Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Karburator størelse på 2,0 t4 motor.

Tags:
No tags yet.

(permalink) Jakob M Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Jeg har i min buggy monteret en 2.0 t4 motor, som i dag har 2 stk dellorto DRLA 40mm karburatore på.
Er der noget at hente ved at sætte støre karburatore på f.eks 48mm, eller er det minimalt af hk jeg får ud af det.

Der er som det eneste ændring på motoren monteret en anden knast, i den milde ende af skalaen, 412s topstykke, flade stempler og som sagt de 2 dellorto'er.

Fik at vide at den ville få mellem 120 og 130hk, men jeg tvivler den har meget over de 100hk.

MVH Jakob
-------------------------------------------
VW oval (v-rod) fra 1955 http://v-rodders.dk
http://southernaircoolers.dk
(permalink) Rasser Member
Skrev for 17 years siden | | | |
40mm ville også være mit valg... med lidt finnulren er de god for 150hk
-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Nej men mild knast, for små ventiler og hvor lav komp. ? Hvad forventede du ?
Den giver 100 HK med større ventiler i en 914 ?
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Rolf Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Frank_Andersen skrev:
Nej men mild knast, for små ventiler og hvor lav komp. ? Hvad forventede du ?
Den giver 100 HK med større ventiler i en 914 ?


Ja og en HELT anden knast end den der sidder en en 2,oL type 2 motor.

/R
-------------------------------------------
Tlf 22141595
Thisted/Nordvestjylland
(permalink) Mark S Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Jakob, giv den en tube kompression. Du har en web 86a i ikke?
(permalink) Jakob M Member
Skrev for 17 years siden | | | |
[quote=Mark S]Jakob, giv den en tube kompression. Du har en web 86a i ikke?

Kanst noget i den stil.
giv den en tube kompression ?

MVH Jakob
-------------------------------------------
VW oval (v-rod) fra 1955 http://v-rodders.dk
http://southernaircoolers.dk
(permalink) cardude Member
Skrev for 17 years siden | | | |
altså min t4 lavede 109 hk rullet op til 5500 rpm i sin tid da den var nybygget, den gang stadig med 009 fordeler og lorte udstødning, og den kører med 2 stk 40 drla dysserne er monteret efter råd og beregning, idag med 050 og en god udstødning og jeg er da næsten sikker på at jeg er oppe på mindst 115-120 hk idag. og den er ikke noget specielt af kompression og ellers meget som dit setup, 276 graders knast flade 96mm stempler og 412s topstykker.
(permalink) Jakob M Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Det kan være at min hjemme bygget udstødning æder alle mine heste :D

Jeg må få lavet en som virker ordenligt.

MVH Jakob
-------------------------------------------
VW oval (v-rod) fra 1955 http://v-rodders.dk
http://southernaircoolers.dk
(permalink) M_Flow Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Onslows Gamle buggy : 2.0 T4 , Flade stempler 94mm 9.6:1 ,Web 86b knast ,412S topper m. std. ventiler , portede m. manifolds ,44IDF karbs. , BAS udstødning = 130,8Hk. Super gademotor i en buggy.

Reply

You must log in to post.