Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
23:29 Sxnder: Brændstoføkonomi
07:50 Variant: Tylle 2. Hvis det er en 412LS er det en 74 model. Ellers hedder den LE. Men kan selvfølgelig godt være registreret første gang i sent i 73
16:25 Tylle2: Hvordan finder man nyprisen på en VW412 LS Variant årg. 73 ?
18:06 Gregers: gregers72
10:22 runex: 1302 tagsænket
21:11 Genau: Glædelig jul og Godt Nytår.
17:07 Dillen: - "Hvad bil kører han?" - "Ingolf Thor".

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  T1 gearkasse på Type4

Tags:
No tags yet.

(permalink) SeN Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Har lidt problemer med at få det til at passe sammen. Min bekymring går på at akslen på gearkassen ikke når langt nok ind i svinghjulet, den har kun lige fat (ca 4-5mm) i nålelejet den er jo også lidt skrå i enden, er det nok ? Kan man få en længer gearaksel, eller svejser i en stump på og får den drejer ned ?..
Mvh Simon..
P1000693.jpg
P1000692.jpg

-------------------------------------------
Tlf : 27309510
(permalink) Anonym Member
Skrev for 16 years siden | | | |
På billedet ser det ikke ud til at du har lejet monteret i svinghjulet !
Svinghjulet skal opbores så lejet kan sidde i det , så passer afstanden.
Claus M_FLOW
(permalink) SeN Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Takker FLOW. Selvfølgelig er det sådan den skal skæres (Den der med at svejse en stump på :( har sgu røde øre) slet det admin :)..Min fejl ja lejet sidder i krumtappen og ikke på svinghjulet, jeg må på et maskinværksted..lade jeg det nye nåleleje støde op til det gamle eller hvordan..
Simon.
-------------------------------------------
Tlf : 27309510
(permalink) Jakob M Member
Skrev for 16 years siden | | | |
SeN skrev:
lade jeg det nye nåleleje støde op til det gamle eller hvordan..
Simon.


???

Du borer svinghjulet op så lejet lige passer, lejet(den runde ende) skal flugte med kanten af svinghjulet som vender imod gearkassen.

MVH Jakob
-------------------------------------------
VW oval (v-rod) fra 1955 http://v-rodders.dk
http://southernaircoolers.dk
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Jeg plejer at fjerne det originale leje
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Anonym Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Ok.
Det var nu mere hvis det nye leje kunne sidde og arbejde sig frem eller tilbage på akslen, men det er så ikke noget problem..
Der skal nok komme mere bøvl, så jeg vender nok tilbage :).
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Nej lejet er jo presset i. Det skal klemme 2-3 hundrededele, så vidt jeg husker.
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) cardude Member
Skrev for 16 years siden | | | |
pild det gamle ud, ellers er der ikke ordentligt plads til det nye leje som kommer til at rage lidt ind i krumtappen, da det skal side plant med svinghjulets flade mod gearkassen.
(permalink) SeN Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Ok ud med det gamle, får svinghjulet tilbage fra værkstedet i morgen.
Lige en anden ting gearkassen er bygget til en T1, kan den fint holde til den større motor uden afstivning ?, jeg har jo en bøjle bag på motoren som var boltet op under bussen, er det nødvændigt og lave noget beslag hen på hornene/bunden.
-------------------------------------------
Tlf : 27309510
(permalink) Biffo Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Det ville nok være fint at afstive hornene for at optage vægt og vridningsmoment. Det kan du lave selv - eller sæ´fø´li´ betale dig fra..:)
Noget andet er om gearkassen kan holde til de ekstra HK - stor motor og friske starter kan godt gi´ mulighed for at studere, hvordan sidegearene i kassen ser ud...
(permalink) vwbjarne Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Det største problem er nok at den gearkasse der er på et af billederne er af den lidt ældre type. Hvis den ikke er forstærket inden i med svejste synkronnav og sådan noget så kan den måske ikke holde til mosten.
B.
(permalink) SeN Member
Skrev for 16 years siden | | | |
jeg hekser noget sammen og køre den roligt indtil da ,hvis det lader sig gøre :) ved ik om den er med "svejste synkronav"
-------------------------------------------
Tlf : 27309510
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Rolig venner. Den motor der ses på billedet rykker ikke noget i stykker.
Til gadebrug kører en std. type1 gearkasse mageligt med 100 HK. Jeg ville kunne køre den med 150-200 HK.
Om medbringerne på tandhjulene skal svejses ? Jørn Dalsgård fik ikke problemer før han begyndte at køre baneløb med slicks.
Men I unge i dag, I er godt nok nådesløse, så jeg ved selvfølgelig ikke.

Den motor Rasser kører med (std 1800cc) Har kørt over 100.000 km i en type1 med 3-4 forskellige ejere. Men det var jo også daglig kørsel.
Alt kan ødelægges.

Forresten ! Hvis det er den motor på billedet der skal køre med en type1 gearkasse. Så skal den mekaniske benzinpumpe fjernes og erstattes med en elektrisk. Den kan ikke være der for den bageste bøjle under gearkassen.
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Farmer Member
Skrev for 16 years siden | | | |
OG det forreste nederste køleblik skal monteres. ellers blir topstykkerne for varme.
T
-------------------------------------------
20888030
alstrupt@gmail.com

Reply

You must log in to post.