkelt nat og stadig har svært ved at starte ... sååee er det da ikke benzin pumpen, da den jo stadig gerne skulle ha rigeligt benzin i svømmehuset (det kan jo ikke løbe tilbage - det kan allerhøjest fordampe, men ikke på en enkelt nat. Choker eller ej - så skulle den være til at starte uden de store problemer.


nu er svømmerhuset på en 28 PICT 1 jo ikke ret stort







S
-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia

Reply

You must log in to post.