Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Spørgsmål til forbro

Tags:
No tags yet.

(permalink) Hansen-Danmark Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Hvis man køber en ny forbro er der så nålelejer i ? og hvis ikke, hvordan får de gamle ud .de fejler sådan set ikke noget. jeg har ikke det special værktøj der vises i rep.bøgerne
mvh Kenneth
(permalink) Anonym Member
Skrev for 17 years siden | | | |
der er nye nålelejer i forbroen men du skal tilpasse bærearmen så de passer perfekt i bøsningen inden bag ved nålelejerne
(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 17 years siden | | | |
og kan du finde en NY ORGINAL forbro så passer den 100 men de er svære at finde
-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) Hansen-Danmark Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Gør man det ved slibning ? hvad er så en puma forbro
mvh Kenneth
(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 17 years siden | | | |
en Puma forbro er en uorg forbro

og man bruger en rival der passer til bærearmene ...

eller bruger man den lette måde som de fleste bruger - man knalder bare bæreamrene i med en hammer - men det virker ikke ret godt
-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) Biffo Member
Skrev for 17 years siden | | | |
En PUMA forbro er starten på dine vanskeligheder..:( men det eneste alternativ til en original forbro. Det helt store problem er de inderste bøsninger, der er for stramme. Der er to måder at klare det på - den rigtige og den nemmere, men ikke særlig gode måde.

Den nemme: du sliber dine bærearme forinden med smergellærred til de passer i bøsningerne. Hvis du så på et tidspunkt skal skifte forbroen, skal du samtidig skifte alle bærearme, da de sandsyneligvis ikke passer længere.

Den rigtige: du finder den lykkelige ejer af et sæt rivaler, der passer nøjagtigt til bærearmene. Det er kun en få minutters sag, at rive bøsningerne op så de passer...

Er det for at få en justerbar forbro, kan du også svejse sænkningsbeslag i en original. Det er den bedste løsning, men her kan du rende i problemer i synshallen, da det ikke er lovligt...

Suk - tilværelsen er sommetider bøvlet..


mvh
Biffo
(permalink) Hansen-Danmark Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Nej det er ikke fordi jeg vil lave sænkning, men fordi der er et par rusthuller.
Må man iøvrigt svejse i det område der er markeret med rødt på billedet ?
mvh Kenneth
for.jpg

(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 17 years siden | | | |
du må efter de gamle regler kun skifte det stykke plade på ydersiden af forbroen , der sidder mellem rørene - dette stykke kan købes som rep stykke - og det er det - jeg har dog reppet på en enkelt af mine biler i det område du har markeret , uden at det blev opdaget- men det var også pænt lavet ..

hvad de nye regler siger om det aner jeg ikke - det er svært at være opdateret når man ikke er synsmand
-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) Hansen-Danmark Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Det er her mærket med blå den er rustet, hvis man laver det pænt er det nok ikke så nemt at se.
Mange tak for svarene.
Mvh Kenneth
for.jpg

(permalink) duck Member
Skrev for 17 years siden | | | |
hvis du skal reppe den så få den blæst før du laver den - der er garanteret flere steder hvor den er hullet.

har lige haft en igennem maskinen der var rimelig at se på og efter at have banket den godt igennem og lavet det ene hul jeg fandt- den kom til maler der så blæste 7 huller rundt omkring... (og malede den efter, men det betalte jeg godtnok ikke for)

så blæs den.
-------------------------------------------
T: 60350036 - Brug for hjælp til din mac? http://duckshouse.dk
(permalink) Heide Member
Skrev for 17 years siden | | | |
hvor sidder de lejer i snakker om på en gammel forbro?
(permalink) Heide Member
Skrev for 17 years siden | | | |
hvor sidder de lejer i snakker om på en gammel forbro?
(permalink) Hansen-Danmark Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Prøv at se dette link ( Billede)
http://vwnettet.dk/forum/topic/323021
(permalink) Heide Member
Skrev for 17 years siden | | | |
ok ja... men er det 4a som der skal være den røde ring om eller? sidder der 2ringe
(permalink) Hans Røntved Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Undskyld jeg blander mig, men jeg har lige brugt hele eftermiddagen og aftenen i forsøg på at sætte ny org. forbro på min buggy. Torisionsstængerne kan ikke komme helt ind i armene. Uden stænger kan det fint samles, men med mangler den øverste ca 2 cm og den nederste 1,5 cm. Stængerne er nyvaskede og samlet rigtigt. de sad der jo før!!!!!
-------------------------------------------
Live your life so that when your feet hit the floor in the morning
the Devil says, Shit, he' awake
(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 17 years siden | | | |
har du pillet skruerne ud af bærearmene ?...

når man afmonterer forfjedre skal man IKKE skille dem ad - man skal ikke vaske dem - man skal bare lade dem være som de er og lade dem beholde det beskidte fedt de er smurt i - gør man det nu alligevel - så skal man placere dem nøjagtig samme sted i bundtet som de sad før - og med den rigtige side op og den rigtige side ned på hver enkelt fjeder - ellers knækker de ret hurtigt efterfølgene

har du nu lavet det " forkert" alligevel - så tag noget stærkt ståltråd eller lign og vikl det stramt omkring enderne inden du skubber bærearmene på - så skulle de gerne glide helt i - husk at smør det hele i lige så meget fedt som det var inden du skilte det ad - inden du samler det igen ...

ståltråden kan du bare lade sidde - den er ikke i vejen for noget
-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) Hans Røntved Member
Skrev for 17 years siden | | | |
jeps, helt ud. De går osse fint gennem bøsningen i midten. De sidder på nøjagtig samme måde som før. Jeg kan bare ikke få dem så langt ind at pinolskruerne passer. og gummipakningerne "gaber".
-------------------------------------------
Live your life so that when your feet hit the floor in the morning
the Devil says, Shit, he' awake
(permalink) Hansen-Danmark Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Hvor får man fat i en ny org. forbro, og hvad skal man hoste op med.
Kenneth
(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 17 years siden | | | |
jeg har vandret rundt til mange stumpemarkeder - og nu jeg tænker over det har jeg faktisk aldrig set en ny orginal - så den bliver nok ikke nem at finde , men en brugt orginal der er iorden kan vel også godt bruges
-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)

Reply

You must log in to post.