Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Indstilling af dellorto karburater/tomgang

Tags:
No tags yet.

(permalink) Grsdal Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Jeg har en buggy 914 med dobbelt dellorto, som jeg ikke kan få til at køre ordentligt. Har tjekket svømmehøjden er 5-6mm som den skal være, og OC-skruen er skruet helt ind, men den kan stadig ikke stå i tomgang, og lugter meget af benzin.

Er der evt. nogen som kan komme med forslag til hvilke dyser sådan en skal køre med?

Den store dyse hedder 135, den lille hedder 46.
-men aner intet om dette er de rigtige størrelser.

På forhånd tak :-)
(permalink) niels-erik Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Da dellorto og weber ligner hinanden, kan du måske finde hjælp på denne side:
http://www.carburetorclinic.com/tech_articles.htm
Hilsen Niels Erik
-------------------------------------------
En buggy ser bedst ud med originale centerline!
(permalink) Grsdal Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Er der mulighed for at få noget på dansk da jeg ikk er en haj til det fremme sprog.. men er der nogle der ved noget om dyserne er for store eller hvordan.?

på forhånd tak :-)
(permalink) SJN Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Her er Franks gamle indlæg om opstart af nybygget motor.

Opstart
Denne gang vil jeg prøve at komme med nogle råd og sure opstød om opstart og
indstilling af en ny motor med 2 eller 4 karburatorer, samt indstilling af tændingen på
modificerede motorer.
De færreste har gjort sig ret mange tanker om hvad der skal ske i det øjeblik man har
sin nye motor klar til start. Det er let nok at ringe til Kit og buggy eller Bugservice og
købe knastaksel og karburatorer mm. Mange tænker ikke på at man måske kunne
bruge noget af det VW i sin tid fandt ud af var godt. Jeg har set flere fornuftigt
byggede
-------------------------------------------
Med Venlig Hilsen
Søren Nielsen, Kolding
KGB Kolding Gear Boxers
(permalink) Jakob M Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Jeg har lavet en howto, men den er lavet ud fra at man har en scynchrotester så jeg ved ikke om du kan bruge den.

http://buggyklubben.dk/forum/viewtopic.php?t=239

MVH Jakob
-------------------------------------------
VW oval (v-rod) fra 1955 http://v-rodders.dk
http://southernaircoolers.dk
(permalink) Jakob M Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Hvilken størelse karburatore har du monteret. 36, 40, eller .......

Co skruen skal ikke være skruet helt ind, men 3 omgange ud, det er en dellorto's grund indstilling.

Som det aller første skal tomgangen stå ens på de 2 karburatore, det er meget vigtigt at de gør det, ellers blive alle de andre justeringer ikke til noget, og din motor vil stadig væk gå dårligt. En synchrotester ville hjælpe dig her.

Når motoren så er blevet varm, skal du skrue hver co skrue ind til du kan høre at motoren begynder at gå dårligt, du skruer den så ud til motoren går fint igen, og giver den yderliger en halv omgang ud. Det gør du på alle dine co skruer.

MVH Jakob
-------------------------------------------
VW oval (v-rod) fra 1955 http://v-rodders.dk
http://southernaircoolers.dk

Reply

You must log in to post.