Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Host og hakke

Tags:
No tags yet.

(permalink) Klein Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Vores bus har det ikke så godt med at komme igang.

Den starter, men kører i meget lav tomgang, og kun hvis man gasser rimelig meget op. En gang i mellem kommer hun op i tempo af sig selv, Og hvis ikke, kan man trykke "tandings-dimsen" til gassen bagover, og så kommer hun sig.

Jeg har haft karburatoren skilt, men kunne ikke se nogen fejl (-og hvad er det jeg lige kigger efter, -ud over der ikke var noget snavs)men fandt ud af at det havde nogen virkning når jeg drejede på (ved endnu engang ikke hvad den hedder, men) "den med en fjeder/spole -indeni..." Men må man dreje den? der er jo 3 strejer og en modstående prik som skal være overfor hinanden....?

Når bussen så er kostet igennem, kører hun fint. -man skal dog igennem hele seancen igen ved 2 min sluk for motor.

Håber der er nogen der kan komme med noget råd. Hele familien er blevet afhængig af den...
(permalink) Klein Member
Skrev for 17 years siden | | | |
De må da være en der har et bud!
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 17 years siden | | | |
De tre streger skal stå ud for prikken.

Resten er meget svært at forstå, men har du kontrolleret platinindstilling ? Målt kabler og rotor/dæksel igennem. Tændrør ? Hvor gamle er de ?

Kold og varm, gør det nogen forskel ?
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Anonym Member
Skrev for 17 years siden | | | |
har du prøvet at blæse i benzin slange fra tanken evt. med en cykel pumpe, det kan være der er noget skidt der stopper for benzintilførsel !
det kan også være du har et benzinfilter siddende på der er tilstoppet.
hygg
(permalink) Martin Srensen Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Lige et spørgsmål...
Nu kan jeg se at i har problemer med 2 x auto's. Hvor tit for i lavet
service på dem??? Med lidt vedligeholdelse plejer der ikke være de store problemer.
Vedr. vinterhi... start dem i ny og næ og lad dem kører varm. Pakninger, o-ringe osv. udtører og bliver utætte div. steder og så kommer problemerne.
Og så er det jo også herligt lige at hører den snurer igen eller er det bare mig??
God fornøjelse
(permalink) Klein Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Tak for svar til jer alle...

Martin!
Bussen har stået i lade og er blevet kørt. Den har ligesom boblen været til forårstjek hos Dennis. Herefter har boblen kørt perfect, men er efter en måneds stilstand blevet lidt ked af at komme igang. Men jeg vil prøve snapsetrikket... Bussen kørte også ok efter tjekket, men er stille og roligt begyndt at skabe sig.

Baldur!
Der er benzin-filter på bussen. Det er ikke helt fylt (skal det være det?) men nok til at det ser ud som om der kommer noget igennem.

Frank!
Da jeg drejede prikken 1½ cm længere bagud end strejerne bildte jeg mig selv ind at det havde en positiv virkning (men så er spolen jo løs...) ?????

-jeg ved sgu ikke... -det hele driller lidt for tiden...
(permalink) Torben1500 Member
Skrev for 17 years siden | | | |

Benzin-filteret på bussen er aldrig fyldt. Det vil altid være 'luft' i det.

Hilsen
Torben
-------------------------------------------
Mobil nr.: 21695625 / E-mail: torbenras@hotmail.com
(permalink) Klein Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Torben1500 skrev:

Benzin-filteret på bussen er aldrig fyldt. Det vil altid være 'luft' i det.

Hilsen
Torben


ok. Tak
(permalink) Martin Srensen Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Der er vist kun en vej frem der, ligesom Frank skriver. For den noget at leve af(Benz) af med slangen til karburatoren, smid den ned i en flaske og vrid så i øret.
Er der gnist på rørerne, platiner, tænding....

Hilsen
Martin
(permalink) Anonym Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Er "trappen" med trinene til chokeren væltet bagover ?
Der sidder en lille tap på siden af karburatoren, som skal forhindre at det sker,
men tappen kan desværre falde ud...

Martin
(permalink) Klein Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Anonym skrev:
Er "trappen" med trinene til chokeren væltet bagover ?
Der sidder en lille tap på siden af karburatoren, som skal forhindre at det sker,
men tappen kan desværre falde ud...

Martin


Det må jeg lige tjekke...

Men, det er når "trappen" med trinene presses bagover at otoren kommer op i omdrejninger...

Jeg skal hertil lige høre: Spolen i dækslet der sidder på den modsatte side, skal "bare" sættes på eller drejes en omgang og så sættes fast?
(permalink) Anonym Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Spolen (eller varmetråden) skal gribe om armen til chokeren og så drejes en smule for lige at "trække den an".
Derefter fastgøres den med de 3 skruer.
Bemærk, at der er 3 små hak for indstilling til varmt/middel/koldt klima.
Stil den i midten , så virker det som regel hele året i Danmark.

Martin
(permalink) Klein Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Anonym skrev:
Spolen (eller varmetråden) skal gribe om armen til chokeren og så drejes en smule for lige at "trække den an".
Derefter fastgøres den med de 3 skruer.
Bemærk, at der er 3 små hak for indstilling til varmt/middel/koldt klima.
Stil den i midten , så virker det som regel hele året i Danmark.

Martin


Tak martin
(permalink) Anonym Member
Skrev for 17 years siden | | | |
......du skriver den har stået i lade, har du frisk benzin på tanken !!
eller er det noget gammel benz fra sidste år du tøffer rundt på ?
det lyder nemlig ikke som om du kører den ordenligt driftsvarm eftersom at den allerede efter 2 min er blevet "kold" så den skal ha' choker igen.

du har måske hældt benzin fra en gammel jerrycan over på begge biler siden de begge skaber sig,(der kan jo ha' været meget kondensvand i så'n benzindunk)
det lyder sku lidt underligt at de begge 2 har problemer.

forsøg med noget kaburator-sprit

ved ikke om det noget der kan bruges til noget !

mvh Baldur
(permalink) Klein Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Anonym skrev:
......du skriver den har stået i lade, har du frisk benzin på tanken !!
eller er det noget gammel benz fra sidste år du tøffer rundt på ?
det lyder nemlig ikke som om du kører den ordenligt driftsvarm eftersom at den allerede efter 2 min er blevet "kold" så den skal ha' choker igen.

du har måske hældt benzin fra en gammel jerrycan over på begge biler siden de begge skaber sig,(der kan jo ha' været meget kondensvand i så'n benzindunk)
det lyder sku lidt underligt at de begge 2 har problemer.

forsøg med noget kaburator-sprit

ved ikke om det noget der kan bruges til noget !

mvh Baldur


Tak for interessen Baldur, men...

Begge har været ude at køre i år. -bussen hele sommeren, og er først begyndt at brokke sig her på det sidste, Og boblen har " kun stået stille den sidste 1½ måneds tid...

Så gammel benz og lign kan det ikke være... -og karburatorsprit er førsøgt på bussen.
(permalink) Anonym Member
Skrev for 17 years siden | | | |
....ok. håber du får dem til at cruise igen.
mvh Baldur

Reply

You must log in to post.