Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Fjeder - karburator

Tags:
No tags yet.

(permalink) LHPs 54 Member
Skrev for 17 years siden | | | |

Min 1200 motor årgang '66 går lidt højt i omdrejningerne (tomgang v/ varm motor) dvs. at karburatoren ikke "lukker" helt.

Jeg tror at der er tale om en af følgende ting:

1) Fjeder ved karburator er blevet strukket.

2) modstand i speederkabel (speederpedal knirker en smule).

Kan man smøre spederkablet??? eller alternativt finde en ny fjeder??

/Lasse
(permalink) Jakob M Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Ja man kan godt smøre speederkablet.
Du skal afmonter det ved karburatoren, og hiver det ud ved fodpedalen, giv det en gang smøremiddel f.eks fedt, og i med det igen.

Husk også at smøre fodpedalen nu når du er i gang.

MVH Jakob
-------------------------------------------
VW oval (v-rod) fra 1955 http://v-rodders.dk
http://southernaircoolers.dk
(permalink) mathiasen Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Et lille tip er at binde en tråd i enden af det inden du hiver det ud ved pedalen. Det kan lette lidt når det skal tilbage igen. Hvis nu noget driller. :D
(permalink) LHPs 54 Member
Skrev for 17 years siden | | | |
OK!

Jeg prøver ad..

/Lasse
(permalink) Anonym Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Det kan også være føringsrøret (over gearkassen) til speederkablet, der ikke mødes rigtigt med metalrøret, som går gennem blæserhuset så speederkablet klemmes.

Martin

Reply

You must log in to post.