Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
12:10 Karsten_vw: Glædelig jul ?
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Olietryk! Shit!

Tags:
No tags yet.

(permalink) Hummel Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Kontakten lyser. Fuck! Men motoren tikker eller banker ikke umildbart mere en den nu altid har gjort.. Kontakten byttes ud, lyser stadig.. Kontakten piles ud og motoren turnes på starteren, uden strømfordeler. Resultatet er at der ikke kommer olie ud der hvor kontakten har sidet.. burde det ikke stå ud?? Selvom motoren kun blev turnet kort tid?????

Oliesystemet er STD. men med oliefilter monteret på oliepumpen..

Hvad gør jeg først?? Olien er ny.. Kan det være en kanal der er stoppet eller noget???

Mvh Tommy
-------------------------------------------
Wir, die Jungen mit dem Typ 4! Laut, Breit und Tief! Hummel206@hotmail.com
(permalink) Farmer Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Drevet har ikke ordentlig fat i knastakslen. Pumpen ud, bank drevet ind så den har 1 mm frigang til knasten. bank den 1 cm længere ud, rengør akslen og sikre den med loctite. ind på plads med den igen.
T
-------------------------------------------
20888030
alstrupt@gmail.com
(permalink) erik1303 Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Ja det var det selvsamme problem jeg havde i sidste uge med olietrykket, akslen var skredet, så tilbage med den, jeg gav den dog et par kraftige svejseklatter i hullet mellem aksel og tandhjul, og sleb det rent, da det jo kører plant imod pumpeendedæksel. Der har ikke været problemer siden, og motor kører perfekt.
-------------------------------------------
1303 cabriolet 1976 - mobil 25142653 mail: erik-lene@webspeed.dk
(permalink) Hummel Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Pumpen knækket :( selve tænderne..

Kan sætte en std på uden filter???

eller kan jeg få en ny til oliefilteret???
-------------------------------------------
Wir, die Jungen mit dem Typ 4! Laut, Breit und Tief! Hummel206@hotmail.com
(permalink) Rasser Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Hummel skrev:
Pumpen knækket :( selve tænderne..

Kan sætte en std på uden filter???

eller kan jeg få en ny til oliefilteret???


Den må da ha suget noget med op igennem pumpen..... det lyder lidt farligt det der (DYRT)

Jeg har erfaring med 21mm pumpe til en 1914 i den kaliber du kører med, jeg havde ingen smøre eller temp. problemer (jeg havde blokken adskilt et år senere og så ingen slid på lejerne)

Du måler bredden på tænderne... men jeg vil sige 21 eller 26mm til den type motor - så er du sikker!
-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) Hummel Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Ja bare tandhjulene er ens så burde det være ok.. Måler dem lige i morgen.. Også Må jeg ige tjekke olien for spåner fra noget.. Lyder nemlig ikke ret godt nej ;/ Skal have fundet mig en type 4 :)
-------------------------------------------
Wir, die Jungen mit dem Typ 4! Laut, Breit und Tief! Hummel206@hotmail.com
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 17 years siden | | | |
En type 4 hjælper ikke imod fremmedlegemer eller taiwandele. Det bliver bare dyrere.
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Hummel Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Narhj, men den har da 80 hk Std. Så den burde have lidt nemmere ved at holde til det..
-------------------------------------------
Wir, die Jungen mit dem Typ 4! Laut, Breit und Tief! Hummel206@hotmail.com
(permalink) Hummel Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Motoren har kørt ca.1,5 Km...Kan motoren godt komme ud og kører igen?? eller har denhelt sikkert ødelagt lejer og alt???
-------------------------------------------
Wir, die Jungen mit dem Typ 4! Laut, Breit und Tief! Hummel206@hotmail.com
(permalink) niels-erik Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Start med at skifte al olien, og rens sien i bundkarret-Hvis det er "min" gamle motor så sidder der si i det extra bundkar-Sien skulle opfange de fleste spåner.
Skift også oliefiltret.
Prøv så og se om den ikke virker igen.
Hilsen Niels Erik
-------------------------------------------
En buggy ser bedst ud med originale centerline!
(permalink) BuggyBoy Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Idet pumpen er gået i stykker og pumper igennem filteret inden det kommer ud til lejerne kan du være heldig at filteret har taget spånerne?! Men der er selvfølgelig ingen garantier. Jeg ville skifte olie og filter og starte motoren op - få evt restspåner løs og skifte olie igen... Og så skifte sien som der også er sagt...

Hvis det var en std.motor ville jeg gøre sådan og se om ikk den kørte fint bagefter. Hvis det er en pumpet dyrere motor vil jeg nok overveje at skille det hele ad...

Reply

You must log in to post.